We kunnen niet kiezen: Judith of Lieke?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Konijn, 10 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

We kunnen niet kiezen!

1. Judith

2. Lieke

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Sinds we weten dat we een kindje krijgen, zijn we al aan het nadenken over de namen. Voor een meisje leek dit heel makkelijk: wat ons betreft zijn daarvoor leuke namen in overvloed. Nu we weten dat we een dochter krijgen, keert zich dat echter tegen ons: we kunnen namelijk niet kiezen. We neigen allebei afwisselend naar de ene of naar de andere naam en dat blijft maar zo. Beide namen passen goed bij onze achternaam.

De keuze is tussen Judith en tussen Lieke. Judith vinden we gewoon een erg mooie naam, maar vooral voor een volwassen vrouw. Lieke vinden we een heel lieve naam en vooral voor een klein meisje heel leuk (maar het kan ook prima als ze volwassen is). Judith is een naam die je weinig hoort en Lieke staat hoog in de top-10, maar daar willen we ons niet door laten leiden. Mijn eigen naam (Esther) komt in mijn generatie ook veel voor, maar dat maakt mij er niet minder blij mee.

We willen onze dochter twee namen geven: Judith Elisabeth (naar mijn overleden oma) / Lieke Anna (naar mijn andere oma) of Lieke Hadassah (de Hebreeuwse naam van Esther).

Welke naam vinden jullie mooier: Judith of Lieke en waarom?

2. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Lieke, ik hoor deze naam juist heel weinig in mijn omgeving terwijl ik meerder judiths ken.
    En je kunt toch ook beide oma's vernoemen of vind je drie namen te veel van het goede?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    moeilijke keuze.. ik neig iets meer naar judith, maar waarom? geen idee.. maar kan me voorstellen dat jullie telkens wisselen en twijfelen..

4. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik vind zo vrolijk: Lieke Anna, dus klinkt zo mooi in me oren.

5. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
  6. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hai ik heet zelf judith, en ben heel blij met mn naam! Ik ben het eigenlijk precies met je eens, kan me voorstellen waarom je twijfelt dus eigenlijk heb je niks aan mij haha. Lieke hoor je inderdaad wel veel tegenwoordig..mmmm..succes met je keuze, sorry voor mn berichtje waar je niks aan hebt haha

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    lieke !

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Lieke... Ik vind Lieke meer van deze tijd eigenlijk... wat moderner... En hij klinkt vrolijk! Lekker opgewekt...

Wat ik trouwens ook leuk vind... maar dat is maar een suggestie hoor...

Annelieke...

Je vernoemt dan naar Anna... en je noemt haar als roepnaam Lieke...

Je zou zelfs nog kunnen gaan voor Annelieke Ester dan ;)

Heb je 2 vernoemingen ;)

Succes ermee!

9. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik heb lieke gekozen

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Judith Elisabeth of Lieke Hadassah vind ik de mooiste combinaties.

11. unner

unner Bekend lid

17 dec 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Lieke...

12. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Lieke :D

13. Danii

Danii Actief lid

24 nov 2007
    113
    0
    0
    Lieke

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
  15. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties en stemmen... :-D

Ondanks alle stemmen voor Lieke, gaan we waarschijnlijk toch voor Judith!

Lieke is toch een wat modernere naam (in de zin dat het nu heel populair is, want de naam op zich bestaat al langer), waarvan ik niet goed kan inschatten of ik hem over een jaar of twee ook nog leuk vind. Judith is wat tijdlozer en wordt op het moment veel minder gegeven.

Maar... misschien bedenken we ons op het allerlaatst nog wel! We blijven beide namen erg mooi vinden (dus eigenlijk kunnen we ook niet 'verkeerd' kiezen). Hopen op nog een meidje! ;)

16. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Judith! Ik vind Lieke wel leuk maar meer zo'n modenaam, en Judith meer tijdloos.

17. Niet meer actief

Judith! Zo heet ik zelf ook bij lieke moet ik altijd aam een boerin denken haha! Mijn namen zijn judith maria ook vernoemd naar mijn oma's

XxX juuls

18. kan ook, de poll gebruiken, om voor de minderheid van stemmen te gaan! gelukkig zijn jullie eruit ;)

19. Konijn

Konijn Niet meer actief

:-D Dat was niet de opzet hoor... :oops: Op zich was de uitkomst wel logisch natuurlijk: Lieke staat niet voor niets hoog in de top-10.

20. evelien1979

evelien1979 Nieuw lid

1 mrt 2008
    4
    0
    0
    sociotherapeut
    Goede keuze... mijn dochter heet Judith, ze is 6 jaar. Ik vind het een geweldige naam......

Deel Deze Pagina