Menstruatie cup

Discussie in 'De lounge' gestart door NdNk, 11 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dat ik dit niet eerder heb bedacht, nog voor er kinderen kwamen...
    Toch heb ik wel wat problemen. Hij zakt :rolleyes:
    Niet fijn.
    Daarbij heb ik het steeltje afgeknipt en deze blijft maar in de zijkant prikken. Niet fijn.

Ik zal even moeten zoeken denk ik naar de juiste cup. Maar hoop dat ik hem snel gevonden heb :D

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik herken dat.. was begonnen met touwtjespringen.. 1 dag voor ik ongesteld werd.. de dag erna alweer gestopt want springen met cup is geen optie..

Ik heb het steeltje helemaal plat op de cup geknipt en wat afgerond, nu prikt ie niet meer. Welke heb jij?

3. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Zelf heb ik de OrganiCup, die zijn in 2 maten verkrijgbaar. Van het steeltje heb ik nooit geen last gehad. Vorig jaar september ben ik begonnen met het dragen van een cup, maar ik wilde dat ik het al veel eerder had gedaan!

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    De eerste keer er uit halen gaf ook wel een bende hoor!

Mijn advies voor nieuwe gebruikers.
    Onder de douche inbrengen en uithalen!

jolien 1986 vindt dit leuk.
  5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb een organicup... steeltje is irritant inderdaad, ook na het afknippen. Ik kreeg de tip hem binnenstebuiten te draaien en nu zit het helemaal prima!

6. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik heb hem deze week gekocht en ben nu ongesteld, maar durf hem nog niet te gebruiken. Zal ik hem dan maar vandaag proberen

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Nooit last gehad van het steeltje en ging meteen goed met inbrengen en weer uithalen.. alleen ligt mijn baarmoeder laag waardoor alles op den duur naar beneden zakt. Ook tampons. Dus slik weer de pil en wordt niet meer ongesteld. Zalig !

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dit is dus herkenbaar, maar ik krijg vanzelf tussentijdse bloedingen na een maand of 3, dan dan moet ik stoppen. na mijn bevalling zakt er ook van alles, maar de cup is er nog niet uitgezakt hoor! Ik voel hem dan gewoon zitten.

9. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik heb de my cup large. Ik heb wel mail contact nu met de verkoper. Het is even zoeken denk ik.
    Maar dat hij zakt vind ik ook heel naar.
    Waarmee heb je hem afgerond?
    Haha top! Dit ga ik ook proberen.

Doen! Ik ben met maandverband onzekerder dan met dat ding. Veel meer vertrouwen in.
    Nu nog de juiste vinden voor die grot van mij :roflmao:

Je hebt dus speciale kleine cups ma luna geloof ik, voor een lage liggende baarmoeder

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de my cup large!
    Zo rond mogelijk afgeknipt maar je kan m ook vijlen. Ik heb ook contact gehad. Volgens haar had ik mogelijk sterkte spieren door mijn paardrijverleden. Tja. Ik weet niet hoor. Volgens mij juist niet, zo voelt het niet in ieder geval.

Maar goed. Heb hem nu 3 cycli gebruikt. Vind het verder wel handig.

11. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Nou dat kreeg ik dus ook te horen. Terwijl ik een verzakking heb en juist hier heb ik last van rondom de menstruatie.
    Kan me niet voorstellen dat ik dan te sterke spieren zou hebben en dat ik hem zelf naar beneden zou duwen.

Misschien dat ik nog een ma luna probeer. En het is geloof ik een niet goed geld terug garantie dacht ik. Dat moet ik nog even nakijken.

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    dacht ik dus ook.. maar die indruk kreeg ik niet

Ik vind ze ook wel wat prijzig om uit te proberen. Ben benieuwd naar jou volgende ervaring!

13. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Van het niet goed geld terug garantie!? :|
    Oei...duur geintje wordt het dan.

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb me er niet meer zo in verdiept omdat het ook wel goed ging. Behalve dat ik voel dat ie zakt aan het einde van de dag. Ben benieuwd wat jouw ervaring is!

15. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Doe ik na jaar nog steeds... Douche gewoon 3x per dag. Bah wat een bloedbad BTW

RoIn vindt dit leuk.
  16. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
  17. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Hier ook een meluna, extra korte. Echter, voor mij iets te kort.

Ik heb eerder een ander merk gehad (vergeten welke), die was top.
    In de tussenperiode weer even maandverband en tampons gebruikt, maar wat een ellende vergeleken bij de cup.

18. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb een meluna xl sport (omdat ik te strakke bekkenbodem heb) en die is ideaal. Met een ring eraan, dat vind ik het fijnste.

19. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ze kunnen me een andere opsturen. Een kleinere. Maar dit scheelt niet heel veel geloof ik. Daarbij las ik dat de my cup grotere varianten zijn sowieso al.
    Dus ik denk dat ik echt over wil stappen naar ander merk. Eentje die goed zacht is, kort en blijft zitten.

Nou! Dat gaat me niet lukken met 3 koters. Ben al blij als ik 1x kan douchen :D
    Maar inderdaad. De eerste 2 dagen zijn nu echt verschrikkelijk zwaar. Gewoon doorlekken etc. Daarom leek die cup me zo fijn. Maar ik wil hem niet voelen de hele tijd. Dus nu maar geeoon maandverband.
    Menstruaties bij mij lijken elke keer na een bevalling weer erger te worden :eek:

Dit hoop ik dus ook te ervaren. Ik krikg steeds meer het idee beter een Meluna te proberen.
    En die ring voel je niet? En schuift etc ook niet dus als je beweegt?
    Dat heb ik met de my cup ook. Dan buk ik en dan voel ik hem zo schuiven. Brrr

Als het praatje van de leverancier klopt dan zou dit misschien ook een optie zijn :thumup:

En hoeveel hebben jullie geprobeerd? Voordat je de juiste cup had?
    Of allemaal in 1x goed :rolleyes:

20. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik voel helemaal niks als hij erin zit, ook niet de ring. Net als een tampon dus. Zodra hij goed zit en uitgeklapt is voel ik niks meer.

Dit is mijn derde, die ook eindelijk past, de eerste twee waren merkloze en goedkoop . 1 ervan via wish besteld maar die was ontzettend flexibel dus klapte niet open, deze die ik heb van meluna is ook wel flexibel maar de ring is wat steviger

NdNk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina