whahaha ik zag dus echt niet dat het een link was. Lijkt wel een andere kleur dan de normale linkjes hihihi
Ik zie het ja, maar heb een laptop en lig in bed, dus dan zien kleuren er nog wel eens anders uit hahahaha
hahaha jah dat 'probleem' ken ik! Als ik aan de laptop zit kan ik soms dat scherm wel 100x verzetten!
Dat verhaal is al een poos bekend. Ik heb ook weleens gehoord dat het is om zuurstoftekort in je hersenen te minderen. Dat is wel in verband te brengen met warme hersenen: als het heel warm is zijn je hersenen ook warm en heb je het sneller benauwd. Als het heel benauwd is gaap je ook meer dan anders. Gapen doe je ook om je kaakspieren uit te rekken. En naar mijn idee heeft 't toch wel iets met 'moe zijn' te maken. Want als je moe bent, gaap je soms ook meer, evenals wanneer je veel trek hebt en alle energie op is. Maar misschien adem je in geval van 'moe zijn' en 'trek hebben' minder actief en treedt er daardoor zuurstoftekort op in de hersenen waardoor je gaat gapen. Zó wat een theorie (Ik heb geprobeert alle theorieen die ik al eens gehoord heb over gapen samen te voegen, klinkt 't aannemelijk?) Ik heb zelfs ook wel eens gelezen dat je alleen 'meegaapt' met mensen van wie je houdt. Maar volgens mij is dat klinkklare onzin, want als een vreemde enorm zit te gapen, gaap je echt wel mee.
mij is altijd wijsgemaakt ,gapen zonder dat je moe bent dat je dan zuurstof te kort heb in je hersenen grappig om te lezen
op opleiding logopedie ook geleerd dat als je gaapt er veel dingen met je lichaam gebeurt ter ontspannign: ademhaling wordt anders, flanken zetten uit, buik zet uit, ontspannen kaak, loslaten van het lichaam enz. enz. dus gaap ze allemaal