Wat is het meest vreemde wat jij op je werk hebt meegemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 30 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Was het toevallig 1 van de mannen die net bij Undercover in Nederland was? :p

2. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Dat ik op de heftruck zat in het magazijn met een kerel en hij me ineens bij mijn kin pakt en me wilde kussen :$ Heb hem heeeel snel van me afgeduwd,bah! En in hetzelfde bedrijf was er nog zo een kerel en die zat aan een vriendin van me.

Verder heb ik bijna mijn hand eraf gezaagd met een circelzaag en heb een 5 uur durende operatie gehad om alle zenuwen pezen etc te herstellen. Werkte in een metaalfabriek.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Jaja, dat heet zo hoor! Ik visualiseerde gewoon een vliegend kunstgebit met het klokhuis er nog tussen! :D :D :D :D

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zo'n 6 jaar geleden werkte ik in een dierenwinkel.. op vrijdag's kwam er altijd een vrouw die geestelijk niet helemaal oke was.. ze kwam altijd cavia voer halen.. ze vroeg mij ook elke keer of ik de cavia wou zien.. vond het maar raar.. maar na 4 weken achter elkaar het te hebben gevraagt dacht ik.. waarom ook niet.. dus zat vol spanning te wachten op een foto.. maar wat zat er in de rugzak die ze altijd mee had.. je raat het al de cavia vond het zielig maar oook wel weer lief hij had niet veel ruimte maar ze vertelde me dat hij het niet leuk vond om alleen thuis te blijven.. dat ze hem dan nu maar mee nam.. ze vond het zelf oook wel gezellig..

moet wel eerlijk zeggen je staat wel raar te kijken..

xxxx elisa

5. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik werk in de psychiatrie dus ik maak regelmatig gekke,leuke en rare dingen mee. Maar het gekste was vorig jaar.
    de ambulance gebeld omdat iemand niet goed werd , was al heel ziek maar weigerde naar het ziekenhuis te gaan enz..was terminaal. En terwijl de brancard door de gang reed bleek er brand te zijn op een afdeling waardoor het hele huis vol rook stond, en die man op de brandcard een hartstilstand kreeg tussen alle andere mensen die geevacueerd werden...
    een leerzame situatie zullen we maar zeggen:)

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik werkte een paar jaar geleden bij de Bristol in Raalte, de winkels daar hebben kennelijk contacten met elkaar.
    Dus op een gegeven moment werd de manager gebelt, dat er 2 mensen naar ons toe kwamen die een fietstas mee naar binnen zouden nemen met daarin alluminium folie, waar ze dus alles in konden doen zodat de poortjes voor het alarm niet af ging.
    Iedereen in rep en roer, want oooo hoe ga je hier mee om?
    Ik vond het wel spannend allemaal.
    Ik had pauze met een collega, en onze manager vertelde ons dat wanneer die man en vrouw binnen zouden komen, ze ons via de intercom zouden omroepen.
    Ja hoor, we werden om geroepen!
    Had echt zon hyper de pieper collega dus werd er helemaal zenuwappig van.
    HEEL snel stuurde ik nog een smsje naar mn vriend : AA we worden overvallen!!!
    Ik vergat alleen een knipoog erachter te zetten..:)
    Daarna als een gek de winkel in.
    Nouja zo spectaculair was het natuurlijk niet, die mensen werden door ons omsingeld dus liepen na 5 minuten weer naar buiten.
    Toen het klaar was werden we ineens gebelt door de politie, Wat er aan de hand was en of ze langs moesten komen. Ze hadden namelijk een tip gekregen dat we werden overvallen....:)
    ( de vader van mijn vriend werkt bij de politie )

Oepss.. Mn baas vond het trouwens niet zo grappig.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik werk in een babywinkel en op een dag kwam er een vrouw binnen met haar moeder. De vrouw was echt super slank dus dacht nog van: Nou die is pas zwanger denk ik. Dus ik loop naar ze toe en vraag of ik ze misschien kan helpen. Nou dat kon wel. Zewaren op zoek naar een wiegje met heel veel kant en zo en een sluiertje erboven. Beetje Kitsch zeg maar. Ik de boeken erbij gepakt en de mogelijkheden laten zien. Uiteindelijk een hele dure kitscherige wieg met aankleding uitgezocht. Dus ik vraag uiteindelijk hoe lang ze al zwanger is? Zegt ze "Nee hoor ik ben niet zwanger, het is voor mijn Chiwawa (schrijf je dit zo?)
    Had echt zoiets van "eh ok!"

Ook een keer 2 dames gehad die binnen kwamen lopen en allebei een stokke kinderwagen aanwezen en zeiden we willen die graag en kunnen we ze gelijk mee nemen. "Eh ja dat mag" :$ Hoefde ook niks uit te leggen en binnen 10 min liepen ze allebei weer buiten met ieder een kinderwagen van 1000 euro per stuk. Zo snel had ik nog nooit 2 kinderwagens verkocht.

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    whaha ja het is maar waar je voor kiest...

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Wij hadden ook zo'n vrouwtje toen ik nog bij AH werkte... toevallig dezelfde AH? Haha

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Toen ik in mijn jonge jaren nog bij de KV werkte was ik op een koopavond de vakken aan het bijvullen. Naast mij kwam een klein ventje van een jaar of 9 staan, haalt een kruidvat tasje uit zijn zak, en begint heel enthousiast allemaal spul in dat tasje te pakken. Ik stond er echt met open mond naar te kijken, hij stond zo ongeveer tegen me aan, en ik in vol uniform!
    Dus hij kijkt opzij en ziet mij staan, stamelt een keer sorry, en pakt alles snel weer uit! Ik meteen naar de bedrijfsleider heen, maar we mochten niets doen want hij was niet met producten de winkel uit gelopen!
    Ik had dat kind toch wel een rotschop willen verkopen op dat moment hoor, en hij was gewoon met zijn moeder, die was mijn collega aan het afleiden, serieus, die moet het gewoon geweten hebben!

11. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Oh ja, en toen ik stage liep op een pg afdeling hadden we een vrouw die dement aan het worden was, heel sneu, want ze merkte het zelf, ze zat echt in die overgangsfase. Maar ze was dus regelmatig ook heeel erg boos. Toen ze op een gegeven moment niet met mij mee de afdeling af mocht viel ze me aan met het bestekrek, ik kreeg allemaal vorken en messen naar mijn hoofd, en ze probeerde me neer te steken. Gelukkig was ik wat sneller dan haar, dus kon ik het afpakken!

12. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik was een engelstalige man aan het helpen, hij vondt maar dat ik hem erg goed geholpen had (verkoop schoenen btw).
    Hij vondt dat ik kalm bleef omdat hij me maar steeds in het (gebrekkig) engels vragen bleef stellen en ik niet zo deed van pppff kom op hey.

Maar alles goed en wel.
    Ik wil naar huis gaan staat die gek me op te wachten. ik moest +/- 10min. lopen naar de auto en hij liep met mij mee.
    Hij sloeg zijn arm om me heen en zei steeds I want to merry you, I wanna make love to you. Uhm ja daag pervert. Ik sloeg z'n arm van me af en zei dat ik daar niet van gediend was.

Bij de auto aangekomen deed ik de deur open en hij hield zijn hand tussen de deur (achteraf denk ik had ik maar, maar wie weet hoe pissig hij dan wel niet zou worden).

Op het moment gewacht tot hij de hand weg pakte, ik de auto ingedoken en hij rende naar het andere portier. Het was een auto met cetrale vergrendeling en je zou denken dat het allemaal opslot gaat als je 1 knopje indrukt maar dat deed het slot dus niet.
    Ik meteen naar de andere deur en net optijd kon ik het slot dicht duwen.
    Man wat scheet ik in m'n broek.

De dag erna is mijn man me komen halen (ik werkte toen een 40km van huis), maar die engerd bleef weg.
    De dag erna je raad het al stond hij er weer.
    Mijn bazin heeft hem toen aangesproken dat als hij nog een keer bij mij in de buurt kwam de politie erbij gehaald zou worden en heb hem daarna nooit meer gezien.

En ik liep niet meer zonder pepperspray (boete of niet ik voelde me wel veiliger zo)

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik werk in een verpleeghuis op pgafdeling en toen we nog niet kleinschalig waren, was er een man en die voelde zich absoluut niet thuis bij ons. Hij wilde constant weg, maar was ook nog niet echt dement.
    Op een gegeven moment hoorden we een knal en gerinkel, had ie met een stoel een ruit bij de noodtrap ingegooid...(ik werkte er toen net).

En 2e is niet echt vreemd, maar meer eng. We hebben 1 bewoner en die was 1,5 jaar geleden echt agressief en die viel echt iedereen aan als het niet in zijn straatje paste. Er zijn aardig wat collega's geslagen toen en ze deden er niks mee van hogerhand, niemand durfde nog op dat huisje of aan die kant te werken...Hij is nu wel bijgedraaid, maar dat was best eng je moest constant op je hoede zijn. En ik was zwanger toen, dus niet echt leuk, maar toen ik echt een buikje begon te krijgen mocht ik daar ook niet meer werken.

14. Silmarien

Silmarien Actief lid

26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Ik heb jaren in de horeca gewerkt, dus genoeg vreemde dingen meegemaakt. Maar eentje is me toch altijd wel bij gebleven. We hadden de hele week al een Duits gezinnetje te eten, en ook de laatste dag van hun vakantie nog even snel, net voordat ze weer naar huis zouden vertrekken. Ze hadden afgerekend, we zeiden gedag, en een aantal minuten na hun vertrek ging ik de tafel afruimen. Hoor ik ineens luid geblaf van onder de tafel vandaan komen. Ik kijken, en zie een hondje liggen met de riem aan de tafelpoot gebonden. Sowieso had ik het al nog nooit meegemaakt dat mensen hun hond vergaten, maar deze mensen zouden immers ook alweer op weg gaan naar Duitsland. Gelukkig waren ze er nog net op tijd achter gekomen, en kwamen ze na een half uurtje weer terug om hem op te halen. Heel rustig, alsof er niets aan de hand was. Toen vertelden ze ook nog dat hen dit wel vaker gebeurde. Tsja. ;)

15. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Mijn gekste tot nu toe is niet zo zeer gek als wel lachwekkend als je er over na denkt ;)

Ik werkte toen bij de gamma in Delft achter de kassa en een bepaalde bekende darter (ik zal geen namen noemen ;)) kwam wat boodschappen doen
    Ik hem netjes geholpen, loopt hij weg en ik hoor hem achter me zeggen: "jezus wat een dom wijf, zo onbeschoft, ze vraagt gewoon NIET om een handtekening" :$

Ik was helemaal beduusd maar moest er toch wel erg om lachen, wat kunnen sommige mensen toch vreselijk zijn hahaha

16. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    :$najaaa zeg, hoe bedoel je arrogant...

17. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik werk ook in de zorg. We hadden een vrouwtje die helemaal niet meer thuis hoorde bij ons, dus nog wel woonde en die wandelde er lekker op los door het hele huis heen.

Totdat ik ergens een kamer binnenliep, waar de bewoner op de stoel zat. De wandelende dame in zijn bed met een gebit van weer een andere bewoner in haar mond maar dan het bovengebit andersom. Hahaha, wat een gezicht:D:D

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Vroeger toen ik als weekendhulp werkte bij de Zeeman werden we overvallen aan de kassa door een man met een zakmes. Het meisje achter de kassa wist van schrik niet meer hoe de kassa open moest dus de man bleef maar schreeuwen tegen haar, waarop de leiding gevende naar de kassa kwam gelopen en zag wat er gebeurde. Uit reactie begon ze met zakken knikkers te gooien die vlakbij de kassa lagen. De overvaller wist niet hoe dat ie het had en rende zonder buit naar buiten. Op het moment zelf konden we er natuurlijk niet om lachen, maar later maakten we er grapjes over dat als we een lastige klant hadden de knikkers binnen hand bereik hadden.

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    begint het toevallig met van B en eindigd op Arneveld?

Arrogant!!! Tjonge jonge het is maar een darter zo bijzonder is dat nou ook weer niet.

20. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik werkte een tijdje als groepshulp bij het " leger de Heils) in het Sociaal Pension, werkplaats en het slaaphuis. Nou dan zie je ook wat vreemde dingen voorbijkomen. Het waren mensen met een psychiatrisch probleem en verslaving.

Het vreemdste wat mij is bijgebleven uit die tijd zijn de volgende:

* dat een bewoner naast mij kwam zitten tijdens het koffiekwartiertje en hij tegen mij zei: " je moet nu bij mij uit de buurt gaan, want ze zeggen tegen mij dat je slecht bent en dat ik je moet doodmaken. Deze bewoner was Schizofreen en had dus stemmetjes. Hij heeft zich vervolgens zelf opgesloten om mij niet kwaad te kunnen doen."

* Een vrouw met het Borderline Persoonlijkheids Syndroom die erg veel aan dacht vroeg van de mannen. In de nachten ging ze alle mannelijke bewoners af voor een "nummertje" Wij moesten haar telkens weer bij de mannen van de kamer halen. Enkele weken later zaten de mannen in het pension en zij met een SOA. Ze kreeg een verbod om bij de mannen aanwezig te zijn in de nacht. Ze was zo boos dat ze zichzelf van de trap gooide. Een ziekenhuisopname volgde vanwege een gebroken been en bekken. Dat is echt pas schrikken!!

Deel Deze Pagina