Streptokokken B en klachten :(

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wie heeft er ook ervaring mee?
    Heb al tijden last van een hele gevoelige vagina en het gebied eromheen.
    Constant droog, jeukerig en als ik er niks aan doe velletjes, wondjes, nog meer jeuk enz. en vaak blaasontsteking/geirriteerde blaas.

Na veel en vaak gedacht te hebben dat het een schimmelinfectie was wist de gyn. me te vertellen dat ik helemaal geen schimmelinfectie had maar dat het een bacteriele infectie is. In mijn gevoel de streptokokken B.

Ik weet al lang dat ik daar mee geinfecteerd ben maar heb er nooit last van ondervonden. Het moet alleen de gaten gehouden worden als ik zwanger ben en ga bevallen.
    Sinds dit jaar heb ik eigenlijk pas deze klachten.
    Als ik op internet ga zoeken naar ervaringen kom ik dus alleen uit op het gevaar voor baby's informatie maar vind ik niks hierover.

Ik heb nu al een 2e kuur met antibioticacreme erop zitten (in 1,5 maand tijd) van 2x daags aanbrengen en savonds inbrengen met een soort spuit.
    Dan gaat het goed maar binnen een week krijg ik weer last. Had vandaag alweer jeuk en jahoor de eerste wondjes komen er al weer :(

Word onderhand echt gestoord ervan. We beginnen deze week nog aan een nieuwe ronde (mmm, puregon) maar klussen zie ik op deze manier niet zitten. Als we het toch doen zit ik te janken van de pijn erna omdat ik "in brand sta" met al die wondjes.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ow bah zeg, ik heb er geen ervaring mee maar vind het heel vervelend voor je! Zit je al in de mmm en heb je dit er ook nog bij.

Sterkte ermee en ik hoop dat jullie in de toekomst een mooie gezonde baby mogen krijgen.

Kan het wel een tijdje wegblijven na een kuur dat je er geen last van hebt?

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Jaaa zit op dat gebied van alles tegen, pcos, dit en hpv :(
    Het hoort weg te blijven maar is nu niet het geval helaas.

De gyn. had het over een penicilinekuur maar de bijwerkingen ervan vind ik te heftig. (Heb het al eens gehad voor longontsteking).

Morgen toch maar even bellen weer.

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hmm, ben benieuwd of je tijdens zwangerschap gecontroleerd word op streptococcen dan. Want wat jij hebt, klinkt mij heel bekend in de oren. Ik heb ook vaak wondjes en sneetjes en scheurtjes bij vagina/perineum.
    Dan is het ineens over, maar na de gemeenschap is het weer in alle hevigheid terug.
    Ik dacht ook altijd dat het een schimmeltje was. Maar als ik dit zo lees... dan zou ik toch wel even willen laten checken of ik niets anders heb, zoals streptococcen.

Heb nu ook blaasontsteking voor het eerst in mn leven dus zit al aan de anti biotica. En mijn onderkantje voelt nu ook absoluut niet prettig aan. :(

Is wat he... ik zie hier door alleen op tegen de bevalling, voor de rest niet. Maar denk vaak als ik na gemeenschap al zo'n pijn heb en scheurtjes en gedoe, hoe moet dat na een bevalling dan wel niet zijn....

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Heyy Charise :)

Inderdaad daar! En dan als bonus soms schaamlippen er ook bij en als we toch seks hebben (gehad) ook binnenin erg veel pijn :(
    Dacht ook even dat het aan mn nieuwe vriend lag omdat ik het met mijn ex nooit had maar de gyn. zegt dat dat niet daar aan ligt maar meer aan stress, lage weerstand enz. (wat dan weer niet klopt in mijn situatie).

Misschien kan je het een keer aan kaarten.. Bevalling lijkt mij dus ook echt super eng..

Hoe is het nu verder? Schiet echt al op, 33 weken! :O lijkt echt veel korter geleden dat we met zn allen in het pcos-mama's-topic zaten. Echt veel zijn er al zwanger nu! Nu ik en Bbibi nog ;)

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ja precies, ik heb nu ook voor het eerst de schaamlippen last van. Echt apart. Het is echt niet leuk. Ga het woensdag even navragen bij de VK.

Ja gaat verder goed hoor! :D Mag niet klagen. Wel last van bekken en het word steeds wat onhandiger met de buik, maar het schiet op. :D Ja indd zijn er veel zwanger nu ja. Dus er is hoop voor je meid! Hoop echt dat het snel raak is. Voor jou en Bbibi. :D Ik ga je in de gaten houden hoor. ;)

Enne sterkte! Blijf hier sowieso even meelezen.

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Er zijn mensen die zijn allergisch voor sperma. Heb je je al laten controleren op allergieën

8. Maanhaasje

Maanhaasje Actief lid

12 aug 2013
    217
    0
    0
    Soundfullness Therapeute
    Oegstgeest
    Ik heb het ook, maar niet actief zeg maar, wel omdat ik het heb, ben ik bij elke zwangerschap gecontroleerd omdat het inderdaad gevaarlijk kan zijn voor de baby. Bij de laatste zwangerschap kreeg ik tijdens de zwangerschap antibiotica en tijdens de bevalling ook en dat zal nu weer het geval zijn. Het enige jammere daarvan is, dat je zeker 7 uur aan het bevallen bent, (ik word altijd ingeleid) omdat dat de tijd is die tussen de antibiotica shots moet zitten.
    Maar mijn kinderen hebben er nooit wat aan over gehouden :)

9. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik heb/had het ook
    Maar ik heb 2 gezonde kids:)

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Sas7: heb geen allergie. Toen mijn vriend op vakantie was en we dus geen seks hadden heb ik ook gewoon last gehad.

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bij mij is ook streptococcen geconstateerd in de zwangerschap. Ik heb alleen last van veel afscheiding, verder niets...

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    In jouw gevoel.... is dit een wilde gok of is dit daadwerkelijk met testen door arten onderbouwd? Dat is de eerste stap, laat je testen en krijg dan de bijbehorende passende behandeling. Lijkt mij. Maar ben geen arts... ;)

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Oeps, er moest geval staan ipv gevoel.

Streptokokken B is al hele tijd geleden geconstateerd en laatst nogmaals bevestigd ;)

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Charise: ik was vandaag bij de gyn (voor uitgangsecho) en het was een andere gyn dan normaal. Zij heeft even gekeken en zag inderdaad dat mn huid helemaal droog en beschadigd was. Ze heeft me nu een creme gegeven die volgens haar zeker weten moet helpen, het heet

Cetomacrogol creme + 20% vasiline

Het mag ook gewoon tijdens zwangerschap gebruikt worden. Misschien voor jou ook een idee? Ik ga er vanavond mee beginnen dus durf je nog niet te zeggen of het goed werkt.

15. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Oh ik ben heel benieuwd! Laat het me maar weten. :D
    Anders ga ik ook eens langs.
    Smeer nu elke keer maar met miconazol om er maar iets op te doen, dat is tegen schimmel, voor het geval dat. Maar lijkt niet veel te gebeuren.

Thanks!
    Enne ik duim voor je meis, deze ronde!! :D

Deel Deze Pagina