Hoi allemaal, Ik ben zwanger van ons tweede kindje. Zelf hebben we erg Nederlandse voornamen en ook een Nederlandse achternaam (die begint en eindigt met een s). We zoeken een naam zoals Levijn. Duidelijk te schrijven en uit te spreken, Nederlands en toch apart. We hebben echt nog geen idee en zoeken een naam voor zowel voor een jongen als een meisje. Alvast bedankt voor alle input.
De naam Levijn viel mij op aangezien ik Silvijn laatst hoorde en me deze naam wel aansprak. Misschien hebben we dan wel ongeveer dezelfde smaak. Mijn dochter heet Merle. De naam staat niet in de top 100, we kregen er veel positieve reacties op. Is het wat voor jullie?
Levijn, zo'n mooie bijzondere naam! Leuk! Almar Biek Birk Borre Brem Darian, Dorian Dem, Dim, Diem Dev Eldar Eldrik / Eldrick Esben Fedor Felix Iben * Jarik / Jarick Jarne Jelne, Jelte Jelt, Jent Jerre Jesten Jisse Jonan Jorben Joren Jorian Jorik / Jorick Jorn, Jorne Jorre, Jor Jorrik / Jorrick Julias Jurren * Kobe Maran Mauk Maurik / Maurick, Marnik / Marnick Maxim Nando, Nanno, Nanne Nero Noam Ocker, Ocke Odin Odis, Otis Oscar / Oskar Otar Otmar Polle * Remi Ries Rink / Rinck, Rinke Rodi Rodin, Ronin Ronan Roran Rorik / Rorick Rubin Sen Seppe, Sebbe, Sibbe Siem Silvander Silvian Stas Sten Stian * Tabe, Tade Tias / Thias Tibbe, Tibe Tibor, Tabor Tisse Tobe Toben, Tobin Tobian Torben / Thorben Torbin / Thorbin Tore / Thore Torsten / Thorsten Ture / Thure Turias / Thurias Tuur Victor / Viktor Wander --- Amée Annelin Aruna Arwen Bine Bodée Carize, Carlize Caró, Cató Danné Danou, Danouk Danthe Deni * Ebba, Ebbi Elea / Eléa Eliane, Eliana Elianne, Elianna Elja Elora, Enora, Enore, Elore Elva Eslin Esri Essa Evanne Evlin Evora Felin / Félinn Femma, Femme Fen, Fenne Fendi Fenja, Finja Fië Finne, Finna Flore * Ibi Iliane, Iliana Ilianne, Ilianna Ilva / Ylva Ilvie / Ilvi / Ilvy Imme, Imma Inci Inora Inthe Iriza Irsa Iselin, Isalin Isha Iva Ivanna Ive / Ieve Izara / Isara Izza * Jentl / Yentl Jessa, Jesse Jippa Jitte Jonna, Jonne Jora Jula Jule / Júle / Juule Juleah / Juléa Julee Julin / Julinn Juline, Julina * Madée Maéva Malía Malika Malín / Malinn Marlize Marlou Marre Meie / Meije Mela, Mena, Mesa, Meva Mera Mia, Nia, Pia, Mea, Moa Milea Milla, Mille Mira Mirle, Marle, Meerle, Merle Mirna Mirre Miruna Misa / Miza * Naline Namee Namika Naniek Nanna Nanou, Nanouk Nela, Nele Nelin, Neline Nella, Nelle Nera Nerea Nessa, Nissa Neva, Nevi Nieke, Nieka / Nika / Nica Nimra Ninte / Ninthe Niva, Niven Noalin Nola Nore, Nori, Noralin. Noralie Novi, Nowi * Oda Odessa Olsa Philou / Filou Pippa, Pippe Quinte / Quinthe Quirine Rana, Rena, Rani Reva Rhodé / Rhodee Rika, Risa, Rina Rikke, Rikka Riva, Rive Rixt, Rixte Roanne Robbin Robi Robine Rona, Roni Roníka Ronja Rowi, Rozi * Saline, Sabrine Salomé Sare, Sari, Sera Sila Silja, Silje Sinne, Sinna Smilla Solé Svea Tesse Thalia / Thalía / Talia / Talía Veer, Vere / Veere Veró Vianne, Viënne Vie / Fie Vieve / Fieve Vita Willine Misschien zit hier iets tussen?!
Dank je wel voor alle leuke reacties op de naam Levijn. We hebben toen ook lang gezocht en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Maar misschien des te moeilijker om nu iets vergelijkbaars/bijpassends te vinden. Ik zie al wel een paar namen tussen de suggesties staan die ik leuk vind. Ik hoop dat er nog meer suggesties komen, ik ben benieuwd waar we uiteindelijk voor gaan kiezen. Gelukkig hebben we nog een aantal maanden de tijd.
Levijn, wat een super gave naam!! Ik zal even kijken of ik leuke namen kan bedenken voor hierbij! Nu even niet zoveel inspiratie!