Hoe voorkom ik dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ik voel dat ik enorm verkouden ga worden. :(
    Dat heb ik te danken aan mijn man, want hij heeft me aangestoken. ;)

Ik ben al een beetje aan het snotteren, en altijd als ik te maken heb met een fikse verkoudheid, dan komen er koortsblaasjes onder mijn neus. Dat vind ik altijd erg vervelend. Het ziet er niet uit, maar het doet ook erg veel pijn, het is besmettelijk etc...

Nu wil ik het echt graag voor zijn, want ik voel dat de randjes onder mijn neus al weer een beetje rauw worden, en als dat gebeurd dan heb ik kans dat er heel snel koortsblaasjes op komen zetten.

Wat kan ik er nu het beste opsmeren om het tegen te gaan? Vaseline? Zinkzalf? Sudocreme? Moet ik het nu juist wel of niet vet houden?

Iemand een tip?

2. Only me

Only me Niet meer actief

Ik doe er altijd gewoon koortslip creme op, die haal ik bij de apotheek voor 2 euro. Is zo'n kleine tube.
    Sudocreme helpt bij mij niet...

Verder vitamientjes, op tijd naar bed en rustig aan doen ;)

3. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    dat heb ik nou ook altijd als ik flink verkouden ben!
    heel pijnlijk en vervelend die blaasjes!
    ik smeer er vaak beetje sudocreme op, vaseline wordt het bij mij alleen maar erger van!
    tis echt weer tijd van het jaar, ik zit ook al met sjaal om tegen mn zere keel....

4. Jel

Jel Niet meer actief

De sudocreme heb ik in huis en kan ik er wel even op smeren, kijken hoe dat bevalt. Ik ben vandaag toch grotendeels thuis, dus niemand die me met witte neus ziet lopen. ;) En dan maar hopen dat ik het tegen ga daarmee.

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik hoorde laatst het wondermiddel tegen koortslip:
    Aloe vera drink gel....
    Misschien een tip. Hoorde het van iemand die er helemaal geen last meer van had!

6. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Gewoon van dat blauwe pot Nivea spul, en alleen balsem tissues gebruiken. Ik krijg ook altijd zo'n rauwe rand om m'n neus als ik goed ziek ben en al m'n tissues "opgesnoten" heb en dan overstap op gewone tissues of zelfs wcpapier, wat dat betreft vind ik die balsemdingen wel echt de moeite waard.

Etos babybillencreme werkte trouwens ook altijd wel goed bij mij, is denk ik ook wel een beetje vergelijkbaar met die nivea.

Beterschap!

7. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    nou echt tegen gaan helpt het niet maar het doet iig minder zeer! het trekt niet zo en is wat soepeler..
    beterschap!

8. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    en waar kun je dit kopen??

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Lysine gebruiken, heb je in pillen en zalf. Haal je bij de natuur winkel. Helpt bij mij altijd goed!
    Beterschap

Deel Deze Pagina