Hoi meiden, Nu net een uur geleden werdt onze dochter wakker. Beetje jammerend. Vriendlief is gaan kijken en wilt een aai over der bol geven en speen. Hij moet haar oppakken. Gedaan en beetje geknuffeld. Op het moment dat hij onze kamer opkomt raakt me dochter helemaal in paniek. Niet meer te troosten en totaal onbereikbaar. Ik wil haar bij me nemen en ze Overstrekt zich, slaat met haar armen en benen in het rond. Ik er een zetpil in en mee naar beneden Om te knuffelen en te kalmeren. Tv aan en uiteindelijk is ze rustig. Ze heeft wat gedronken en ligt nu weer ( zonder problemen ) op bed. Maar man o man. Ik heb haar nog nooit zo gezien! Zo verdrietig en onbereikbaar. Ze leek wel beZeten ofzo!! ( ben heel wat gewend met haar driftbuien) Wat is dit geweest? Waar ze zo van overstuur is geweest??
Lijkt op een nachtmerrie... ws was ze nog niet helemaal wakker toen je man haar oppakte.. Kan zijn dat het leek of ze wakker was maar toch nog in slaap was!
Ik denk ook een nachtmerrie waar ze dan in blijft hangen zeg maar. Mijn zoontje heeft dit ook regelmatig en hij is dan gewoon niet wakker te krijgen. Dat duurt echt een kwartier ofzo. Heel naar om je kindje zo over de zeik te zien
Ja daar zat ik ook naderhand over na te denken... Ze is daarna nog een keer wakker geworden maar niet zo heftig.. @pickle, ja is heel haar om te zien.. Je voelt je zo machteloos! Ik hoop trouwens niet dat de buren wakker zijn geworden hahaha. Wat kan daar een geluid uit komen zeg... (mn dochtertje)
sanjor kinderen hebben soms last van pavor nocturnus. dit is een soort nachtmerrie maar net wat heftiger, het wordt dan inderdaad in paniek wakker maar na de paniek kan het kind ook niet vertellen waarom het in paniek was. dus klinkt raar je kind heeft er minder last van dan jij. wat ik vaker heb gehoord dat het voor ouders echt een groot drama is omdat het kind niet getroost kan worden maar dat je moet afwachten tot de paniektoestand over is.
Ik denk ook een nachtmerrie en dat ze nog niet echt wakker was toen je man haar oppakte. Sneu en schrikken zeg..! Ja, waarom een zetpil, vraag ik me ook een beetje af?
dit heeft mn zoontje als hij nog half slaapt en dus blijkbaar een nachtmerrie...hij huilt dan zo erg, maar wilt helemaal niet opgepakt worden, eigenlijk liefst gewoon verder slapen... ik blijf altijd in zn kamertje hem vasthoudend, half in de houdgreep om rustig te maken, en fluister dan dingen als mama is bij je, je bent heel moe, kom maar lekke rbij me liggen, kan je verder slapen... als ik een zetpil zou moeten geven is het echt drama, eventueel kan ej dan beter wat sinaspril geven ( om te drinken) als je dnekt dat het pijn is...
Misschien echt een heel stomme reactie hoor, maar ik had dit als kind ook en nu nog vaak. Ik ben in paniek wakker en dan moet mijn man echt flink lang op me in praten voor ik eruit schiet. Soms ga ik hem zelfs slaan . Vroeger had ik dit ook en ik was inderdaad amper te kalmeren. Mijn moeder zei altijd dat het enige wat hielp was om er wel bij te blijven tot ik er als het ware weer uit "schoot".
precies, pavor nocturnus: nachtangst. Dit is geen nachtmerrie, ze zien geen beelden. Het gebeurt tijdens overgang van lichte naar diepe slaap, daar stoort hun dan iets, waardoor ze niet goed wakker worden. Beste is om ze ook niet wakker te maken, wachten totdat de aanval over is. Ze slapen dan meestal verder en herinneren zich niks. Ons zoontje heeft dit. Wij pakken hem wel op en gaan dan met hem op bed zitten, geen licht aan en niet praten. Aai hem zachtjes over zijn hoofd. De meeste willen niet vast gepakt worden, raken daar meer van in paniek. Ons zoontje raakt meer in paniek als wij met hem naar beneden gaan, tegen hem praten.
Dank jullie voor de reacties!! Ik hoop dat we dit niet vaak hoeven mee te maken in ieder geval... @ zetpil: me vriend was er heilig van overtuigd dat ze veel pijn had en stond erop dat ze een zetpil kreeg.. Hij wilde zelfs naar de hap hahaha. We hadden haar zo nooit gezien.. Maar volgende keer weet ik wat het is en Kan ik ernaar handelen.
wist niet dat dat zo heette...maar hier heeft dochter dat ook vaak....heel heftig. Beste is geen licht, geen aanraking, geen geluid, en gewoon erbij zitten of weer alleen laten.... ze slaapt weer verder, en weet er sochtends niets meer van.
Weet iemand ook waarom het het beste is ze dan niet wakker te maken? Want wij doen dat wel altijd. Alle lampen aan en even uit de kamer lopen met hem en hem proberen ergens mee af te leiden zodat hij goed wakker wordt. Als we het niet doen blijft hij rustig een uur gillen (echt zo hard hij kan en hij schokt er helemaal bij). Als we hem wakker maken is het meteen over en gaat hij gewoon weer slapen.
@ pickle, wakker maken kan de angst op dat moment versterken en de slaapcyclus begint dan weer opnieuw. Kans op weer een aanval. Mijn zoontje heeft een periode gehad waar dit dagelijks was en zelfs 2 keer in de nacht, omdat hij wakker werd. Het kan erfelijk zijn. Hier had papa het ook als kind.
Goed om te weten!! Het is niet meer voorgekomen meer gelukkig! Ze slaapt wel slecht maar alles beter dan die angstaanval!
En we hebben er weer een achter de rug. Het lijkt toch echt dat ze wakker is. We hebben er een half uur bij gestaan en als we dan weg liepen ging ze telkens harder huilen en staan in bed. Uiteindelijk was ik het gehuil zo zat dat ik haar weer mee naar beneden heb genomen en ze daar na een kwartier is gekalmeerd. Dmv de tv.... Pffff wordt er helemaal naar van
C huilt ook wel eens s avonds of s nachts. Maar als we erheen gaan word t alleen maar erger. Als we haar even laten huilen is ze binnen 5 min weer in slaap.