Onze baby van 4 maanden dronk tot zondag avond 5x 180/6 de laatste ong om 7/8 uur en sliep dan door tot half 7... Nu vanaf maandag avond wilt hij de laatste fles niet meer.. Gister had hij om half 4 de een na laatste fles en om 7 uur wilde hij echt niks meer... Vandaag precies hetzelfde hij ligt nu al te slapen... Als ik hem langer wakker hou misschien heeft hij. Idd nog geen honger dan is hij helemaal van slag We hèbben rust en regelmaat met hem en als we dat dus niet doen en gooien het om is er al helemaal geen land mee te bezeilen.. Wat moet ik nou??
Is overstappen naar 4 voedingen geen optie (evt. 210 per fles)? Dan laat je langer tussen de flessen in en kan hij wel op tijd naar bed.
Ja maar ik zit dus met die rust en regelmaat en hij is eig. Altijd al veel eerder wakker voor z'n fles...
Wat is dan het probleem...? Hij slaapt nog steeds lekker door alleen drinkt wat minder, optie is dan inderdaad overige flesjes wat ophogen.....
Denk dat TS niet weet hoe ze het dagschema dan moet gaan opzetten? Dus hoe het met slaapjes enzo moet?
Half 7 uit bed, fles... Half 8/8 uur naar bed slaapt hij tot half 10 fles Daarna spelen en rond half 11 naar bed komt hij om half 1 soms half 2 voor z'n fles spelen naar bed rond half 5 fles en dan half 8
Ik zou het dan gewoon eens zo doen en de fles een schepje ophogen, zodat je met 4 flessen uit kunt. Als ie dan wat laat staan en toch nog voor een 5e komt: so be it. En anders heb je hiermee toch een prima schema voor 4 flessen?
Ik zou het even aanzien. Hij bepaalt zelf een ritme en voor veel kinderen is 210/7 gewoon te veel. Mijn dochter dronk rond 4 maanden 4x180/6.. Juist in deze maanden verandert het schema zo vaak. Laat het een beetje gaan en probeer niet krampachtig een schema in te voeren. Over een paar weken is het toch weer anders. Niet onZeker zijn want het is gewoon moeilijk. Iedere moeder zit te tobben over die hoeveelheden en tijden! Konden ze maar gewoon praten Dagen kunnen ook verschillen. Ik gaf flesvoeding op verzoek en hield per dag bij wat ze dronk. Verschilde echt per dag, net zoals volwassenen ook niet altijd dezelfde hoeveelheid eten. Maak je niet druk of het 4 of 5 flessen zijn, beide is prima op deze leeftijd.
Mijn dochter (19 weken) krijgt 4x 210/7....om 7.00, 11.00, 15.00 en 19.00. Als ze 's ochtends wat eerder of later wakker is dan schuiven de tijden mee. Soms laat ik er ook weleens 3,5 uur tussen, als ze bijv honger heeft of het net zo uitkomt. Ze slaapt vaak van 8.30 tot 10.00/10.30....en smiddags vaak een lange middag slaap van 12.00 tot 14.30/15.00. Vaak slaapt ze dan ook nog een uurtje aan het eind vd middag. Als ze eerder wakker is dan de fles dan spelen we, en dan krijgt ze uiteindelijk op de normale tijd haar fles. Ik zou de flessen dus ophogen als ik jou was zodat je er minimaal 3,5/4 uur tussen kan laten, Mijn dochter is een echte vreetzak, en bij 4 maand zijn we begonnen met groente. Nu ook af en toe fruit erbij en gaat allemaal prima!