Hallo allemaal! 26 november krijg ik mijn 1e echo, ik ben dan 8 wkn en 2 dagen. Nu wil ik met de echofoto iedereen verrassen met de kerst. Nu is mijn vraag of ik rond de 12 weken NOG een echo krijg? Of moet je hier zelf om vragen? Want een echo met 12 wkn is natuurlijk leuker dan met 8 wkn Zelf kan ik niet wachten tot de 1e echo, omdat ik zo onzeker ben of alles wel goed zit, maar aan de andere kant is de echo van 12 wekn natuurlijk leuker om mee te verrassen.. Iemand info/tips?
Ik had bij ons zoontje ook een echo met 8 weken. Daarna pas met 20 weken weer. Wij hebben tussendoor dan ook een pretecho gehad. Wilde toch nog meer zekerheid hebben. Nu de eerste echo met 10 weken en daarna ook weer met 20 weken. Bij ons dus niet (controle door huisarts, echo's in ziekenhuis). Maar volgens mij verschilt dit overal.
Zit je bij een verloskundige of bij een gynaecoloog? Ik vermoed dat je rond de 11/12 weken nog wel een echo krijgt. Anders zit er ook wel een heel groot gat tussen de 8-wekenecho en de 20-wekenecho. Zeker weten doe ik het niet, want ik zit namelijk bij een gynaecoloog (wegens extreme misselijkheid) en ik krijg elke keer een echo. Misschien iemand anders een idee (die ook bij een verloskundige zit)?
Ik loop gewoon bij de vk en heb een echo gehad met 7 weken en heb er met 12 weken weer een, omdat ze zei dat ze met 7 weken niet echt goed de termijn konden bepalen krijg ik er dus volgende week nog een. Maar ik weet niet of dat voor jou ook telt natuurlijk Ik hoop het wel voor je, altijd leuk even gluren naar de baby
Je krijgt met 11/12 weken ook nog een termijnecho om de exacte zwangerschapsduur vast te stellen. Dat is met 8 weken nog erg moeilijk. Hier eerste echo met 8w5 gehad en tweede echo met 11w2. Vervolgens nog een echo op 13w (combinatietest).
Bij de eerste kreeg ik een termijnecho (8w4d)...daarna niks tot 20 wkn, maar dat verschilt misschien per vkpraktijk. Heb zelf met 17 wkn pretecho laten maken omdat we wilde weten wat het zou gaan worden. Nu bij de tweede termijnecho gehad (12w5d) en niks tot de 20 wkn echo...tenzij we zelf een pretecho laten maken
Ik loop bij de gyn en had met 7+2 een echo om te kijken of de zwangerschap intact was en in de baarmoeder zat, vervolgens is de termijnecho gepland en die wordt hier tussen de 10 en 12 weken gedaan omdat ze dan nauwkeuriger kunnen meten dan vroeger in de zwangerschap. Bij de zwangeren in mijn directe omgeving die bij de verloskundige lopen is het net zo gegaan. Een echo bij de intake rond de 8 weken en een termijnecho. Bij de gynaecoloog krijg ik altijd een echo maar over de 2 verloskundigenpraktijken hier in de buurt hoor ik dat er ook bij bijna alle controles een echo wordt gemaakt dus ik denk dat het ook afhankelijk is van de praktijk.
Ik zou t even navragen bij je gyn of vk. Zelf kreeg ik met 8 weken een echo, met 11 weken en met 13 weken de termijn echo, daarna met 20 weken en 30 weken.
Toen ik de vk belde om een eerste afspraak te maken kon ik dezelfde dag nog momen voor een termijn bepaling. Toen een afspraak gemaakt met 10 weken en toen zeiden ze dat het nieuw is om met 12 weken opnieuw een echo te doen omdat ze dan meer (afwijkingen) kunnen zien dan met de 10 weken. Ik krijg deze weet dus mijn 3 echo alweer.
Oke! Het verschilt inderdaad overal! Ik probeerde de site te bekijken maar iets werkt niet, dus dan bel ik morgen even En als ik er maar 2 zou krijgen, kan ik dan wel aan de vk vragen om rond de 12 weken nog 1 te krijgen zodat ik deze van hun krijg? Of kan dat niet? En moet je dan altijd zelf een pretecho plannen?
@Toya: leuk dat je op zo'n manier de familie wil verrassen. Ik had ook stille hoop afgelopen ronde zwanger te zijn en had al plannen gemaakt om dan een kerstkaart rond te sturen met een fotootje van mijn zoontje en een fotootje van de echo. Zat mezelf al helemaal te verkneukelen hoe leuk zo'n verrassing zou zijn. Ik ben helaas niet zwanger, maar hoop voor jou op een leuke kerstverrassing!
@Sneeuwmees: aaahh jammer dat t niet gelukt is! ik zit zowat elke dag in de stress in de hoop dat alles goed is en goed blijft gaan.. zenuwslopend moet ik zeggen en al helemaal omdat ik compleet nergens last van heb! Best frustrerend.. Maar dacht eerst om t na de 1e echo te vertellen, maar dit zou deze kerst wel heel speciaal maken he en aangezien ik nu de kans heb neem ik m ook!
Van de vlos krijg ik een echo met 6.3 (ivm eerder mk) 8.6 en straks rond de 12 wk, 16 wk en 20 wk, daarna weet ik niet precies meer, geloof dan nog 30 en 36 ofzo. Zelf doen we nog pretecho's bij 18 wk (geslacht) en 27/28 (3d) vaak genoeg baby kijken dus
Wij kregen ook met 8 weken een echo om te kijken of de zwangerschap intakt was en of er een hartje klopte. Ons is toen verteld dat dit geen standaard echo is, maar meer om mensen gerust te stellen. Ik heb toen met 12 weken een termijnecho gehad waarop de bevallingsdatum werd vastgesteld, met 13 weken de nekplooimeting en met 20 weken krijgen we weer een termijnecho
Dat zijn er meer dan ik dacht! Ik dacht dat ik er maar 2 kreeg, maar daar bel ik morgen ff voor! En als het er idd maar 2 zijn hoop ik wel dat ik er minimaal nog 1 van hun extra kan krijgen
Hier bij ons doen ze het met 8,12 weken en dan 20 in zh verder weet ik.het niet heb met 15+1 wel geslachtsbepaling late doen en het is.overduidelijk een jonge en als ze het niet vertrouwe of twijfele dan make ze even gauw een echo maar weet niet of je die dan mee naar huis krijg