zijn dit normale bloedwaardes? melkproductie en miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lilian112, 19 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilian112

Lilian112 Nieuw lid

19 jan 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Goedendag iedereen,

Wij proberen zwanger te worden van ons tweede kindje. We hebben al een gezonde kleine die net twee jaar is geworden. Ik ben zelf net 29 geworden.

Na mijn bevalling in december 2019 kwam de menstruatie al weer snel op gang. Ongeveer 6 maanden heb ik borstvoeding gegeven, totdat de productie minder werd. In februari 2021 ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik zo moe was. Vanaf 2021 werden mijn menstruaties steeds minder heftig, hoewel de cyclus nog normaal is (31 dagen meestal). Positieve ovulatietests heb ik ook nog steeds, maar dat zegt niet zoveel zonder temperaturen he. Alleen totaal geen libido, die is compleet verdwenen.

Vanaf november 2020 proberen we weer zwanger te worden. In september 2021 een hele vroege miskraam gehad twee dagen na de NOD, de zwangerschapstest was wel positief (chemische zwangerschap o.i.d.).

Sinds enige tijd heb ik melkvloed uit beide tepels. Dus ik weer naar de dokter, op mijn tweede ongesteldheidsdag. Er is weer bloed geprikt, de uitslagen zijn:

FSH 6,3
    LH 5,4
    Oestradiol 81
    Progesteron 2,1
    Prolactine 0,3 (normaalwaarde 0,04 - 0,53, elders lees ik overigens 0,6, verschilt per lab?)
    TSH 2,7 (normaalwaarde 0,4 - 4,00)

Volgens de dokter is dit normaal. Ik weet niet welke eenheden zijn gebruikt. Waar mijn melkvloed dan vandaan komt , is niet erg duidelijk. Ik vind 0,3 prolactine zelf wel hoog, als de maxwaarde 0,53 is. Zit mij niet lekker, maar oké ... geen concrete aanwijzingen voor een prolactinoom. TSH vind ik ook hoog, maar ik moet me niet zo druk maken want er zijn geen antistoffen tegen de schildklier gevonden. Blijkbaar.

En de waardes van de FSH en LH, zijn die normaal voor een tweede ongesteldheiddag en de verhouding tussen de twee ook? Daar heeft de huisarts niets over gezegd.

Ik heb dus geen antwoord op mijn klachten (laag libido, melkvloed en niet zwanger worden). Wat moet ik hier nou mee?

2. knuffelfloor

knuffelfloor Actief lid

28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Ik kan je niet heel veel helpen helaas. Maar heb je schildklier problemen? Slik je er iets voor? Toen ik de wens had moest ik met tsh rond de 0.35 zitten. Dan is 2 wel aan de hoge kant...

Deel Deze Pagina