Ik merk dat ik mij een beetje druk begin te maken over het volgende. Mijn familie woont 200 kilometer verderop, 2 1/2 uur rijden, zus en moeder dus. Tot nu toe was het altijd gewoonte dat als er iemand jarig was of een bijzondere gelegenheid, de hele bedoening bij mij bleef overnachtten onder het mom dat het anders zo ver rijden is op een dag heen en weer. je raadt het al, wat nu als ik bevallen ben, en ze komen om de kleine te bewonderen, en ze gaan ervan uit dat ze kunnen blijven slapen?? Hemel ik wil dat echt niet als ik net bevallen ben hoor zoveel mensen in huis, (4 mensen) moet ik dat van te voren al zeggen van goh leuk als jullie naar de baby komen kijken, maar rij naar een paar uur maar weer dat hele stuk naar huis, ik ben zo bang dat ik ze dan zo teleurzal stellen. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen???
Toch even aankaarten bij je moeder en zus. Aan de andere kant als ze niet meteen de dag erna komen is het misschien ook wel lekker als je wat meer mensen in huis hebt. Kunnen ze je misschien nog helpen met een of ander.......maar dat is net of je daar op zit te wachten
Overnachten omdat het zo ver rijden is? Sorry hoor, maar zover is 2,5 uur heen en 2,5 uur terug op één dag toch niet. Ja, het is een eind, maar om dan te overnachten. Ik zou het gewoon niet willen zelf. (En ik zit ook met familie die zo ver weg woont, maar die blijven echt zelden tot nooit overnachten)
Laat ze in de middag komen, dan kunnen ze ook op tijd weer naar huis rijden, maar toch wel lang bij jullie zijn geweest Bijv. rijden ze van huis rond half 10, zijn ze rond 12 uur bij jullie, kunnen ze rond 3 uur weer naar huis rijden Zijn ze met het eten weer thuis! Ik moet ook echt geen loge's als ik op mijn kraambed lig hoor
Toch van te voren aangeven dat je het fijn vindt dat ze komen maar dat je er vanuit gaat dat ze elders voor een slaapplek zorgen of weer naar huis gaan. Als kraamvrouw moet je wel duidelijk je grenzen aangeven. En teleurstellen? Als je nu niet duidelijk aangeeft wat jij verwacht en wilt dan krijg je vast nog veel meer misverstanden met je familie in de toekomst. Je weet trouwens ook nog niet hoe je bevalling gaat lopen. Het is gewoon handig om van te voren duidelijk te maken dat jouw huis niet beschikbaar is.
Toevallig had ik het er gisteren met mijn schoonouders over. Zij wonen hier maar een uur en een kwartier vandaan, maar stel dat ik 's avonds beval en ze mogen nog in het zkh langskomen om de kleine te bewonderen, dan gaan ze hier in de buurt in een hotel zitten. Zodat ze de volgende dag ook nog even langs kunnen komen, zonder toch die kilometers weer te maken. Mijn schoonmoeder heeft een slechte rug, dus dat rijden is voor haar ook niet goed. Als ik jou was zou ik je er nog niet druk om maken. En mocht je moeder/zus er zelf over beginnen, zou ik zeggen dat je daar nu nog niks over kan zeggen en dat het er helemaal van af hangt hoe je dan voelt. Maar dat je niks toezegt over blijven slapen oid. Misschien begrijpen ze het wel heel goed en maak jij je nu al druk om niets...
Zou ik me nu nog niet druk over maken.... en ze zullen toch wel begrijpen dat DAT echt niet kan......?! man je hebt al van die gebroken nachten... en alleen visite is al vermoeiend.....
Mijn familie woont ook ruim 2 1/2 uur vandaan van hier. Maar ze gaan gewoon op en neer. misschien dat mijn moeder na een weekje of 2 een paar nachten langs komt als manlief weer aan het werk gaat. En misschien nemen ze een pension in de buurt als het zo uitkomt. Ze hebben nu al aangegeven dat ze elkaar afwisselen. Eerst paps en mams ( als hun bedrijf het toelaat) en dan mijn zussen met aanhang. Mijn ouders zorgen er ook voor dat mijn opa en oma hier kunnen komen door ze ook op 1 dag heen en weer te rijden. Ook mijn schoonfamilie woont op minstens 21/2 uur afstand. En ze zijn er nooit vanuit gegaan dat ze rond die tijd hier kunnen overnachten, terwijl ze dat anders soms wel doen.
Kunnen ze niet terecht bij vrienden ofzo? Ik zou de ouders van mijn vriendin gerust onze logeerkamer aanbieden, mocht dat nodig zijn.
Mijn schoonmoeder woont 2 uur en 15 minuten rijden bij ons vandaan en blijft nooit slapen. Na de bevalling kwam ze 1 a 2 keer per week en reed ze gewoon op en neer.
Lijkt mij ook niets hoor, in je kraamtijd logés hebben.. En als ze het echt een probleem vinden kunnen ze toch nog een paar dingen doen; pas komen wanneer jij je fit genoeg voelt voor slapers, of een hotel o.i.d. nemen. Maar denk dat ze het wel zullen begrijpen?
hoi, Ook bij mij wonen de schoonouder 200 kilometer verderop... Ze`bleven voorheen ook slapen, maar na bevalling gegrepen ze zelf ook wel dat ze niet konden blijven slapen toen ik eenmaal uit het ziekenhuis was... Ik denk ook dat je de eerste tijd geen logee in huis moet hebben, je moet samen genieten van de kraamtijd, tuurlijk komen ze niet voor een uurtje maar een dag op visite dat is al best lang vond ik, maar ik begreep ook wel dat ik niet kon verwachten dat ze na een uurtje weer weg gingen. Wel gingen ze overdag even shoppen zodat wij. ik rust had... Ik wens je sterke maar denk dat het wel los zal lopen, zal je familie een beetje logisch nadenkt.. Liefs Catheleine
Mijn schoonouders wonen op 2 uur rijden (180km). Mijn eigen ouders nog iets verder 200 km, een kwartier/half uur extra.. En die hebben hier nog nooit geslapen. Mijn ouders komen niet zo vaak(2 keer per jaar), maar dat heeft te maken met hun werk. Mijn schoonouders komen eens per 6-8 weken hierheen. Zeker als het alleen voor de kraamvisite is, dan is een keer 400km op een dag echt wel te doen.
Meteen bespreekbaar maken dat je dat niet ziet zitten. Echt doen, en ik ben normaal ook wel een angsthaas dat te zeggen en bang voor de andere kant terleur te stellen. Echt doen hoor. Jij hebt er straks een bevalling opzitten, je hebt je vriend en je kleintje jullie moeten het samen doen. En de visite ook zo regelen dat jullie ook tijd hebben samen. En niet alleen in de avonden als je beide doodmoe bent. Poos geleden, mn vader wist er net van dat we graag een derde wilden zei hij: dan kom ik rond de uitgerekende datum wel en dan blijf ik logeren om op de grote mannen (jus en col) te passen en Martin kan dan gewoon gaan werken. ik schiet aan de telefoon (en dat is niets voor mij) echt lichtelijk in de stress en in de aanval: Pa, even goede vrienden, maar als ik beval dan logeert er hier helemaal niemand, en Martin is gewoon bij de bevalling en heeft daarna gewoon vrij tot wij vinden dat hij weer aan het werk kan. Daar was geen speld meer tussen te krijgen. Ik weet hij bedoelde het goed, maar dit was echt ff te! ik schok trouwens van mijzelf met mn aanval...maar ik voelde me zo bedriegd ineens.
Mijn pa woont hier trouwens 130 km vandaan, 1.5 uur met de trein, 2x overstappen en dan is ie helemaal thuis. Mn mams en stiefpaps wonen hier 270 km vandaan, die hebben nog noooooooooit gezegd: we vinden het zo ver mogen we blijven slapen. Net na mn gastric bypass operatie wou mn mams een dagje komen om me te helpen, ik heb haar toen gevraagd (2 weken na de operatie) of ze dan een nachtje bleef vond ik leuk. Nou ze twijfelde heel erg, maar oke ze was over...maar ze zorgde er elke minuut voor dat ik uitrustte.
mijn ouders wonen 140 km hier vandaan, ik ga niet van ze verwachten dat ze op een dag heen en weer rijden. ze zijn ook niet zo jong meer en hebben bovendien alle 2wat ( ma atrose en reuma en pa een beroerte gehad ) misschien aanbieden om in een goedkoop hotelletje te overnachten in de buurt? of anders andere mensen die je kent die ze wel een slaapplaatsje gunnen voor 1 nacht?
Schoonma woont ver weg (7 uur rijden) en die stoppen we in een hotel. Vindt ze niet leuk, jammer dan. Vorige keer logeerde ze ook niet bij ons maar was ze er wel de hele dag (4 dagen lang) en dat was al doodvermoeiend. Doen we deze keer anders. Wil haar echt niet meer hele dagen om me heen hebben.