en waarom hecht je er (emotionele) waarde aan? (titel was te lang ) Nav het andere topic over oude apparaten. Volgens mij is het oudste wat ik in huis heb een theekastje. Het is ongeveer 1860 en mijn vader heeft het geërfd van zijn oma, die het van haar ouders, en daar weer de oma (geloof ik) heeft gekregen. Hij is inmiddels wat gammel, dus moet een keer naar de restaurateur. Voorlopig staat het veilig op mijn slaapkamer, ivm de kleintjes in huis. Ik heb nog wel veel meer oude dingen, (bijv mijn oude botervloot van dik 100 jaar) maar dit is het oudste voor zover ik weet. Ik heb ook nog een gek ding: een zilveren koker van filigraan, met allemaal muntjes eraan aan een haakje. Heb ik ooit eens voor 0,30 c gekocht bij de kringloop, maar geen idee waar het voor dient.
Mijn ring..die komt bij mijn vriend uit de familie en is inmiddels zo'n 160 jaar oud. Het is een gouden ring met 3 diamanten en 2 blauwe steentjes. Ik draag hem elke dag.
Een gouden broche die ik van mijn oma heb gehad. Zij heeft hem weer van haar moeder gekregen.. Geen idee hoe oud die precies is maar dat zal vast heel oud zijn
Oudste voorwerp is de koffer van de opa van mijn vriend, en zijn oma heeft vroeger in jappenkamp op papiertjes indische recepten geschreven.
Heel moeilijk als je nagaat hoeveel spullen een mens in huis heeft. Maar ik denk een borstel + spiegel die nog van mijn overgrootmoeder zijn geweest en anders een theekopje die mijn oma van haar moeder heeft gehad (ik spaar vintage kopjes)
hahaha, ja klopt. Ik denk dat mijn theekastje het oudste is, maar dat weet ik niet eens helemaal zeker. Ik heb hier nog een parfumfles die mijn oma ooit heeft gekregen toen ze 14 was van een oude dame. Toen was het al oud, in 1931 dus. (mijn oma was van 1917) Kan dus zomaar dat die fles nog ouder is dan mijn theekastje.
oh ik lees muntjes uit de middeleeuwen. Schiet me ineens te binnen: ik heb een kruisje (hangertje dus) uit ca 1100. Alleen weet ik even niet waar ik dat ding gelaten heb :x
Een dagboek van de overgroot opa van mijn vriend uit de eerste wereld oorlog. En mijn verlovingsring, die komt uit 1930
Heb ook een gouden ring van mijn oma, kan hem alleen niet dragen want ik heb een nikkelallergie haha. Zo jammer
Een schilderij dat mijn opa aan mijn oma heeft gegeven voor hun bruiloft. In euro's wsl weinig waard maar voor mij van grote emotionele waarde. Mijn grootouders leven nog maar ik mocht het hebben.
De commode die in nu gebruik voor mn dochter daar is haar opa (mijn svader) ook op verzorgd. Dus is minimaal 54 jaar oud. Verder geen oude spullen in huis. In tegen stelling tot mijn moeder de verzamelaar gooi/geef ik alles weg wat ik mijn ogen geen functie meer heeft.
Een zilveren rammelaar. Gekregen van mijn oma toen mijn dochter werd geboren (haar eerste achterkleinkind) en zij heeft het op haar beurt weer gehad van haar oma die het weer van haar oma had gehad. Ergens uit 1800 dus schat ik.
Mijn inrichting bestaat uit oud spul.. Oude meuk is leuk Maar ik denk dat mijn chocolademallen het oudst zijn of mijn mariabeeld.. Ik weet het eigenlijk niet zo goed
Oudste in huis? Mijn man, werkt na 30 jaar nog prima Oké en dan nu serieus, ons oudste voorwerp mijn portomonnee denk ik, al 15 jaar de zelfde.