Titel zegt het al.. Het pijnlijkste van de bevalling? - voorweeen - ontsluiting - weeen - persweeen - naweeën?
Ik vond de ontsluitings-weeën het heftigst, misschien omdat je met de persweeën weet dat het niet meer lang duurt haha. Voor en na weeën vond ik wel mee vallen. Heb begrepen hoe korter de persweeën/je perst hoe meer naweeën je krijgt. Ik heb beide keren er niet echt last van gehad (naweeën). Las dat je over een paar dagen ingeleid wordt, succes !
Hoi Malika, je hebt dit onderwerp dubbel geopend. Daarnaast vakt het me op dat je een of meerdere 'babbel' topicjes opent per dag... Waarom klets je niet gewoon mee in een aftel-of uitgerekend topic?
Voor mij zonder twijfel de ontsluitingsweeeen. Bij alle drie. Bij de eerste en de tweede waren die vanaf het eerste moment ondraaglijk. Bij nr 3 gelukkig pas bij de laatste 2/3 oontsluitingsweeeen. Toen ik mocht gaan persen was het een verademing!
Ontsluitings weeen!!! Vooral als je denkt dat je echt niet meer kunt. Dan ben je er al (bijna) gelukkig. Persweeen waren echt geen probleem. Ik vond de naweeën wel vervelend, die voelde als ontsluitingsweeen, maar dan minder heftig. Toch nog wel 5 dagen last van gehad.
Och jeetje, dit is een zwangerschapsforum! Als je alleen maar onderwerpen verwacht die op wetenschappelijke theorieën of principes gebaseerd zijn denk ik dat dit niet het juiste forum voor je is. Ontopic: ook ik vond de ontsluitingsweeën het heftigst!
ik heb ook na-weeën gehad, en ze waren wel pijnlijk maar lang niet zo pijnlijk als ontsluitingsweeen. En een paracetamol hielp bij mij tegen de na-weeën.
Persweeën. Of eigenlijk het gebrek ervan. Kindje bleef 'hangen'terwijl ze er bijna uit was en ik moest op de volgende perswee wachten. Dat heeft geen uitleg nodig lijkt mij. Ik vond de weeën heel erg meevallen. Tuurlijk waren ze niet fijn, maar bij mij ook prima op te vangen. naweeën heb ik geen last van gehad.
Tuurlijk wel.. anders krijg je toch geen ontsluiting? Been/rug/buik weeën die voor ontsluiting zorgen zijn ontsluitingsweeën
Denk dat het voor iedereen anders is, maar vanaf dat mijn vliezen gebroken werden(bij 5 cm) kreeg ik een weeënstorm en ging toen ook heel snel, dat vond ik het pijnlijkst, die weeën. Had vanaf toen ook meteen persdrang die ik moest tegenhouden. (bij beide hetzelfde gegaan) En bij mijn zoon toen zijn hoofdje stond. Heel veel succes alvast! En niet je te bang maken, komt allemaal goed! Geniet van dat mooie moment (na de bevalling hihi)
Hilly , waarom moet je altijd zo met je vinger zwaaien hier op het forum?! Ontopic , ik ben benieuwd.. Ik lees mee.
De ontsluitingsweeen van 3 t/m 7 cm ongeveer. Daarna kwamen ze erachter dat mijn vliezen toch niet helemaal waren gebroken en werden ze doorgeprikt. Daarna was het ineens een stuk beter te doen. Waarom weet ik eigenlijkniet, misschiendat de kleine er toenineens wel echt goedvoor lag of zo? Wat minder pijnlijk was,maar in mijn beleving veel ellendiger, was het wegpuffen van persdrang, die laatste paar cm. maar toenwas ik ook al doodoptegen dietijd en lichtelijk in paniekdoor dt heftige gevoel dat ik eens moest gaan tegenhouden. Het was minder pijnlijk,maar ik werd er vrij wanhopig van. Persen vond ik doodeng.niet perse pijnlijk geloofik. Het lukte ook nieterg, kwam een vacuum aan te pas. Dat was... Pijnlijk, maar meer het gevoel dat ze al mijn ingewanden meetrokken dwars door mijn bekkenbodemspier heen was hels. Niet qua pijn, maarquabelevenis, ofzo, snap je wat ik bedoel? Maar er zijn ook vrouwen die de vacuum een eitje vonden hoor dus dat verschilt heel erg per persoon! Zit je nou niet helemaal zenuwachtig te maken met enge verhalen over pijn he het voelt voor iedere vrouw anders! Ook voor jou!