heftige bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door cat2, 29 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Het liefst had ik via de hypnobirthing manier bevallen, zo min mogelijk medische ingrepen en een rustige sfeer. Hoe anders is het verlopen.

Ik bleek zwangerschapsvergiftiging te hebben. In het ziekenhuis werd ik meteen aan een infuus gelegd om de hoge bloeddruk te verlagen. Ook kreeg ik een blaadcatheter.
    later kreeg ik ook medicijnen voor mijn bloeddruk. Het hoogste wat gemeten is was 162/110. Erg hoog dus.
    s avonds werd ook een balloncatheter ingebracht om de inleiding te beginnen. De volgende ochtend had ik 3 cm ontsluiting en werden mijn vliezen gebroken. De weeen begonnen niet vanzelf dus na 1 uur ook weern opwekkers gekregen.
    de weeen vielen me nog niet tegen. Met de hypnobirthingademhaling waren ze goed op te vangen. Na een paar uur bleef de ontsluiting op 4 cm. De weeen werden wel heftiger. S avonds om 18.45 nog steeds 4 cm ontsluiting. Maar met de baby ging het niet goed. Daarom moest er bloed geprikt worden bij de baby. Er werd een buis ingebracht om dit te kunnen doen. Ondertussen had ik een weeenstorm. Het bloedprikken bij de baby ging niet makkelijk en heeft 3 keer overnieuw gemoeten. De uitslag was dat het zuurstofgehalte van de baby niet goed was. Een half uur later gingen ze weer bloedprikken. Als dat weer niet goed was zou het een keizersnee worden. Een half uur later 19.15 weer dat onderzoek. Het hemd voor de ok werd al klaargelegd. De uitslag van het onderzoek was goed. De weeen waren niet meer weg te puffen, ik raakte in paniek. het bleek dat ik volledige ontsluiting had. Na een paar persweeen en een knip werd om 20.00 onze dochter geboren.

ik denk dat hypnobirthing mij erg heeft geholpen met het opvangen van de weeen. Achteraf gezien vond ik mijn bevalling erg heftig. Vooral omdat ik geen medische toestanden wilde en de snelle ontsluiting waarbij ik van 4 cm naar volledige ontsluiting ging en geboorte na 1 uur 15.

2. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ten eerste ! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter,
    Maar pfffft wat een verhaal zeg, snap dat je dit niet voor ogen hebt gehad,
    Ik snap dat je daar over wilt vertellen,maar wel fijn dat de hypnotechnieken je toch wat hebben kunnen helpen!
    Ik hoop dat het nare gevoel wat je aan je bevalling hebt overgehouden snel wat minder heftig voor je wordt, gelukkig zijn jij en je dochter er gezond doorheen gekomen, en ik hoop ook dat je snel kunt gaan genieten van je kraamtijd!
    Groetjes van taart.

3. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hoe anders kunnen mensen het beleven....Ik heb precies zo'n bevalling gehad (ook infuus, onderzoek naar zuurstoftekort idd, van 5-10 cm in 15 min) maar vond het Een super fijne bevalling zonder veel pijn. Ook mijn meisje dipte met haar hartslag. Ok was die dag al gebeld omdat mijn dochter 1600 gram was bij dat termijn. Ben zo gelukkig dat het nog op DE natuurlijke manier is gegaan! Het was vlot, zonder pijnstilling enz! Ik kijk er met Een heel Goed gevoel op
    Terug.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Gefeliciteerd met jullie dochter! En wat vervelend dat het toch wel een zware bevalling is geweest. Hoop dat jullie inmiddels lekker van elkaar aan het genieten zijn en dat je de bevalling een plekje kunt geven.

Deel Deze Pagina