Dit bovenstaande (van circa 7 cm tot volledige ontsluiting) Dat het hoofdje 'staat' is net zo pijnlijk als die laatste weeën. Het uitscheuren voelde ik ook enorm... Is bij de meeste niet zo! Ik had een labiaruptuur (dus anders dan een knip of totaalruptuur)
Het plassen met hechtingen staat bij mij op 1, met stip zelfs! Van de bevalling en zich weinig last gehad. Wel had ik een weeënstorm vanaf de 3e wee tot aan het persen en dat was minder grappig. Maar heb ik gewoon kunnen opvangen zonder pijnstilling. Toen ik het echt zat was, mocht ik persen en toen vielen alle weeën weg. Dus op eigen kracht in een uurtje eruit geperst.
Ik vond de weeenstorm het pijnlijkst, maar die heeft gelukkig niet iedereen. Het moment dat het hoofdje staat was ook even pijnlijk, maar daarna werd ze meteen geboren, dus het was even een scherpe pijn (met knip erbij) en toen was het klaar. Maar de weeenstorm vond ik echt het meest pijnlijke van de bevalling.
Kort hoor. Mijne had ook een elektrode op haar hoofdje om het te monitoren. Maar Google Het maar is. Het gebeurt heel veel.
De laatste weeën voordat het persweeën werden. En idd toen het hoofdje "stond", maar dan weet je dat het snel voorbij is. De persweeën vond ik wel fijn want dan kan je met de pijn mee persen. Tenminste, dat vond ik
Voordat ik ging bevallen heb ik al die verhalen eens doorgelezen en hier en daar heel hard gelachen. Nou wat ik het vervelends vond waren die ontsluitingsweeën vlak voor de persweeën. Ik had buik en rug weeën dus manlief heeft zijn knokkels blauw gedrukt. Toen ik ineens het gevoel kreeg dat ik dood ging mocht ik persen. Jippie wat was persen een feest zeg. Ja tuurlijk doet het zeer maar ja er gebeurde tenminste wat. 25 min later lag m'n wonder in m'n armen. Heerlijk die bevalling zou het zo weer doen.
Malika, je bent nu zelf ook bevallen.... Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je achteraf zélf nou het pijnlijkste vond??
Ik vond de rug weeën het pijnlijkst. Het vervelends vond ik de naweeën. Ben je klaar met bevallen heb je nog weeën.
De ontsluitingsweeen vond ik het heftigst.. Ging van 4cm naar 9 binnen 2 uren tijd.. Zat dus in een weeën storm.. Maar toen eenmaal de pers weeën begonnen was het gewoon een opluchting! Maar al met al heb ik een hele goede bevalling gehad vind ik
Ik kreeg ook in 2 uur 5 cm meer ontsluiting, maar vond niet dat ik een weeënstorm had eigenlijk. Maar zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart
Je hoeft toch ook geen weeënstorm te hebben als het snel gaat met de ontsluiting? Sommigen wel, sommigen niet. Dan heb jij geluk gehad wat dat betreft. Ik vond de ontsluitingsweeën duidelijk het pijnlijkst, vanaf het begin al. Persweeën, inscheuren, hechten en naweeën stelde allemaal niets voor in vergelijking met die ellendige ontsluitingsweeën.
vanwege erge angst durfde ik hier eerder niets te lezen. Maar nu kan ik erover meepraten. het pijnlijkst vond ik het allerlaatste stukje. Het nauwste randje waar het hoofdje net niet door kom. En de bijbehorende knip in de halve wee, ik voelde hem dus knippen. En 2 x scheuren. Dat was een byzar gilletje wat ik toen maakte.
Bij mij zaten er totaal geen pauzes meer tussen... Dus ik ervaarde het wel als een weeën storm idd... Maar goed liever toch dat dan elk uur maar 1cm en nog uren langer erin te hebben gezeten
Ik heb geen weeënstorm gehad, maar ging wel van 6 cm naar persweeën. Ik ging anders liggen in bed.. Een half uur persweeën wegpuffen vond ik heftig. Maar het hechten daarna vond ik denk het vervelendste van alles.. Niemand die mij vooraf had gezegd dat dat zo vervelend was! (En lang duurde)
Ik vond bij mijn eerste bevalling het hechten het pijnlijkste, terwijl ik daar bij m'n tweede bevalling nauwelijks last van heb gehad. Bij m'n tweede bevalling heb ik vooral de ontsluitingsweeën als heel pijnlijk ervaren, maar gelukkig waren ze wel effectief want m'n ontsluiting vorderde net als bij m'n eerste bevalling heel snel.
Ja dat idee ook zo inderdaad. Misschien had ik gewoon hele krachtige weeën. Ik zat gisteren mijn bevallingsverhaal terug te lezen en ben in minder dan 1,5 uur van 5 naar 10 cm gegaan. Maar dus geen weeënstorm denk ik, of misschien ook wel maar heb het niet zo ervaren. Maar had ook niet echt pijnlijke weeën, dan ervaar je het al heel anders.
De 2 hechtingen na de bevalling... Heb hele makkelijke bevallingen gehad gelukkig, maar die hechtigen zetten deden echt zeer