Wat is het pijnlijkst van de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Malika1989, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Wat ik me nu afvraag.. wat is het verschil tussen weeen en ontsluitingsween??
    Alle ween zorgen toch voor ontsluiting behalve voorween??
    En vonden jullie dan van 1 t/m 10cm de ontsluiting het meest pijnlijk of begint het vaak pas ondraagelijk te worden na bijvoorbeeld 5cm??

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    De laatste twee cm ontsluitingsweeën.. Persweeën vond ik heerlijk haha!

Oh en de naweeën vond ik vooral irritant omdat je lichaam dan aan het werk is en er niks meer voor terug krijgt :p

3. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Voor mij waren het de persweeen toen ik nog niet persen mocht omdat ze de ontsluiting moesten controleren.

4. MamaL0e

MamaL0e Lid

10 feb 2015
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de persweeen toen ik nog niet mocht persen! Had nog niet genoeg ontsluiting..

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    dat lijkt me wel hel ja. Als je dan nog niet mag persen..

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    De ergste waren rond 3 a 4 en 7 a 8 cm. Maar dat was omdat ik moest overgeven. Bij de 7 a 8 cm terwijl mijn maag al leeg was, dus alleen gal en maagzuur en dat midden in een wee. Hoe krijg je het voor elkaar he? Maar al snel moest ik erom lachen dat zoiets mij weer moet gebeuren En het was vervelend maar niet extreem pijnlijk vond ik. De verloskundige vond het erger voor mij dan ikzelf.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    De ontsluitingsweeen, vooral vlak voordat ik mocht gaan persen. Heb helemaal geen voorweeen of naweeen gehad (terwijl de bevalling van Lisa best snel ging). Persweeen deden geen pijn maar waren juist een opluchting! Het deed ook geen pijn toen het hoofdje stond.

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ben jaloers op je;), hier gehecht zonder verdoving en volgens mij heb ik echt gegild, weet het niet zeker meer:)

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij de oudste vanaf 4cm al persdrang; die weeen moeten opvangen en niet mogen meepersen vond ik echt ontzettend zwaar en pijnlijk. Toen ik mee mocht gaan persen, voelde dat echt goddelijk! Eindelijk kon ik wat met de drang doen!

Bij de jongste werd ik ingeleid en kreeg ik weer heel snel persdrang in een weeenstorm; echt niet leuk om dan niks te mogen nog! Ik heb toen een ruggeprik gevraagd, maar toen die eenmaal goed zat, bleef ik weeen voelen en persdrang houden. Wel minder dan zonder de ruggeprik, maar ik moest ze echt opvangen en wegpuffen. Gyn controleerde even; volledige ontsluiting! En toen mocht ik dus weer overgeven aan die persdrang, zoooo fijn! Ik voelde alles goed ondanks de ruggeprik, maar had geen pijn. Heel prettig bevallen! Ik kon ontzettend goed meepersen, voelde het hoofdje komen, en dat alles zonder pijn dus.

Verheug me nu ik dit schrijf al op nog een bevalling :D

Het gefrut na de bevalling ging beide keren langs me heen; ik was van mijn dochters aan het genieten. Bij de eerste door 3 man gehecht, kon me niks schelen. Bij de tweede hevig bloedverlies, toen moest ik snel naar de OK, dat was minder leuk. Maar mijn gedachten waren vooral bij mijn prachtige dochtertje die het helemaal goed maakte :)

10. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    De laatste ontsluitingsweeën. Van 7 tot 10 cm ofzo.
    Het persen vond ik een verademing!
    En het staan van het hoofdje. Weet nog dat de verloskundige zei; "Het koppie staat bijna, dat kan eventjes pijn doen"
    Pfoe, heb wel ff gevloekt toen :p haha..

Naweeën moest ik wel weg puffen, maar echt pijnlijk vond ik ze niet. Wel irritant, omdat je dan het idee hebt dat je het nergens meer voor doet.

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn weeén vond ik niet pijnlijk. Meer ongemakkelijk (had rugweeën) en ook het persen zelf vond ik niet pijnlijk of branderig. Ook niet lekker maar niet pijn. De knip ook niet! Ook hechten niet. Ook daarna niet. Er was één iets wat ik wel pijnlijk vond: ik had persweeén maar wist dat niet (ging in 2 uur van 2 naar 10 cm) en die was ik dus aan het wegpuffen cq mocht nog niet persen. Die vond ik wel echt heel naar en dat was het enige moment dat ik dacht: ik wil onder algehele narcose!

12. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Wauww.. allemaal zoveel verschillende ervaringen.

13. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    De laatste 2 cm vond ik het pijnlijkste bij alle 3, de gewone weeen waren prima te doen en de persweeen ook....

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zelfde. Vooral het hoofdje, pfff:(

15. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18

Dat had ik ook ja dat het hechten het pijnlijkste was.

16. megacarls

megacarls Niet meer actief

#76 megacarls, 18 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2015
    Ik heb geen naweeën gehad. Ja, officieel wel. Maar dat voelde als lichte menstruatiekrampen dus dat is niet erg.
    Ik blijf bij de ontsluitingsweeën. Bij de eerste waren die meteen heel heftig en kreeg ik na 8 uur een ruggenprik.
    Bij de tweede had ik een weeënstorm. Ging in 20 minuten van 1 cm naar volledige ontsluiting. Dit was echt niet te doen!
    Bij de derde waren het inderdaad de laatste paar weeen voor ik mocht persen.

Bij de laatste 2 heb ik wel ook nog een perswee moeten wegpuffen. Dit vond ik ook echt heel pittig! Ik kon me ook gewoon echt niet bedenken hoe ik dat moest doen.

Het hechten van de knip bij de tweede vond ik ook wel superpijnlijk. Het enige moment waarop ik heb gevloekt.

17. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik weet niet of ik mee mag typen in dit topic. Mijn dochter is namelijk met de keizersnee gekomen (niet gepland).

Ik heb wel heel lang weeën (na 10 uur ruggenprik) gehad. Nadat ik drie uur lang om de 2,5 minuut rug- en beenweeën had, bleek ik pas 1 cm ontsluiting te hebben. Toen is besloten om mij naar het ziekenhuis te sturen voor pijnstilling.

De weeën waren heftig, maar wel te doen. Ik vond het herstel van de keizersnee het pijnlijkst, maar dat is dus na de bevalling.

18. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naweeen vond ik wel heel naar, die kwamen uit het niets soms en moest ik ook echt wegzuchten. Vooral tijdens het voeden kwamen ze, auwww!

19. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    De rugweeen op zijn sterkste punt en het staan van het hoofdje.

20. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Hier ook echt dat t hoofdje stond! Auauau, zo pijnlijk!!

Deel Deze Pagina