Wat is het pijnlijkst van de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Malika1989, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Vanaf 6 cm persweeën weg puffen!
    Hoofdje staat heb ik niet gevoeld want mijn zoontje schoot in een stuk door, gevolg totaal ruptuur, daar heb ik niks van gevoeld, t hechten ook niet want dat gebeurde onder narcose. .
    Owja ik kan wel vertellen dat 5 verdovingsprikken in je fluit en 5 verdovingsprikken in je gat niet pijnloos zijn😅
    (Die sloegen niet aan vandaar de narcose)

2. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Geen van alles
    Heb alleen pijn gehad tijdens het hechten van de knip

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    De laatste paar cm weeën deden verschrikkelijk zeer, tijdens de pers weeën zijn hoofdje terug voelen glijden en het hechten.. Die momenten vond ik het pijnlijkst

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als het hoofdje staat!! Dat branderige gevoel....AUW!!

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    van de eerste weet ik het niet meer. ik weet dat het een hel van pijn was maar wat precies en hoe het voelde:(

de 2e bevalling vond ik niet echt pijnlijk. gebruikte een geboorteTENS en dat heeft echt super geholpen tegen de pijn. zelfs het staan van het hoofdje vond ik niet echt pijnlijk. bijna compleet uitgescheurd, heb ik ook niks van gevoeld.
    het ergste was de verdovingsspuiten down town. vooral richting het achterste gat;)
    dat was echt de enigste keer dat ik AUW gezegd heb tijdens deze bevalling.

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    De ontsluitingsweeen

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Het prikje in mijn onderkant..

Dacht tijdens de persweeen... Men wat deed dat vreselijk veel pijn!! Geen idee waar het überhaupt voor diende.
    Persweeen heb ik trouwens niet gevoeld maar moest persen op 'commando'

8. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Mijn hele bevalling was een weeënstorm... ook mijn persweeën zakten niet af en kwamen om de minuut en dat 1.5uur lang dus euhm... ik vond alle weeën een hel :D

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Het hechten. Afschuwelijk...

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ontsluitingsweeen! Ik heb bij beide puur rugweeen gehad omg! Voelde alsof mn ruggengraat eruit getrokken werd.
    Jongste ging van 2 naar volledige ontsluiting in 2 uur met een bijna ononderbroken weeenstorm.
    Persweeën en persen vind ik geweldig en pijnloos nu kan ik dat blijkbaar ook erg goed.
    Bij beide mannen kreeg ik zelfs complimenten haha. Ze hoefde niets te doen mn lichaam deed het zelf.
    Idd het staan van het hoofd auw!

11. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik vond het wegpuffen van de persweeën verschrikkelijk... dat heb ik dan ook een uur lang moeten doen. Het was niet zozeer heel pijnlijk, maar wel heel naar en tegennatuurlijk. En bijna niet te doen ook.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Waaarom lees ik dit nou weer...

Ik vond het staan van het hoofdje echt heel vervelend.
    Ik heb in 17 minuten maar 4 keer geperst voordat ze er was, dus moest soms best lang wachten op de volgende wee. Pff was niet grappig.

13. Ik heb in 25 minuten 3 keer geperst, maar ik vond het juist helemaal niet lang wachten :D Ik was juist heel verbaast toen ze vertelde dat het 25 minuten had geduurd. In mijn ogen was het in 5 minuten gepiept :( (Ik geloof het nog steeds niet :p )

14. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ik vond de weeën veeeel erger dan het persen, als het hoofdje eruit komt is het ook wel pijnlijk :p Ik heb 30min geperst

15. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jep... Dat vond ik ook... Moest ook bijna 1,5 uur wegpuffen. Onmogelijk.

16. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Had ik maar naweeën gehad, dan hadden ze niet op mijn buik hoeven blijven duwen om het bloeden te stoppen. Ik vond dat het meeste pijn doen, tijdens de bevalling zelf zorgde mijn lichaam voor voldoende natuurlijke pijnstilling maar die verdween nadat de kleine er was. Daarna werd ik lek geprikt voor infusen en bloed enzo, ze moesten op een gegeven moment zelfs in mijn voeten gaan prikken. Nee, geef me dan maar weeën!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met naweeën bedoelen ze meer de weeën die je in de kraamweek nog hebt, dus dagen na de bevalling. Schijn je vooral tijdens het borstvoeden last van te hebben dan (zelf nooit naweeën gehad, erg uniek geloof ik aan de reacties van de vk en kraamhulp te zien).

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha ik was juist verbaasd dat het maar 17 minuten waren ik dacht heb een half uur gelegen ofzo :D
    Vond t verschrikkelijk haha.

19. paula1984

Haha heel herkenbaar!
    Bij mijn oudste had ik dat ook.
    Achteraf had ik een half uur geperst toen werd hij geboren maar had maar 5/6 persweeën nodig.
    Jongste was er met 6 min en 2,5e perswee.

20. paula1984

Ik heb ook nooit naweeën gehad:)
    Alleen met de jongste voeden bij tsr dan deed het de eerste paar dagen beetje zeer.

Deel Deze Pagina