Wat is het pijnlijkst van de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Malika1989, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    De ontsluitings weeën bij alle drie,maar het staan van het hoofdje deed nog meer pijn,

En het alles vreselijkste vond ik...... Ik had 9,5 cm enorm persdrang en ze zei je kunt kiezen half uurtje persweeen zonder persen... Zodat we met volledige ontsluiting beginnen, of ik strijk het laatste randje weg dan kun je nu beginnen, nou ik wou wel beginnen... Dus weg gestreken... Jeetje wat deed dat pijn !! Ik zou hier nooit meer voor kiezen.

Persen zelf was een verademing, 12 minuten bij de eerste en 8 minuten bij de andere twee,

2. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had begrepen dat de naweeën dus als functie hadden om je baarmoeder weer op de juiste plek te krijgen na de bevalling. Naja, in ieder geval nooit gehad :)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja klopt, dat duurt ongeveer een week voordat je baarmoeder weer ongeveer zijn normale grootte heeft. Was bij mij in ieder geval zo zonder naweeën (of heb ze in ieder geval niet gevoeld ;)). De weeën om de placenta eruit te laten komen noemen ze volgens mij geen naweeën, die duren in principe ook maar een paar minuten (en als het goed is stop je dan snel met bloeden).

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb bij beide geen naweeen gehad en ook geen stuwing.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Stuwing heb ik dan weer wel flink gehad (heb ook altijd veel melk gehad), maar dat heeft dan weet niets met naweeën te maken ;)

6. Stuwing, dát vond ik echt nog 20 keer pijnlijker dan die hele bevalling :(

7. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zat in een weeënstorm maar wat ik het pijnlijkste vond waren de weeën vanaf 8 cm tot 10 dus. Ook het randje van m'n baarmoeder weg laten drukken, dat was ook heel pijnlijk. Voor de rest allemaal makkelijk mee om te gaan :)

8. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik dacht dat met de naweeën de placenta eruit kwam?

9. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ja maar die naweeen zijn nog heel mild.. voelde daar niets van. Maar de dagen erna pfff (bij de 2e dan)

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik kreeg best snel persweeën, dus de vk had niet door dat het al zover was en ik ook niet. Dat deed het meest pijn! Als je dan mag gaan persen is dat qua pijn alleen maar een verademing (mits het niet heel lang duurt natuurlijk ;)).

11. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    De ontsluitings weeen als je denkt dat je doodgaat en t niet meer trek mag je persen maar auch vooral de laatste keer flinke weeenstorm in 10 minuutjes van 7 na 10cm. Naweeen waren laatste keer ook.lang en pijnlijk vooral tijdens t voeden. De persweeen doen wel pijn maar op een of andere manier komt er een oerkracht die je er doorheen helpt. Zou zo eeer bevallen t is ff pijnlijk maar als je ziet wat je er voor terug krijg:) nee de pijn vergeet je niet maar wat is nou een paar uur pijn voor zoeiets prachtigs:)

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    #132 Sabine1305, 20 feb 2015
    Laatst bewerkt: 20 feb 2015
    Hier ook de ontsluitingsweeën! Ik was zo blij toen ik mocht gaan persen.
    Vond het moment dat haar hoofdje kwam denk ik wel het allerpijnlijkste, was blij toen ze eenmaal geboren was!!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk niet dat dat officieel naweeën heten, het hoort namelijk nog bij je bevalling en je krijgt ze meestal 10 minuten ofzo na de geboorte. Van naweeën kan je nog een week last hebben en dat schijnt heel vervelend te zijn aangezien je dan al lang en breed bent bevallen. Ze kunnen ook nog flink pijn doen schijnt.

14. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Inderdaad de ontsluitingsweeen en het moment als het hoofdje komt..dat voelt of je ondekantje in brand staat😳

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik vond bevallen geen feestje maar echt heel veel pijn vond ik het ook niet doen.
    Wat wel pijn deed was het eruit duwen van mijn placenta. Deze wilde niet loskomen en dat duwen wat de gynaecoloog deed op mijn buik was echt het meest nare van de hele bevalling. Pff

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    en dit dus. Mijn verhaal haast!

17. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik geloof dat dit nog hoort bij de uitdrijving. De naweeën zijn echt erna de samentrekkingen van de baarmoeder die ervoor zorgen dat de baarmoeder weer terug krimpt en naar zn plek gaat. Deze zijn ook echt niet fijn, maar vond het bij de eerste wel meevallen, bij de 2de en 3de een heel stuk heftiger. De laatste keer heb ik ook echt een weekje paracetamol moeten slikkende door de pijn.

18. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ja klopt als het hoofdje staat dat is echt pijnlijk. onsluitings weeen deden bij mij het meest pijn tussen 7 en 10 cm. maar gelukkig duurt dat bij mij niet zo lang;) (10 minuten) en naweeen waren voor mij goed te doen.

19. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik vond ook de ontsluitingsweeen het pijnlijkst. Vooral toen het in een uur tijd ineens enorm snel ging. En de persweeën waarbij de vacuümpomp werd gebruikt, maar dat telt niet mee in de vraag denk ik.

Voorweeen heb ik nauwelijks gehad en naweeën kan ik me niet meer herinneren.

20. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    De ontsluitingsweeen! Lag aan de weeenopwekkers en met de laagste stand om de 2-3 minuten heftige weeen! Gelukkig kreeg ik een ruggeprik.
    En het laatste stukje, in 20 minuten van een krappe 8 naar volledige ontsluiting.
    Van het persen zelf weinig gevoeld, omdat de ruggeprik nog werkte.
    Moest wel 3 kleine hechtingen en de laatste voelde ik wel!
    Naweeen nauwelijks gehad.

Deel Deze Pagina