Laat ik eerst zeggen dat ons meisje het de hele dag en nacht super doet en nooit huilt met naar bed gaan. Maar sinds 1,5 week snap ik er niks meer van. Ze krijgt bv op verzoek (3x per dag voor 1,5 week geleden), maar als ik haar nu s'avonds rond 19.00 bv wil geven dan wil ze die niet meer, en naar bed stoppen is dan ook een drama en is het gillen geblazen. Ze krijgt nu dus nog maar 2x bv per dag (s'morgens en s'middags). Maar nu mijn vraag: Hoe kan het dat ze s'avonds niets meer wil eten, ik heb bv, pap, water e.d allemaal geprobeerd maar ze wil het allemaal niet (klein beetje pap van 7 lepeltjes gaat er met moeite in), o ja flesvoeding weigerd ze, heeft ze altijd al gedaan. Waar heeft ons meisje last van? Iemand een idee? Eerst ging ze lekker rond 19.00/19.30 lekker slapen, maar nu ben ik er meestal 2 uurtjes mee bezig, en gaat ze rond 21.00/21.30 slapen.
kRIJGT ZE WEL EEN WARME MAALTIJD OM 18 UUR? (oeps capslock) Mijn zoontje heeft met 9 maanden ook de fles van 19 uur laten vallen (of ik kreeg er met moeite 40cc in). hij kreeg toen om 18 uur een warme maaltijd met een topetje en het was gewoonweg teveel voor hem. Maar waarom ze dan zo huilt...??
Ze krijgt rond 17.30 200 gram avondeten (yoghurt na wil ze niet altijd). Ik zat ook al te denken dat ze de avondvoeding niet meer wil, maar waarom dan dat huilen , en niet zomaar huilen, maar hysterisch huilen/gillen.
ondanks dat het voor jullie wat te vroeg zou zijn lijkt het wel at voor de elfmaandensprong Paar weekjes daarvoor kunnen ze al een beetje uit het ritme raken. Sprong is gemiddeld met week 44-48, maar de meeste kindjes merken zelf al wat verandering met week 40-44. Merk je ook al dat ze wat meer opgetild etc wil worden?
Dan zal het denk ik wel een sprongetje zijn (we hebben nooit last van sprongetjes gehad/gemerkt). Nu maar hopen dat het snel voorbij is, want dat gedoe met de avondvoeding is ook geen pretje.
Ik weet dat Luca met een maand of negen hysterisch deed met de laatste BV. Echt drama. Ik heb duidelijk naar hem gemaakt, wil je drinken of niet? Nou niet dus. en ben er mee gestopt. Ik gaf hem dan een tuitbeker met dat pyamapapje spul. Wel zoet en zo, maar dat kon ik geven als hij wilde en anders niet. Dan was het nee, maar met de Borst was het een strijd. Dit was voor hem makkelijker aan te geven, dan duwde hij de fles gewoon weg. Terwijl met BV we alleen maar ruzie hadden. Gaf hem een half pakje voor het slapen gaan en toen was het prima. Dus miss wel een sprong, maar rond die leeftijd kan hij ook gewoon genoeg hebben savonds en niet meer willen. Tjsa als het genoeg is voor hem, wie ben ik om hem te dwingen. SOms dronk hij de tuitbeker leeg en soms niet. Dat deden we samen ipv de voeding, dus wel een momentje samen, maar geen bv meer. Ik was de strijd moe. 2 maanden later was hij er helemaal klaar mee.