Wat is het verlanglijstje van jouw kind?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mooiezomer, 28 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Oudste wil ook heel graag nerf spullen. Heel suf wellicht, maar ik heb dus een beetje moeite met het 'wapen' idee. Dat vindt mijn zoon uiteraard heel stom...
    Wat heeft jouw zoon allemaal van nerf (of kan ik beter vragen wat niet?). En hoe wordt er mee gespeeld?
     
    MinnieMouse94 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik snap je helemaal. Ik ben ook helemaal tegen wapenspeelgoed. Oorlog is helemaal niet grappig of om lollig over te doen. Dat heb ik hem ook duidelijk uitgelegd. Dus als ik termen hoor als "ik maak je kapot" " ik schiet je dood" dan doneer ik alles aan de vuilnisbak.
    Hij speelt vooral zombieaanvallen:roflmao::roflmao:
    Tja als de wereld door zombies wordt aangevallen mag je je natuurlijk wel verdedigen;)
    Dus zolang het zulke fantasiespellen blijven vind ik het goed.
    Hij heeft een heel arsenaal bij elkaar gespaard inmiddels. Kleine guns, maar ook megagrote waar je 20 pijltjes tegelijkertijd in kunt laden:confused:
    Voor deze Sint krijgt hij nerfvestjes:roflmao:
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Dat zijn idd wel goede afspraken over taalgebruik tijdens het spel. Schieten ze veel op elkaar of gewoon op voorwerpen?
    Ik ga er nog even wat nachtjes over slapen denk ik...
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113

    Haha zoiets constateerde ik al
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nee op elkaar mag van mij niet, ze richten nog niet goed en op een gezicht komt dat best aan.
    Hier verslaan ze gezamelijk een vijand;)
     
    Feye vindt dit leuk.
  6. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Heb ik exact zo. Ik heb het tegen gehouden tot zijn 7e. Ik dacht 1 zon ding en het is klaar.
    Maar nee hoor, hij wil steeds weer andere nerfs. Ik snap de lol niet.
    Van mij mogen ze niet binnen met die dingen. In de tuin wel, maar bij zo'n hele krachtige nerf is dat ook niet handig, schiet hij constant bij de buren in de tuin...
    Hij mag van mij geen oorlogje of iets dergelijks ermee spelen. Maar dat doet hij ook niet gelukkig.
    Wel op elkaar mikken en doelwitten proberen te raken.
     
    Feye vindt dit leuk.
  7. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.273
    2.443
    113
    Vrouw
    Hier nog aan het oriënteren. Ik heb 2 dochters van 6 en 4 jaar. Ik wil iets om te lezen, iets om te spelen en iets om te knutselen.
    Dochter om groep 3 een leesboek en ik heb pixel xl (ministeck idee) Voor de jongste sowieso playmobil of sylvanian. ik weet het nog niet. max 75 - 80 euro per kind.
     
  8. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hier net als bij de andere dames, nou heeft mijn zoon er niet heel veel, 3 kleintjes en 1 grote, met die kleintjes kunnen ze dan iig samen spelen. Hij mag niet op anderen schieten, en van mij juist niet ermee naar buiten, haha. Wie weet waar die dingen dan belanden. Hij mag in de tuin en bvb wat doelen voor de schuur zetten om te mikken en binnen eigenlijk hetzelfde, voor de muur zodat hij niet wat van tafel schiet ofzo. Als hij begint over doodschieten is het gelijk klaar.
     
    Feye vindt dit leuk.
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Voordat de speelgoedboeken er waren wilde m’n zoon (bijna 5 jaar) Lego Lego Lego Lego.
    Nu wil hij een superwings transformeervliegtuig, een lawaaiige dinorobot, een nerfpistool, een bestuurbare auto en een Max Verstappen auto.
    Dat krijgt hij waarschijnlijk allemaal niet, want ik verwacht niet dat hij ermee speelt, aangezien hij alleen maar met z’n Lego en Duplo speelt.
    Voor z’n verjaardag krijgt hij een vergrootglas, verrekijker, zaklamp, walkie talkie en een riem waar dat allemaal aan kan.
    Met Sint waarschijnlijk een paw patrol Dino rescue setje ofzo. En een knex set waarmee je verschillende auto’s kan maken.

    M’n dochter willen poppenhuis spulletjes (sylvanian families) en een pop. Ze krijgt met haar verjaardag een zelfgemaakt poppenhuis en door de familie allemaal meubels en popjes van sylvanian families om het huis te vullen.
    Met Sint krijgt ze een pop.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.031
    962
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook nooit gestopt met vieren, heerlijk vond ik het vroeger om verwend te worden en nu om mijn kinderen te verwennen.
    Op hun lijstje staat : lol, sylvanian families, Lego.

    Ik denk Dat we het klein vieren, immers zonder familie, en dan met kerst ook nog wat, dat doen we anders niet, maar ja.
     
  11. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    wat leuk dat Gravitrax! Ik heb gelijk een startsein besteld via Amazon (44%korting=€31)
    Daarna ook zeker niet mijn kind gemanipuleerd (stiefzoon wilt nu ook!)
     
  12. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik zeg altijd dat ze nooit op mensen of dieren mogen richten. Zelfs niet ongeladen. Dat vind ik heel naar. Verder schijnt het allemaal geen agressie op te wekken, als ik mijn man en zijn “onderzoek” moet geloven. Hier schieten ze op objecten die dan opgesteld staan. Of gewoon nog tegen muren of gordijnen. Hier geen mega hit gelukkig.
     
  13. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Lijkt mij ook leuk om te bouwen :D
    Heb de startersset bij bol.com voor 37,50 en zag net bij intertoys voor 46,99:eek:
    Wij zijn inmiddels klaar met de cadeau’s.
    Zoontje zag dat er ook aanvulsets zijn dus kunnen opa en oma ook nog bijdragen ( want die hebben als budget 70 euro...) want ik zit niet weer te wachten op een nieuwe 5 meter lange carrera cars baan die na een maand stof ligt te happen onder het bed :|
     
  14. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    :roflmao: Ja beter gewoon zoiets wat je uit kan bouwen en ook op kan ruimen! Via Amazon heb je heel leuke aanbiedingen voor de uitbreidingen
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  15. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Je wil niet weten hoeveel van die *****banen we al in huis hebben, kregen ze vorig jaar van sinterklaas op school ook nog eens een 4 dubbele loopingbaan :mad: ( die is inmiddels al verdwenen in de kliko)
    Afgelopen zomer wilde hij perse van zijn geld wat hij voor zijn A diploma had gekregen een supermario hotwheels loopingbaan.... en dat ding staat ook al stof te happen...zucht.....
    Ik hou bol.com en amazon in de gaten. Heb inmiddels ook prime video dus gratis verzenden.
     
    Forumnaam vindt dit leuk.
  16. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Dochter van bijna vier heeft al het speelgoed voor babies aangekruist in het speelgoedboek :rolleyes: en spullen die ze al in een iets andere variant heeft. Dus ik bedenk zelf wel wat, heb al vermeld dat Sinterklaas het lijstje fijn vind, maar dat ze niet perse iets van de lijst gaat krijgen.
    Hier krijgt ze: tipi, boek met getallen, puzzel, viltstiften, pyjama, Peppa pig sokken en een kerstsneeuwpop die ze heel mooi vond, en ik twijfel of ik nog iets te spelen erbij haal. Maar ze is dus ook binnenkort jarig en mijn ouders zullen ook nog wat voor Sinterklaas kopen, dus ik denk dat ze niets tekort komt.
    Baby van net 1 vind ik lastiger: wordt een houten auto en 9 speelblokken, die ik apart ga verpakken om ongeveer hetzelfde aantal (schoen)cadeutjes te krijgen. Ik kan wel bergen voor hem kopen, maar we hebben al zo veel en voor hem maakt het echt niet uit.
     
  17. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    :roflmao::roflmao::roflmao: Ja zo fijn al die groooooote speelgoed dingen in huis :| en de kinderen weten van narigheid niet meer waar ze mee moeten spelen. Ik houd van cadeaus die óf op gaan óf wat bij elkaar hoort, zodat het voor de kids (en mij:$) ook overzichtelijk blijft.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  18. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Mijn oudste (bijna 9) heeft weinig wensen, dus heb m zelf maar wat aangevuld
    Lego van Marvel (eigen keuze)
    Xbox spel van Marvel
    Skip bo

    Jongste (bijna 1,5)
    Toettoet autoset
    Nijntje blokken
     
  19. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.476
    113
    Mijn oudste (9) heeft op zijn lijstje het volgende gezet:
    - Nintendo Switch Zelda: Hyrule Warriors
    - Nintendo Switch Jurassic World Evolution
    - Jurassic World megagrote T-Rex
    - Cluedo
    - Boeken over dinosaurussen

    De jongste (6) heeft vrijwel alles uit het speelgoedboek op zijn lijstje gezet, tot een Bumba baby-ballenbak aan toe :D.
     
    Prettykitty en Fristi2012 vinden dit leuk.
  20. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik heb vandaag een lijstje geschreven met de meiden. Ze hebben allemaal één of meerdere poezen/kittens op hun lijstje staan, met bijbehorend speelgoed. De oudste heeft dat aangevuld met een bestuurbare truck die kan vliegen met een parachute??? :$ Verder wenst ze ook nog wel een kasteel van Playmobil als Sint dan echt geen poezen voor haar kan kopen.
    H. wilde wel een nephond of een roze jurk er nog bij.
    D. wil een lichtgevende bal.

    Ik heb zelf al wat dingen gekocht, mijn verlanglijstje voor de meiden zag er toch wat anders uit. :roflmao: Ze krijgen een badjas, playmobil setje, allerlei strijkkralenbordjes en pakketten en hopelijk valt dat dus in de smaak. ;)
     
    Baileyy, Neskio en Fristi2012 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina