Van mijn kraamhulp in september leerde ik dat ik na de voeding de flesjes (Avent) om moest spoelen met koud water en daarna in de ijskast bewaren tot het volgende gebruik. 1x Per dag uitkoken in pannetje of magnetron. Nu lees ik hier op het forum dat iedereen zijn flesjes omspoelt met kokend water en/of een sopje...... Ik doe braaf wat ik heb geleerd (doe dit nu dus al vier maanden!), maar krijg de indruk dat het niet helemaal de goede manier is. Ik doe het flesje wel af en toe in een sopje, maar echt maar heel af en toe. Wat vinden jullie?
Ik heb geleerd van de kraamverzorgster die wij hadden gewoon de flesjes in een sopje doen of gewoon in de vaatwasser..ik doe het zelf nooit in de vaatwasser, maar gewoon 1 x per dag in een sopje..meestal 's avonds na zn laatste flesje..steriliseren doe ik niet zo vaak meer..misschien 1x in de maand of als ik er aan denk..
Ik heb geloof ik ook wat geleerd van de kraamhulp, maar ik heb ze altijd gewoon gewassen en in de kast gezet. Eens per dag (de eerste weken) en daarna een in de zoveel tijd (wanneer ik er aan dacht) steriliseren in de magnetron. Ik weet dat ik met 4 mnd gewoon afwaste en later in de vaatwasser!
Ik heb ook geleerd ze met koud water om te spoelen en dan in de koelkast te zetten omdat je dan minder kans hebt op bacteriën. Soms doe ik het met heet water omdat het dan beter schoon wordt maar spoel altijd met koud water na.
Ik was ze 1X per dag in een sopje. Spoel ze met kud water even na en kook ze een keer per week uit. De spenen was ik nooit af met sop, alleen met water. Deze kook ik om de 4 dagen uit, ofzo.
het bewaren in de koelkast is zeker voor de speen een aanrader. In het speentje kunnen zo de bacterien niet snel nestelen. Als je direct na t voeden de fles schoonspoelt met koud of warm water is het ok. Dit is vaak genoeg want restjes sop is ook niet goed. Vaatwasser is ook niet altijd goed, zeker als je en hele oude hebt niet. Het glansspoelmiddel laat sporen achter. Dit kun je testen met van de stripjes. Ieder heeft zo zn eigen manier,,,, als ze maar schoon zijn en niet met van ie wandelende beesies
Wij spoelen na elke voeding de fles goed om en drogen deze en steraliseren 1 x per dag de flessen uit. Ook spenen steraliseren wij 1x per dag
Ik heb ook geleerd van mijn kraamverzorgster om ze met koud water na iedere voeding om te spoelen en 1 keer per dag steriliseren/uitkoken.
ik heb geleerd van mijn kh 1x per dag uit koken en na gebruik uitspoelen met kous water en in de koelkast bewaren.
zo heb ik het ook geleerd van de kraamhulp en elke dag uitkoken met azijn en water, en de spenen om de 6w eken vervangen. op het kinderrdagverblijf waar ik werk doe ik dat ook zo hoor dus je doet het idd gewoon goed