Wat is het verschil, testen 14 dagen na DPO en 14 dagen na tp

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Breanda, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af waarom ze zeggen 14 dagen na tp.
    Waarom niet 14 dagen na DPO?

Kan iemand mij dat uitleggen?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij ons in het zh gebruiken ze het hele DPO niet.
    Alles is x dagen na punctie en x dagen na tp.

Je ovuleert toch ook niet echt als je IVF/ICSI bezig bent...

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    14 DPO is als je 14 dagen na je eisprong zit en 14 dagen na TP betekend dat je pas mag testen na de TP, omdat dan het HCG uit je lijf is (zo test je niet vals positief).

Dat kunnen ze dan met 100% zekerheid zeggen.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je HEBT geen eisprong voor een tp ;) (oke, bij een cryo wel....)

5. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel als je een tp krijgt van een cryo(s) in een natuurlijke cyclus waarbij je alleen Pregnyl gebruikt voor de eisprong.

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, maar dan nog mag je pas 14 dagen na TP testen, met de reden die ik hierboven gaf ;).

@ Elmo, dat weet ik dat je dan geen eisrong hebt :p. Maar legde haar uit wat het verschil is tussen DPO en 14 dagen na TP.

Zij had overigens een TP in eigen cyclus, maar dan geldt: testen, 14 dagen na TP (dan is al het HCG weg) en test je niet vals.

7. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus ik kan in 'principe' 14 dagen na DPO testen?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat ligt eraan, wanneer je je Pregnyl hebt gespoten en hoeveel dagen jouw DPO afwijkt van hun 14 dagen na tp.
    Waarom hou je niet gewoon aan wat het zh je aan testdatum heeft meegegeven? Het maakt toch niet uit hoe je het noemt, DPO of na tp.

9. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het verschil ken ik wel, thanks. Het ging me meer om als je week wanneer je eisprong hebt gehad, waarom dan 14 dagen na tp? Wat is hier de achterliggende reden van (cyclus van cryo in natuurlijke cyclus).

Ik denk niet dat pregnyl sinds 15 jan (toen spoot ik 5000) nog in mijn urine zit toch?

10. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL

Het ziekenhuis hanteert 14 dagen na tp, omdat het toch vaak om een vers embryo gaat en omdat het vaak een volledige IVF poging is, dus met punctie etc.

Ik ben gewoon benieuwd. Nu begrijp ik waarom heel veel mensen positief testen voor de opgegeven tekst datum van het zk, bij een cryo in natuurlijke cyclus met enkel pregnyl.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien denk ik te simpel hoor maar het is allemaal niet zo natuurlijk als het misschien lijkt.
    Je hebt Pregnyl gespoten, je krijgt een kant en klaar embryo terug..dat heeft niet zoveel meer te maken mat je "eigen" cyclus (al lijkt het wel zo voor je gevoel).

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij ons krijg je voor cryo en vers andere schema's en dus ook andere testdata mee. Al krijg je bij een cryo niet zoveel cadeau omdat hij ook al later wordt teruggeplaatst.

13. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp wat je bedoeld.
    Maar toch je weet wanneer je ei is geweest, dus die eerste 2 weken zijn wel een beetje van jezelf, op de pregnyl na. Waarom dan nog eens precies 14 dagen na de tp.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die Pregnyl is geen klein detail, zoals je zelf wel weet.
    Denk dat het hem toch daar in zit hoor.

Je hebt ook gewoon echt niks aan eerder testen (ja, als hij positief is en blijft.....wat je natuurlijk hoopt).

Van die dagen na TP kunnen zij zeker zijn, van jouw DPO toch minder.

15. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL

O echt waar, geven ze bij jullie andere testdata's door? Hier niet.
    Ingewikkeld allemaal. En zo verschillende allemaal die ziekenhuizen.

16. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die pregnyl zorg voor een eisprong.
    Ik kan op zich wel wachten hoor qua testen, denk ik ;)

Hoe komt het dan toch dat zoveel anderen wel positief testen 14 dagen na DPO. Misschien ligt het misschien aan de hoeveelheid hCG in het bloed/urine.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, dat is het ook hoor.
    Die cryo's (heb 2x een cryo tp gehad) zijn inmiddels zo'n 2 jaar geleden dus weet het ook niet meer precies. Volgens mij waren de wachtdagen daarna iets minder (maar dat voelde sowieso niet zo).

Het is inderdaad ingewikkeld hoor, al die verschillende schema's!

Heel veel succes in elk geval! Je moet nog 4 dagen zie ik! Spannend!

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb zelf twee keer positief getest, terwijl het een vroege mk werd. Wel beide keren gewacht op de testdatum hoor.
    Daarom ben ik echt niet voor eerder testen, wat heb je aan een dode mus. Gebeurd het op of na testdatum...dan is het vette pech.
    Jezelf geen onnodig verdriet doen, tis allemaal al verdrietig genoeg.

19. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je niet zwanger geworden van de cryo's?
    Ja maar die 4 dagen zijn van (14 dagen na DPO). 8) Vond de banner zo veel mooier hahahah:D:D:D

20. Breanda

Breanda Lid

20 dec 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt? 2 keer positief getest?
    Je hebt wel gelijk hoor, wat heb je aan een dooie mus. En dan niet te praten over het verdriet dat er bij komt kijken zucht:(

Gaan jullie nog voor een derde of houden jullie het hierbij. Is misschien een persoonlijke vraag.

Deel Deze Pagina