puregon, na hoeveel dagen hadden jullie een groot genoeg eitje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lillyenco, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Hey meiden

Ik probeer het een en ander te "plannen" ( ik begrijp dat dat niet kan maar ongeveer) voor mijn provera gebruik.

Ik ben benieuwt na hoeveel dagen jullie gemiddeld een groot eitje hadden en de eisprong werd opgewekt?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij mij pas na een dag of 14 spuiten...
    Maar zoals je zelf al aangeeft: er valt niets te plannen! Zeker niet met PCOS...

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    nee idd..

Ik hoorde een meisje die het na 6 dagen al had. Probeer het zo te "plannen" dat ik de 22ste niet naar t ziekenhuis moet, dan ben ik namelijk weg ( kan niet anders ook..)

wordt nog wat allemaal.... zit nu te denken om de 16de te starten met provera. Ik kan vanaf de 24ste geinsemineerd worden... dus dan ben ik sowieso optijd..

4. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

16 jun 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb deze maand voor t eerst puregon gespoten
    Na 8 dagen spuiten was mn ei al 16mm, heb in totaal 9 dagen gespoten en toen pregnyl gezet in de avond. Ik spuit 75 eenheden. Maar dat is bij iedereen verschillend. Xxx

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    zo na 9 dagen al.....

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gun jezelf de tijd om de eerste keer te kijken hoe je lichaam reageert op de hormonen. Ik snap dat je eigenlijk geen enkele maand wilt verspillen en gewoon zo snel mogelijk zwanger wilt zijn. Maar geduld is iets wat je in de mmm nog heel veel zult moeten oefenen. Met PCOS valt er gewoon geen pijl op te trekken. Met een beetje geluk heb je gelijk de goede dosis en valt het aantal dagen dat je moet spuiten mee. Met een beetje pech ben je weken aan het spuiten en wordt de cyclus utieindelijk alsnog afgebroken...
    Hoop het natuurlijk niet voor je, maar alles is gewoon mogelijk...

7. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja helaas weet ik dat je in de mmm en hoop geduld moet hebben ( al en jaar in de mmm tot de azoöspermie) en ga er vanaf woensdag weer in na een maand rust...

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #8 merah, 9 jan 2011
    Laatst bewerkt: 9 jan 2011
    Hou er rekening mee dat er misschien nog wel een jaar zal volgen. Niet om je te ontmoedigen, maar om teleurstelling te voorkomen. Wij zijn nu drie jaar bezig, maar ook onze tijd komt nog wel!
    Die van jullie ook, zeker weten!!!
    Ik ga voor jullie duimen!

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Enne... als je nu nog niet begonnen bent met spuiten dan schat ik de kans klein dat je de 22e naar het ziekenhuis moet. Ineminatie-kans is heel klein (zeker met PCOS) en een tussentijdse FM kun je ook een dag eerder of later plannen. Gewoon aangeven dat je die dag niet kunt. Doen ze bij ons in ieder geval niet moeilijk over.

10. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    oh dat wist ik niet, dat scheelt weer. Ja ik weet dat die kans erin zit... helaas is het niet anders..

de 22ste is vor de eerste fm dan.. ik weet dat ik 2 dagen na provera ongi wordt...( tot nu toe altijd zo geweest) dus zou het net cd3 zijn. In ons ziekenhuis hebben ze die fm's alleen s ochtends... :x

11. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Een uitgangsecho kan ook op dag 2 of 4.

Geen ervaring met puregon. Met gonal en menopur was het tussen dag 15 en 18 de iui. Maar kan per persoon en per cyclus verschillen.
    Dacht het op een gegeven moment te snappen hoe mijn lichaam reageerde en erop gepland. Mooi dat iui pas 3 dagen later was, zodat mijn hele planning niet klopte.

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hoi Wendy, ik "ken" je nog vanuit het "lange cyclus topic" en kwam je naam hier ineens weer tegen. Veel succes meid met wat er komen gaat! Ik duim dat je snel zwanger mag raken en blijven!

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klopt. Uitgangsecho mag bij ons ook op dag 1, 2 of 3 van de cyclus...
    Bij ons zijn de uitgangsecho's in de middag (omdat daar een echte gyn bij moet zijn om te beslissen of je wel of niet door mag). De andere FM's zijn in de ochtend. Daar is een arts-assistent blijkbaar goed genoeg voor... ;)

14. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij de iui was er een speciale echoscopist die het deed en besliste of ik door mocht. Meestal niet bij mij ivm een cyste na de iui.
    Was meestal dag 3 of 4 voor echo. Dag 2 zelden, die deden ze niet in het weekend. Andere echo's wel.

Was altijd in de ochtend tussen 8u-9.30u.

Voor ivf is doet de gyn het en dan in de ochtend tussen 8.30 en 12uur.

15. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    He Wendy,

ik had pas na 20 dagen een eitje van 18 mm en dat was na al meerdere keren de puregon verhoogd te hebben. Jij hebt ook pco toch? Dan kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het wat langer duurt voordat er een eitje groot genoeg is. Meiden zonder pco die puregon spuiten hebben er idd vaak na 7 a 10 dagen al een die groot genoeg is. Maar in het topic waar je ook even kort heb meegeschreven (heet volgens mij "na chlomid nu puregon" ofzo) schrijven alleen maar meiden met pco en de meeste ervan doen er 2 weken of langer over voordat het eitje groot genoeg is. Even afwachten hoe dat bij jou zal zijn.

Succes!

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey meiden,

goh wat een verschil toch he?! Ieder lichaam is natuurlijk anders! Waar wordt er bij de uitgangsecho naar gekeken?

groetjes,

wendy

17. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoi Wendy, ik heb op verschillende dagen een sprong gehad. Nu pas op dag 21, de vorige x dag 17 en daarvoor op dag 20 geloof ik. Vrij verschillend dus!! En met de Provera had ik de eerste keer ook na 2 dagen m'n menstruatie, maar de andere keer pas na 9 dagen. 1 ding wat zeker is... Met PCOS is alles onzeker en iedere maand anders.
    Maar als je nog moet starten met provera en dan met spuiten, dan is het heel snel als je die dag een sprong zou hebben denk ik.
    Succes!

18. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @eevie, ik heb eronder nog gezet, dat de 22ste mijn uitgangsecho gemaakt gaat worden. Met provera heb ik standaard na 2 dagen ongesteldheid ( aantal maanden gebruikt). Ben erg benieuwt met alles!

19. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Whaha ik moest even een reactie plaatsen!!

Ik probeer het ook te "plannen" ik ben inmiddels clomid resistent en ben sinds gisteren begonnen met spuiten, heb ook al meerdere kuren provera geslikt en werd steeds na 4 dagen na laatste tablet ongi, aangezien mijn man van huis werkt ( week op week af) probeer ik steeds te rekenen ongeveer dat hij thuis is tussen dag 12 t/m 19 ( lijkt mij de meeste kans dat er een eventuele eisprong plaats vind....)
    afgelopen maanden met clomid was hij wel thuis tussen die dagen dus de planning ging goed, maar ik heb nooit die gewilde eisprong met clomid gehad, maar goed nu over op spuiten, 2 weken terug begonnen met provera ervan uitgaan dat ik 4 dagen later ongi zou worden...nou mooi niet dus het heeft 2 weken geduurd,,,,weg planning!!!
    Ben gister begonnen met spuiten en manlief moet dus eigelijk aan het werk vanaf dag 12 t/m 19......
    Ben nu druk aan het denken wat ik moet doen...kijken of hij thuis kan blijven, alleen ik weet niet natuurlijk of mijn eisprong echt zal zijn tussen die dagen, lees hier ook wel op dag 8 en dag 20....pffff ik zie wel..probeer me nu maar om me er niet al te druk om te maken.....wat nog niet goed lukt!!!

Liefs!!

20. Ostara

Ostara Actief lid

3 mei 2010
    354
    0
    0
    Helaas kan je plannen met PCOS wel vergeten. Ik dacht mijn duphaston kuur ook te plannen maar ik werd gewoon na de kuur niet ongi... toen nog een kuur en na 2 dagen ongi...

Ik heb nu 1 ronde puregon gespoten, 50 eh, na 12 dagen had ik een ei van 17 mm en mocht ik 's avonds de pregnyl zetten.

Deel Deze Pagina