Wat doen jullie met medicijnen die over zijn?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cjpt, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ga dit weekend beginnen met de injecties Puregon voor IUI. Nou heb ik best nog wel wat Clomid liggen. Ik wil het niet zomaar weggooien.

Kan ik ze het beste inleveren bij de apotheek of bij de gyn ofzo? Iemand ervaring mee?

Gr. Cindy

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik hou ze zelf voor het geval dat
    en mocht ik ze niet nodig hebben
    kijk ik eerst of ik er iemand mee kan helpen en zoniet
    gooi ik ze weg
    dat doet de apotheek ook als je ze brengt ;)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Om te voorkomen dat hier een handeltje plaats gaat vinden (dit mag dus echt niet!)...hier vast een waarschuwing ;)

Ik heb ze teruggebracht naar de afdeling. Soms kunnen zij er nog iemand blij mee maken (door het vallen van een weekend of andere nood situaties ;)).

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik kijk idd of ik er iemand mee kan helpen
    Zo niet werk in het zh en breng ze dan netjes terug.

5. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ik heb ook altijd gekeken of ik iemand kon helpen, zo niet dan terug naar ZH

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik bewaar de medicatie eerst zelf, misschien kan ik het in een later stadium nog gebruiken. Is dat niet zo, dan geef ik het aan iemand die er nog wat aan heeft en bijvoorbeeld bepaalde medicijnen niet vergoed krijgt. Als dat ook niet lukt, breng ik het naar de fertiliteitsafdeling. Zij gebruiken de medicatie voor noodgevallen of geven het ook weer weg. Ik breng het sowieso niet terug naar de apotheek, want dan wordt het vernietigd en dat vind ik zonde!

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hahaha, ik was ook niet van plan te gaan handelen hoor. Maar goed, ik ben gewaarschuwd ;o)

Mijn vraag was inderdaad bedoeld omdat ik wel eens gehoord heb dat ze de medicijnen vernietigen en dat vind ik zonde aangezien de verzekering ze nu toch al betaald heeft. Maar bedankt voor de tips meiden, ik zal ze op de afdeling in het ziekenhuis inleveren, misschien kunnen ze er op die manier nog iets goeds mee doen!

Gr. Cindy

8. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ik bewaar alles, als na afloop blijkt dat we zwanger zijn of geen pogingen meer doen dan breng ik het naar het ziekenhuis. Zij blij,

9. Milla

Milla Niet meer actief

Als ik het niet meer nodig heb dan .............

Edit Elmo
    Ik heb je bericht moeten verwijderen, dit is handelen.

10. Milla

Milla Niet meer actief

Sorry, wist niet dat zoiets schrijven al onder handelen valt, anders had ik het niet opgeschreven.
    Begrijp alleen niet waarom mijn berichtje wel en de berichtjes van een aantal anderen hier niet veranderd is want ik schreef precies hetzelfde..

11. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Toevallig vroeg ik me het ook af. Vind het zonde om naar apotheek te brengen. Dus bij de fertiliteitsafdeling gaan ze het wel gebruiken zonder kosten bij de patiënt in rekening te brengen? Dan zou het daar het beste heen kunnen. Heb de menopur niet meer nodig, onze iui is gelukt!

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hé dat zijn goeie berichten, zwanger in 2e IUI poging! Gefeliciteerd

13. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    tsja handel mag niet, dat snap ik helemaal. Maar het is toch wel zonde allemaal he. Als je toch ziet wat de prijzen zijn op iedere doos medicijnen, poeh.

Ik heb bijv steeds maar heel weinig naaldjes van de Gonal-F pen nodig, dus nu heb ik een voorraad van hier tot Tokyo van die naaldjes.

Dus jullie advies is om die bij de IVF-poli af te geven zodat het wel bij de dames terecht komt die er behoefte aan hebben zonder dat er een (non-lucratieve) ruilhandel ontstaat?

Wist ik niet, maar tis wel een goed idee.

Eef

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik krijg steeds maar 1 recept per keer dus er in handelen kan niet hoor.

15. toen ik zwanger bleek had ik nog genoeg Gonal F en pregnyl over om bijna een hele poging mee te doen. Ik heb gewacht tot ik de 12 weken grens gepasseerd was en toen heb ik ze aan het ziekenhuis gegeven, om de reden dat zij misschien iemand kunnen helpen die in nood zit, en ze waren er heel blij mee.

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb ook hormonen voor IUI in de koelkast liggen. Vind het toch zonde om ze weg te gooien. Dus ga ze ook maar meenemen naar het ziekenhuis, misschien dat ze er nog wat mee kunnen. De apotheek mag ze toch niet opnieuw uitgeven.

Deel Deze Pagina