Ik ga dit weekend beginnen met de injecties Puregon voor IUI. Nou heb ik best nog wel wat Clomid liggen. Ik wil het niet zomaar weggooien. Kan ik ze het beste inleveren bij de apotheek of bij de gyn ofzo? Iemand ervaring mee? Gr. Cindy
ik hou ze zelf voor het geval dat en mocht ik ze niet nodig hebben kijk ik eerst of ik er iemand mee kan helpen en zoniet gooi ik ze weg dat doet de apotheek ook als je ze brengt
Om te voorkomen dat hier een handeltje plaats gaat vinden (dit mag dus echt niet!)...hier vast een waarschuwing Ik heb ze teruggebracht naar de afdeling. Soms kunnen zij er nog iemand blij mee maken (door het vallen van een weekend of andere nood situaties ).
Ik bewaar de medicatie eerst zelf, misschien kan ik het in een later stadium nog gebruiken. Is dat niet zo, dan geef ik het aan iemand die er nog wat aan heeft en bijvoorbeeld bepaalde medicijnen niet vergoed krijgt. Als dat ook niet lukt, breng ik het naar de fertiliteitsafdeling. Zij gebruiken de medicatie voor noodgevallen of geven het ook weer weg. Ik breng het sowieso niet terug naar de apotheek, want dan wordt het vernietigd en dat vind ik zonde!
Hahaha, ik was ook niet van plan te gaan handelen hoor. Maar goed, ik ben gewaarschuwd ;o) Mijn vraag was inderdaad bedoeld omdat ik wel eens gehoord heb dat ze de medicijnen vernietigen en dat vind ik zonde aangezien de verzekering ze nu toch al betaald heeft. Maar bedankt voor de tips meiden, ik zal ze op de afdeling in het ziekenhuis inleveren, misschien kunnen ze er op die manier nog iets goeds mee doen! Gr. Cindy
Ik bewaar alles, als na afloop blijkt dat we zwanger zijn of geen pogingen meer doen dan breng ik het naar het ziekenhuis. Zij blij,
Als ik het niet meer nodig heb dan ............. Edit Elmo Ik heb je bericht moeten verwijderen, dit is handelen.
Sorry, wist niet dat zoiets schrijven al onder handelen valt, anders had ik het niet opgeschreven. Begrijp alleen niet waarom mijn berichtje wel en de berichtjes van een aantal anderen hier niet veranderd is want ik schreef precies hetzelfde..
Toevallig vroeg ik me het ook af. Vind het zonde om naar apotheek te brengen. Dus bij de fertiliteitsafdeling gaan ze het wel gebruiken zonder kosten bij de patiënt in rekening te brengen? Dan zou het daar het beste heen kunnen. Heb de menopur niet meer nodig, onze iui is gelukt!
tsja handel mag niet, dat snap ik helemaal. Maar het is toch wel zonde allemaal he. Als je toch ziet wat de prijzen zijn op iedere doos medicijnen, poeh. Ik heb bijv steeds maar heel weinig naaldjes van de Gonal-F pen nodig, dus nu heb ik een voorraad van hier tot Tokyo van die naaldjes. Dus jullie advies is om die bij de IVF-poli af te geven zodat het wel bij de dames terecht komt die er behoefte aan hebben zonder dat er een (non-lucratieve) ruilhandel ontstaat? Wist ik niet, maar tis wel een goed idee. Eef
toen ik zwanger bleek had ik nog genoeg Gonal F en pregnyl over om bijna een hele poging mee te doen. Ik heb gewacht tot ik de 12 weken grens gepasseerd was en toen heb ik ze aan het ziekenhuis gegeven, om de reden dat zij misschien iemand kunnen helpen die in nood zit, en ze waren er heel blij mee.
Ik heb ook hormonen voor IUI in de koelkast liggen. Vind het toch zonde om ze weg te gooien. Dus ga ze ook maar meenemen naar het ziekenhuis, misschien dat ze er nog wat mee kunnen. De apotheek mag ze toch niet opnieuw uitgeven.