wow was even schrikken net, belde voor de aanvraag en hoorde dat de gemeente deze heeft geschrapt...gaat om een bedrag rond de 250 euro ongeveer...diepe zucht dacht daar de extra gemaakte kosten van te kunnen dekken, maar omdat je volgens hun eind van het jaar ook van CAK terug krijgt dat het dubbel op was...uhm nope dat was voor de eigenbijdrage van de thuishulp in mijn geval..echt zuur..
Maar je krijgt ook WTCG? Dat is 308 of 514 (hoge of lage vergoeding) per jaar? Dat is dan idd dubbelop Ook krijg je van het CAK medicijnvergoeding als je medicijnen op de lijst staan En als je arbeidsongeschikt bent krijg je in september ook nog een vergoeding van het UWV 342 Dat is dan minimaal 650 tot 850 op jaarbasis en vind ik best veel Daar kun je bijv je eigen risico van de zorg van 220 wel van betalen en medicijnkosten en andere kosten. Ik iig wel
wat is wtcg? weet ik niks van? UWV heb ik ook niks mee? ik weet alleen van chronisch ziekenbijdrage die dus nu geschrapt is, en dat ik eind van het jaar rond de 300 kreeg van CAK voor mijn thuishulp
WTCG is van het CAK Wet chronisch zieken en gehandicapten De instantie heet CAK maar wat je terugkrijgt heet WTCG CAK - Algemene tegemoetkoming 2011 Lage vergoeding = 308 Hoge vergoeding = 514 Als je een uitkering ontvangt krijg je in september van het UWV ook nog eens WTCG en dat bedraagt ook minimal 342 Tegemoetkoming arbeidsongeschikten (Wtcg) - UWV - Voor Particulieren Als je dan ook nog eens chronisch medicatie gebruikt krijg je van het CAK ook nog eens jaarlijks een medicijnenvergoeding van rond de 85 CAK - Compensatie eigen risico 2012
oke heb net wtcg opgezocht, en dat is het bedrag wat je in december januari ontvangt, dat is nu duidelijk voor mij. maar van het uwv is dan dus in de plaats gekomen voor chronischziekenbijdrage van de bijzonderebijstand neem ik dan aan? want ik heb van uwv geen bericht gehad hierover. wel erg blij met je info trouwens
Van het UWV is er al jaren en krijg je altijd in september en is 342 Tegemoetkoming arbeidsongeschikten (Wtcg) - UWV - Voor Particulieren
Houd er trouwens rekening mee dat het WTCG van CAK inkomensafhankelijk word en het inkomen van je partner binnenkort ook meegerekend word Tegemoetkoming Wtcg 2012 inkomensafhankelijk | Financieel: Verzekering Vanaf 2013 gaat dat dus in (WTCG 2012) Dit jaar krijg je WTCG van 2011 en telt het inkomen nog niet mee
ik heb geen partner....ben alleen met mn 2 meiden. maar het is ook fijn om te lezen dat het allemaal automatisch voor je geregeld word. ben altijd zo bang voor fouten, omdat ik geen draagkracht heb grote bedragen terug te betalen. gelukkig kan je wel altijd regelingen treffen, zoals met unive, kreeg van eigenbijdrage rekening van bloedprikken 145 euro die kan/mag ik in 5 keer betalen dat helpt ook heel erg bedankt voor de links waarop ik het allemaal kon teruglezen.