Hoi! Zoals de titel al zegt. Mijn dochter van bijna 13 maanden heeft nog geen enkele tand. Nu vraag ik mij af wie dat herkent. En vanaf welk moment zou ik me zorgen moeten gaan maken? Ik zie zeker dat er tanden zitten, maar ze komen nog niet door. Dl heeft er geen last van hoor, ze eet vanalles. Ook harde stukjes appel krijgt ze gewoon fijn. Maar ik vroeg he me gewoon af. Alvast bedankt. Groetjes Mariska
Onze zoon kreeg met elf maanden twee ondertandjes. Hij is nu dertien maanden en hij heeft verder nog niks erbij gekregen. Je ziet bovenin wel duidelijk tanden in het tandvlees die steeds meer naar onder groeien. Maar dat is al twee maanden zo dus we wachten met smart af wanneer ze nu eens komen. Dan zal avondeten en bekorsten hopelijk wat beter gaan
Ze komen vanzelf, heus! Neefje was de anderhalf al lang gepasseerd toen hij de eerste kreeg. Schijnt dat kinderen die laat hun tanden krijgen, een beter gebit hebben trouwens.
Hier is ze ruim 14 maanden nu en nog niks te bekennen van een opkomend tandje. Ook tegen ons heeft de tandarts gezegd dat hoe later hoe beter omdat het gebit er sterker door zou zijn...
Mijn man kreeg ruim na zijn eerste verjaardag pas tandjes. Hij heeft dan wel een oersterk gebit! Zijn broertje kreeg vroeg tandjes en heeft keer problemen ondanks dat hij er erg hygienisch mee is. Zegt toch wl wat denk ik..
Tja, hier juist het andere uiterste, onze zoon had met 9w6d en met precies 10 weken tandjes door. Mijn man met 3 maanden 2 tandjes, en nog nooit een gaatje of wat dan ook gehad. Onzin dus dat je een sterker gebit hebt als ze pas laat doorkomen, vooral omdat het om het melkgebit gaat en niet om het blijvende gebit..
Mijn dochter kreeg ook haar eerste tand toen ze ruim 13 maanden was. Nu is ze 21 maanden en bijna alles is door. Tegen ons is gezegd dat we ons pas met 2 jaar zorgen moesten maken
De jongste had net voor d'r verjaardag de eerste tand door. Inmiddels is ze ruim 15 maanden en heeft ze er vier. In dit tempo gaat het ook nog wel een tijd duren, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Wat ik dan wel verbazingwekkend vind is dat ze toch al veel zonder problemen kan eten. Laatst heeft ze zelfs een halve appel waar de oudste geen zin meer in had opgegeten. We vonden alleen nog een paar stukjes schil terug, de rest was gewoon op.
Mijn dochtertje heeft ook rond 10 maanden haar twee onderste tandjes gekregen en daarna kwam er niets meer... Rond haar tweede verjaardag kwam ineens alles tegelijk door en nu heeft ze een keurig gebit. Komt vanzelf!
Ik had ook laat tandjes en wisselde ook heel laat! Ondanks (toen) jaren lang heel slecht onderhoud nooit gaatjes.
Rare reactie?? Waarom de ervaringen van anderen onzin noemen? Noem jou ervaring toch ook geen onzin omdat die anders is dan die van mij?!!
De bewering dat het gebit sterker zou zijn als het later doorkomt vind ik onzin. Niet de ervaring van iemand anders
Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht gewoon af. Onze kleine meid heeft zelfs nergens last van hoor, want alles wat ik haar aanbied kan ze eten. Dat zijn bijvoorbeeld ook stukken harde appel of wortel. Hoe ze het doet, ik weet het niet, maar ze krijgt het weg. Groetjes Mariska