Ok het is nog een beetje ver van mijn bed show, maar ik was me alvast een beetje aan het verdiepen in kinderopvang. Nu viel het me op dat als ik kijk wat kdv gemiddeld kost en wat go kost en daarbij aftrek wat we aan toeslag zouden krijgen, dan is go echt veel goedkoper. Scheelt zo 200,- per maand. Scheelt dat echt zo veel of kijk ik verkeerd?
Dat kan, maar dat hangt ook van het go-bureau af. Wij hebben nu een gastouder van 5 euro per uur incl bemiddelingskoste etc. Terwijl kdv hier 6.10 kost, dus ja je komt zeker in mijn geval goedkoper uit. Maar dat is zeker niet overal zo. Je moet even alles erbij tellen: bemiddelingskosten, administratie kosten etc etc. Let wel op dat de maximale toeslag van de belastingddienst volgend jaar omlaag gaat (van 6.10 naar 5 euro) en dan kan het vies tegenvallen.
Ok dankjewel voor je reactie. Ik dacht dat hoogte van je belastingtoeslag af hing van hoe duur je opvang is. Maar nu je het zo zegt is het inderdaad logisch dat go goedkoper is. Ik zal me nog wel even verdiepen in de bij komende kosten, daar had ik niet aangedacht.
Het is goedkoper, maar ik denk niet dat het netto 200 euro in de maand scheelt. Het scheelt bruto inderdaad meestal zo'n 1 euro per uur, maar netto maakt dat verschil niet zo groot (althans, dat is natuurlijk een relatief begrip. voor iemand met weinig inkomen kan dat verschil noemenswaardig zijn).