Hoeveel laagjes kleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stefanie83, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Ik verwacht mijn kleintje halverwege februari en ik vraag me af hoeveel kleertjes hij dan aan moet. De pakjes die ik in de winkels zie, zijn allemaal broekje en dan een dun shirtje met lange mouwen. Maar ik vraag me dus af of dat voldoende is in combinatie met een rompertje. Wie geeft advies!?!

Gr. Stefanie

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik kreeg altijd te horen dat ze niet té warm aangekleed moeten, en moet kijken naar hoeveel kleding jezelf aan hebt.
    Meestal pak je die kleintjes als je naar buiten gaat ook nog in een dekentje, jasje, mutsje e.d. dus dat is wel voldoende.

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Onze oudste is van oktober en had ook eigenlijk altijd setjes zoals jij ze beschrijft, een broekje en een truitje. Wel hebben we rompertjes met lange mouwen gekocht, dat scheelt al. Voor ons nieuwe ukje heb ik ook een aantal setjes 3-delig gekocht, daar zit dan nog een wikkelvestje of gewoon verstje bij.

Ik weet wel dat het in huis toch altijd lekker warm is. De baby krijgt het dus niet snel te koud. Dikke truien heeft ons zoontje als baby nooit gedragen, die waren meteen veel te warm en zo dik en ombeweeglijk voor zo'n klein ukje.

Hij had in het begin wel nog vaker ook een slaapzakje aan. Voor als het toch een beetje fris was.

Van mijn ouders krijgen we voor het tweede ukje de Lodger Wrapper, lijkt me ook heerlijk ! Maar ook voor buiten, in de reiswieg.

Die kleintjes hebben het niet snel te koud, eerder te warm. ;)

Groetjes,
    Nikki F

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gewoon setje kleren met romper. Lange mouwen hoeft niet perse. 'k Zou de kleine buiten het bedje de eerste tijd lekker in een omslagdoek houden.

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Wat mij betreft zelfde reactie als Red88.
    Wij hebben altijd behoefte aan dikke kleren maar baby's hebben het met dunne truitjes warm genoeg. Bevreemd mij ook altijd maar het is wel zo.
    Voor een hele kleine uk is romper lange mouwen en dan nog keer lange mouwen aantrekken niet heel handig. Ik vind korte mouwen daarom fijn. Net wat warmer als zonder mouwen en toch fijn met aantrekken van kleding.

Ik heb de omslagdoek van Koeka (wafelcollectie) veel gebruikt in begin. Heerlijk warm als Lotte buiten bedje was.
    Maar een omslagdoek/ badcape volstaat hier ook voor.
    Fijn ook als er visite is.

6. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Idd gewoon een romper met korte mouwen, of zonder mouwen, dan een gewoon shirtje met lange mouwen en een broekje is warm genoeg. Binnen in huis is het toch gewoon een graad of 20 met verwarming aan? Voor buiten heb je dan aan een dik vestje en een voetenzak voor de maxi cosi genoeg.

Als ze nog heel klein zijn zou je nog een omslagdoek om ze heen kunnen leggen als ze bijv in de box liggen.

7. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, super bedankt voor jullie reacties!!! Ik heb in ieder geval 2 omslagdoeken dus als hij het koud krijgt kan ik die ook nog inzetten :)

Deel Deze Pagina