ik geef sascha altijd de fles als ze die hebben wilt, maar de laatste weken wil ze steeds meer meer meer. we zitten nu al op 240 + 8 en dan nog moet ik soms bij maken ik dacht wel dat dit veel is maar omdat ze overdag veel drinkt en wakker is , maar daarna heel lang slaapt ( vanaf ong.20.00 uur tot 5.30 uur) dacht ik dat het niet zo erg is. ik weet ook niet precies hoeveel flessen ze drinkt maar dat zijn er ong. 5/6 en soms nog bijmaken. bij het consultatiebureau vonden ze het vorige maand goed, maar toen had ze nog 180+6 ! en ik moet pas over anderhalve week weer terug naar het CB. als ik de fles niet geef word ze ontzettend driftig, een speen of vinger wil ze niet afleiden helpt maar heel even. pas wanneer ze weer de fles heeft gehad is het goed en is ze vrolijk. nu lees ik net pas dat ze niet meer als een liter mag drinken per dag en ook niet meer als 30 scheppen. daar komt ze dus wel overheen. ik had gedacht dat ik een schep minder door de fles kan doen, maar dan krijgt ze alsnog meer als een liter. morgen ga ik sowieso het CB even bellen of het een goed idee is over te stappen naar voeding voor hongerige baby's. ze krijgt nu friso comfort, voor het spugen maar deze is ook licht verteerbaar. ik heb de standaard melk ook geprobeerd maar dat gaat niet goed doordat ze nu gewend is aan de dikkere voeding, ook niet in een flesje met klein gat in de speen. heeft iemand hier ervaring mee? of met nutrilon forte?
het is idd wel veel wat de kleine meid op een dag binnen krijgt (240 per keer) spuugde ze altijd wel of? want daar kan het spugen natuurlijk ook vandaan komen, dat ze gewoon "te veel" per keer krijgt, en dan is het beter wat vaker een kleinere fles te maken... ik heb wel vanaf het begin dat ik over ging op fv nutrilon standaard gehad en de forte (hongerige baby's) maar merkte daar niet echt veel verschil van, ik ben toen overgegaan op friso extra (ook voor hongerige baby's of als nachtvoeding) en daar merkte ik direct verschil mee.... toen ging dat te goed want toen had ze zelfs na 4 uur nog weinig trek, dat ik die 2 ben gaan mixen (standaard en extra) 3 standaar en 2 extra...en de avondvoeding 5 (165 dronk ze toen nog)... toen dat goed ging, ben ik gaan minderen en nu zit ze volledig op de friso standaard ook voor de avond/nacht... ik zou niet de bereidingswijze gaan veranderen door er schepjes bij te doen of minder want dan kan ze weer last gaan krijgen van verstopping of diarree... mijn advies zou zijn, probeer die van friso eens voor hongerige baby's die is ook wat dikker dan de standaard voeding wellicht dat die kan helpen dat je kindje iets minder per keer drinkt ( 165-200 per keer?) wat "normaal" is voor deze leeftijd... succes meid... gr.smoekie
Hoe zwaar is ze? Ze mogen in principe niet meer dan 150 cc per kg lichaamsgewicht. Wij dachten ook dat Nova onverzadigbaar was. Ze kreeg op een gegeven moment 200cc per kg. Volgens de ka overvoerden we haar. Daardoor voelde ze zich niet lekker. Drinken is ook een soort troost dus kom je dan al snel in een vicieuze cirkel. Altijd maar willen eten kan ook een teken zijn van verborgen reflux? Is daar al eens naar gekeken. Ook omdat je schrijft dat ze het op dunnere voeding niet goed doet? Friso Comfort is trouwens niet lichter verteerbaar als standaard. De basismelk is precies hetzelfde alleen is er bij de Comfort johannesbroodpitmeel toegevoegd.
de eerste weken dronk ze te weinig en spuugde ze ook veel, ik denk daarom niet dat ze teveel krijgt en daarvan spuugt. ze spuugt ook niet meer nu met comfort, alleen mondjes terug. ik ben toen bij de dokter met haar geweest en bij de arts op het CB. die wilden het eerst nog aankijken. toen ging ze ineens lekker drinken op comfort, minder spugen en huilen. maar ze is nu in een wel erg snel aan het gaan. ik heb even geen idee wat haar gewicht is, de laatste keer was begin maart, ze was toen 5030 gr. en ze mt pas volgende week weer komen de standaard voeding lukt niet goed, misschien als ik langzaam zou opbouwen, maar ze drinkt heel gulzig en klokt t naar binnen. ik ben vandaag maar aan het bijhouden wat ze nou precies krijgt, m'n geheugen is nog steeds een groot zwart gat dus ik weet op het eind van de dag niet goed meer wat ze nou op heeft. ik heb trouwens net het CB gebeld en ze bellen zo terug dus even afwachten wat hun adves ook is. maar ik ben wel van plan de extra van friso te halen.
omdat ik daar ook best wel "last" van heb (alle keren al gehad) heb ik van begin af aan bijgehouden hoe laat ze haar voeding heeft gehad en hoeveel...heb altijd een klein schriftje in mijn tas zitten waar ik de tijden en hoeveelheid in opschrijf, want ik kan me zo wel eens vergissen (is 1x gebeurt) dat ik dacht dat ze nog niet zolang geleden eten had gehad maar toen ik in het schriftje keek er al ruim 5 uur voorbij was terwijl ze toen nog om de 3 uur zo'n beetje kwam, dus ik schrok best wel... ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden was over friso en zeker ook omdat het heel goed te mengen is met de andere varianten van friso...vaak zie je dat als ze op een gegeven moment gewend zijn aan een bepaalde hoeveelheid je weer "over" kan naar de standaard voeding ervan.... gr.smoekie
Je zou bij de friso extra ook Nutriton kunnen doen, dit is johannesbroodpitmeel. 240+8 is denk ik echt veel te veel. Ik snap wat het is om een hongerige baby te hebben. Ik ben alleen nooit meer dan 180+6 gaan geven en dit dan de eerste 2 maanden vaak 8 keer per dag. Zij krijgt friso extra met nutriton erdoorheen voor het spugen. Dit gaat eigenlijk heel goed. Wij gingen echt verschil merken toen ze met 4 maanden groente is gaan eten. Ze was toen eindelijk tevreden.
bedankt voor de antwoorden. iemand van het CB heeft vanmiddag terug gebeld en ze vond het een goed idee om friso extra te gaan geven. ik moet gaan proberen om 180+6 te gaan geven. vanaf morgen krijgt ze dat dan, dus ik ben benieuwd.
Acire, mag je nu helemaal van de comfort af ? Misschien is dat ook beter voor Damani, want hij spuugt niet meer zoveel en alleen heel af en toe dat heel de fles eruit komt ! Maar misschien is het beter als we overstappen naar de normale en dan 's nachts de extra geven ? Ik ga ook ff cb bellen -x-
hoi hoi! Wij geven beba 1, omdat amber ook een hongerige baby was.... van het ziekenhuis uit hadden we nan pro 1, sinds we de beba 1 geven gaat alles heel goed. amber is echt verzadigd met deze voeding. Ze krijgt nu 180cc en 6 schepjes om de 4 uur. groetjes Sarah
mamamirella, ze mag inderdaad volledig overstappen. msaar het gaat nog helemaal niet goed. gisteravond hebben we toch voor de nacht maar comfort gegeven. ze spuugt namelijk weer na elke voeding. was veel aan het huilen en ze wilde niet goed drinken. misschien toch eerst maar verdikken. hoe heet dat spul nou? nutriton toch?
Ja, het heet Nutriton ! Damani doet het heel goed op Comort Alleen ik vind het zo klonterig en omdat je het met water van de kook moet klaarmaken zitten er heel veel luchtbellen in.. Hij poept wel wat slechter, 1x per dag (soms moet ik hem helpen met de thermometer) en dan heeft hij echt drollen ! *HIHI* Maar ik geef 180cc om de 5 uur, maar hij drinkt de fles tot de laatste drup op, dus ik denk dat ik hem maar meer ga geven, want hij heeft sneller weer honger ! En misschien kan ik voor de nacht de extra eens proberen -xxx-
nutriton is een wondermiddel binnen een dag van huilende, spugende baby naar blije baby. en ze drinkt nu minder. ze komt eigenlijk op eenn dag precies op de liter nu dus dat is al een heel stuk beter als eerst.
Wij hadden ook een hongerige baby. Eerst van nutrilon standaard overgestapt naar nutrilon Forte. Hij kon met 1 liter voeding (mocht hij qua gewicht hebben, maar is max) geen dag vooruit. Ongeveer elke 3 uur een fles van 200ml. Dus we hadden om de nacht een extra voeding. We zijn toen overgestapt op forte. dat ging 3 weken goed. Om de 3,5 uur, en misschien 1 keer per week een extra flesje. Na die 3 weken gingen we weer terug naar ons oude ritme van om de 3 uur, en om de nacht een extra fles. We zijn toen nutriton gaan toevoegen. Dan wordt de voeding wat dikker, en blijft nog iets langer in de maag zitten. Hier haalden we de 4 uur weer mee. We zijn dat tot 6 maanden blijven doen, en daarna opgestapt op gewone opvolgmelk. Met alle bijvoeding gaat dat prima.
Hier ook een hongerige baby (gehad). En ik gebruik ook Nutriton ivm verborgen reflux. Wat ik nog als tip zou willen geven (ik lees al dat het goed gaat maar wie weet) is als ze heel gulzig drinkt..om eerst een S-speen te gebruiken en daarna, op de helft, een M-speen. Dat heeft ons zoveel rust gegeven. Succes met alles!