Hoe maak je de voeding met Johannesbroodpitmeel zonder klontjes?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juav, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juav

juav Lid

18 jun 2012
    16
    0
    0
    Vianen
    Sinds kort gebruik ik in de flesvoeding Johannesbroodpitmeel en dit gaat redelijk......Ze spuugt in ieder geval wel minder.....Mijn dochter krijgt nu 180 ml + 6 schepjes voeding en 2 afgestreken lepeltjes Johannesbroodpitmeel.....

Nu vind ik alleen dat het zoveel klontert.....Ik heb al van alles geprobeerd: Johannesbroodpitmeel droog al mengen met de poeder voor de fles.....1 minuut lang goed schudden....

Hebben jullie tips??

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Met gekookt water aanmaken. Helft met gekookt water, poeder erbij, roeren, aanvullen met koud water

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier werkt het het best om het te roeren met een vork. Vandaag ergens buiten gegeven en geschud, gelijk weer klontjes. Met het roeren klontert het ook nog soms wel een klein beetje, maar bijna niet meer.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In elk geval niet schudden, want dan krijg je last van het milkshake-effect: allemaal kleine bolletjes lucht die in de dikkere melk gevangen zitten en die voor kramp en buikpijn kunnen zorgen.

Verder poeders van te voren mengen en oplossen in de helft van het water dat net van de kook is. Goed roeren met een schone vork of de fles tussen je handen te rollen. Daarna de rest van het water er koud bijvoegen en opnieuw even rollen.

5. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Eerst de Johannesbroodpitmeel in het warme water oplossen door met een vorkje te roeren en daarna het melkpoeder erdoor!

6. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Met een vork! En vante voren de poeders mengen, melkpoeder met Johannesbroodpitmeel en daarna in het water

7. juav

juav Lid

18 jun 2012
    16
    0
    0
    Vianen
    Bedankt voor de tips.....heb het nu met een vork gedaan en helemaal super....geen klontjes.....Bedankt...

Deel Deze Pagina