kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door stitch, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    :evil: :evil: ##@@@@:evil: :evil:
    ben echt heel verdrietig.
    heb net het kinderdag verblijf gebeld om te vragen op welke plaats ik nu ongeveer zou staan.
    ons kindje zal in aug. naar het kinderdag verblijf gaan voor 2 dagen.
    nu vertelde ze me net dat er w.s pas in december een plekje zal zijn
    als het allemaal mee zit.

eerder aanmelden dan dat ik gedaan heb kan niet en mijn kindje blijft nog 2 maanden na mijn verlof thuis.( bij mijin mannetje )
    hoe kan dit :(:
    vind dit zo vreselijk.
    dacht alles goed geregeld te hebben.
    tuurlijk wist ik dat ik misschien niet meteen terrecht kon maar dec.......

zit echt met mijn handen in het haar, ik moet toch echt weer aan het werk.

zo, mijn verdriet is alweer wat minder, heerlijk zo'n forum!

groetjes susanne

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lekker van je afschrijven hoor..
    Dit is echt een enorme )*(#$%&&%*Q% situatie..hoop dat jullie een tussenoplossing kunnen vinden!

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Je zou voor de tussentijd kunnen kijken voor gastouderopvang. Of informeren bij een ander dagverblijf.

In grotere steden is dit een bekend probleem en bij bekende dagverblijfen of stichtingen ook. Wel is het absoluut niet netjes dat ze je nu aan de tel melden dat t dec gaat worden. Als je niet gebeld had had je niks geweten dat kan niet vind ik.

Mss nogmaals bellen en vragen hoe t kan en waarom ze je dat niet eerder gemeld hebben want zij zadelen je nu eigenlijk met een probleem op

4. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Kan je tot die tijd niet regelen dat er familei oppast. Bijv. oma's?
    Ik werk zelf op een dagverblijf en voor bepaalde dagen zijn er idd wachtlijsten. Daar is weinig aan te doen, het heeft er dan ook niks mee te maken of je je kindje optijd hebt opgegeven. Succes!

5. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    er zou voor ons ook pas een plekje zijn 4 mnd na mijn verlof....
    we gaan nu een gastouder proberen.
    kijken of ze bevalt en anders tot er plek is in het kinderdagverblijf.

6. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik begrijp het ook wel, maar het is wel flink balen.
    als ze dat nou meteen verteld hadden( dan nog hoor...)
    weet wel dat mijn moeder en mijn schoonmoeder dat voor ons willen doen.( in nood)
    maar ik had het liever anders gezien.

groetjes susanne

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    ik ging 1 week na de geboorte van Sofie mijn contract brengen en toen bestond mijn kdv opeens niet meer, dat was erg schrikken. ze waren vergeten ons in te lichten, schandalig!

Heb nu al wel een nieuwe maar dat zijn vaste dagen dus heb mijn werk als stewardess op moeten geven (vond het al niet zo leuk hoor). Ben nu op zoek naar nieuwe baan.

8. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    tjee wat erg.
    ja ik zei vandaag nog bent super afhankelijk van andere met een kleintje.
    je moet bijna aan je ouders en schoonouders vragen of het wel uit komt dat je zwanger word..

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

het klinkt misschien raar, maar ik kan van mijn moeder niet verwachten dat ze 1 dag minder in de week gaat werken want zij is alleen staand en van mijn schoonvader kan ik ook niet verwachter dat hij oppast want hij is invalide een schoonmoeder heb ik niet want die is overleden en van 1 salaris gaan wij het echt niet redden! Maar ik schrik me dood als je kijkt wat het kdv voor geld vraag voor 3 dagen opvang!

10. swaf

swaf Lid

16 jan 2007
    20
    0
    0
    Utrecht
    Pak de telefoon en ga een hele trits kdvs opbellen!
    Er is er echt altijd wel eentje met plek!
    Het hangt ook af van welke dagen je wilt. Woensdag en vrijdag zijn over het algemeen gemakkelijke dagen. Dinsdag en donderdag zijn heel moeilijk.

Kop op! Er is altijd wat te regelen, ook kan het helpen om heel zielig te gaan doen, bij ze langs te gaan, etc. Dit kan ook echt helpen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    @roxyrox9: heb je van het bedrag ook al het geld afgetrokken dat je terugkrijgt van de belasting?

bij ons komt het totaal bedrag neer op zo'n 400-500 euro per maand, voor zo'n 20 uur per week.

Maar.. daarvan krijgen we sowieso 2/3 terug van de belasting via werkgevers. (alle werkgevers zijn sinds dit jaar verplicht 1/3 van de kinderopvang te betalen) en van het gedeelte wat over blijft krijg je ook nog een gedeelte terug van de belasting, dat is inkomensafhankelijk. Bij ons komt het erop neer, dat wij ongeveer 100-150 euro aan kinderopvang gaan betalen per maand, dat vind ik dus helemaal niet veel.

groetjes suus

12. ProudMum

@ suus1983, Daar kwam ik na mijn reactie pas achter! vond het dus uiteindelijk ook wel meevallen! neem bij deze mijn woorden terug

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    @roxyrox: had ik eerst ook hoor meid, k had toen echt zoiets van als ik zoveel geld betaal voor de kinderopvang, kan ik net zo goed stoppen, maar dat hoeft dus niet. Blijf ik lekker een paar daagjes werken, scheelt toch weer.

14. ProudMum

hihi dat had ik dus ook hier! maarja van 1 salaris gaan we het gewoon niet redden, en ben blij dat de belastingdienst daar een hele mooie regeling voor heeft!

15. 101

101 Lid

31 dec 2006
    65
    0
    0
    hai, dat is echt balen.
    bij mij in de wijk zat het helemaal vol. wachttijd waren bijna jaren :evil:
    (hele nieuwe wijk 2 kdv. veel te weinig.
    dus een andere alternatief gepakt, dicht bij mijn werk maar gedaan. hij kon al heel snel terecht. heeft nog geen twee weken geduurd. eerst contract dan werd hij al geplaats.

alleen mijn man zei: dat de werkgevers niet meer hoefden te betalen. is dat nou wel of niet :confused: ( dat zeiden ze hem van het werk)
    groetjes en ik hoop dat je er uit komt. geniet ondertussen wel van de kleine he! ;)

16. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Werkgevers hoeven niet meer direct te betalen maar de belastingdienst houdt hun bijdrage nu automatisch bij ze in. Is eigenlijk heel handig, dan heb je ook niet meer met onwillige werkgevers te maken.

Deel Deze Pagina