vraag voor apothekersassitenten of artsen

Discussie in 'De lounge' gestart door evelien69, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik heb net 3 weken me krom gehoest van de kriebelhoest. Gisteren dacht ik mooi, ik heb een paar dagen niet gehoest fijn!
    Maar gisteravond begon het alweer.... nog erger dan eerst, en niks helpt, wat drinken niet, snoepjes niet.... verder voelde ik me verkouden en niet heel fitjes. k was dat gehoest zo zat dus heb ik de huisarts gebeld en gevraagd naar codeine tabletjes. zij wilde me nog even spreken en vroeg of ik koorts had, ik verzekerde haar stellig geen koorts te hebben, alleen verkouden en gek te worden van het hoesten . Ze heeft toen een recept geschreven en besloot met de opmerking dat als ik koorts had ik moest stoppen met slikken. dus ik kom thuis, licht in mijn hoofd, een beetje rillerig, ik verheugde me op de codeine, even niet hoesten. maar een stemmetje in mij deed me eerst even de koorts opmeten, 39.3! Ik heb echt nooit koorts, kan dat op mijn handen tellen....denk dat ik de griep heb voor het eerst in mijn leven.... maar nog steeds hoest ik me gek, en wil ik heel graag die codeine tabletjes. ze zitten in mijn tas en ik mag ze niet:$
    Op het net vind ik nergens dat ik ze niet mag nemen met koorts....wie weet waarom dat is.... ik heb echt een droge hoest, moet geen slijm weg hoesten ed..... echt een kriebelhoest.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Als je verkouden bent en koorts krijgt zou je een longonsteking kunnen krijgen of het duidt dan vaak op een infectie.
    Codeine onderdrukt het hoesten, en daardoor 'zakt' het slijm met ook weer kans op longontsteking.

Ik slik nu twee dagen codeine en het helpt niks

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Misschien dat de dokter wil zien wat er aan de hand is? Paracetamol (met of zonder codeïne) kunnen symptomen onderdrukken. 3 weken hoesten is wel lang, en als je nu koorts krijgt kan het zijn dat er iets aan de hand is?

Is mijn gok. Maar bel de dokter anders morgen :)

4. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben verpleegkundige...ik zou het gewoon nemen, in elk geval voor de nacht! Twee paracetamol erbij en je slaapt ook meteen lekker! Gewoon niet hele dagen gaan slikken....

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Heb niet 3 weken gehoest, het was langzaam weggezakt, en was een paar dagen hoestvrij, ca 4 a 5 dagen. Volgens mij is het een nieuwe infectie....
    Aurora, ik neig er ook na, een nacht goed slapen is ook een goed medicijn....

6. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Lastig he, zou het voor de nacht wel nemen, een nacht goed slapen is ook belangrijk. Zou het overdag wel even achterwege laten, want idd, stel dat er toch (taai) slijm zit, ga je de hoestprikkel waarmee je dat op kan hoesten onderdrukken.

En als je komende week er nog last van hebt, en ook koorts, even terug naar de dok? Kan er miss even naar je longen geluisterd worden.

7. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Weet je dat de dienstapotheek het ect niet erg vindt als je belt met dit soort vragen? ;)
    Ik kan je er in ieder geval geen antwoord op geven, succes met het hoesten! Snap best dat je er gek van wordt.

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    thnx, Heb ik gedaan en zij hadden het nog nooit gehoord en adviseerde ook het gewoon voor de nacht in te nemen.....

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De arts zal bedoelen dat je langs moet komen met koorts want dit kan wijzen op een infectie.
    Ik werk in een dokters praktijk en we zien nu echt heel veel longontstekingen.
    Als de koorts blijft aanhouden maandag naar de dokter.
    De codeine mag je naar mijn mening gewoon innemen.

Deel Deze Pagina