Marin heeft verborgen reflux en krijgt nou sinds ong. 3 weken enfamil AR voeding. Maar haar ontlasting was vreselijk hard en dik en droog! Dus krijgt ze daar lactulose voor 5 ml per dag. Maar nog steeds is de ontlasting vervelend! Is echt klei en nog dik en heellang. Als ik de pamper er niet af haal dan krijgt ze de ontlasting er niet uit. Ben gister bij de KA geweest maar die maakte er niet echt veel van! Sinds gister ben ik begonnen met losec en motilium, maar Marin krijgt er naar mijn idee vreselijk veel kramp bij. Vandaag ben ik alleen eerst verder gegaan met losec op de hoop dat de kramp minder word. Maar het is best wel erg. Ik vind sinds ik met deze voeding bezig ben dat ze ook meer last heeft van kramp dan toen ze nurtilon kreeg! Ik heb toen ook al eens geprobeerd met JBPM maar toen was het helemaal erg! Ik zou graag willen weten welke voeding jullie kindje gebruikt?
Tsja, hier ook een tijd last gehad van keiharde ontlasting en ik heb er ook niets op gevonden... Het bleef hard. Nu had Tobe er niet zo heel erg last van, alleen wat op het moment dat het er uit kwam. Het was vervolgens een tijdje over en nu is het weer hard. Ik snap er niets van!
ik gebruikte ( gebruik nog steeds) bonbebe comfort daar zit jbpm al in,hier werkt het goed, voor de darmkrampjes gebruikten wij de difrax S fles en sab simplex als het er erger van word moet je het natuurlijk niet doen, ik zou zo ook niet weten wat je verder nog kunt proberen :S sorry
Difrax S fles gebruik ik voor Marin. Andere flessen (spenen kan ze niet mee drinken!) Binnenkort komt ern een prelogopediste thuis voor marin, ben benieuwd wat die te melden heeft. Merle Q: ja vervelend is het he!! Ik vind het gewoon zo zielig en word er gewoon misselijk van als ik het zie!
Ik gebruik hier nutrilon pepti ivm verdenking kma,, en 5 a 6 schep nutriton door de voeding ,, hij krijgt 3 maal daags maiskiemolie ( 1 theelepel ) door de fles omdat hij anders geen ontlasting heeft ( op advies van het ziekenhuis ) dit gaat perfect hier,, Liam heeft ook reflux alleen niet verborgen,, Succes owjah gebruik de dodie fles met 3 standen pap speen en medicijnen werkte hier voor geen meter,, Liam ging alleen maar meer spugen vooral van losec,, liefz
Ik gebruikte Friso Comfort. Hier zit al jbpm in. Ik heb ook vanalles geprobeerd, maar alles was een drama. Deze voeding was echt meteen goed! Ze kreeg trouwens ook Losec. Ik heb idd vaker gelezen dat Motilium kramp veroorzaakt.
Voor de ontlasting : een theelepeltje olijfolie, werkt hier prima! Ik moet dinsdag met hem naar de KA ivm slecht drinken....
@mirthe: reageerde ze niet goed op andere voedingen? En zag je direct resultaat? @jodie: ze krijgt al lactulose voor de ontlasting
Nee met andere voedingen had ze heel veel krampen, slechte ontlasting en heel veel huilen. Ze zeggen dat je het twee weken de tijd moet geven, maar na een dag Comfort was het al veel beter. Echt over een paar maanden staat het hier alweer in de kast hoor. Ik ga niks anders proberen.
Hier een kindje met een flinke reflux, eerste 3 maanden alleen maar gehuild. We hebben allerlei voedingen geprobeerd, verschillende medicijnen, en een opname in het ziekenhuis. Uiteindelijk heeft de KA Nutrilon AR voeding voorgeschreven en samen met de Losec gaat dit geweldig. De Losec heeft ongeveer een week nodig om goed in te werken dus hopelijk gaat het snel beter. En wat wij deden bij krampjes, zijn buikje masseren totdat ze voorbij waren. Heel veel succes!
Lampie: fijn te horen dat het zo gaat goed nu! Het probleem bij Marin is vooral het drinken. Na het boertje vreselijk onrustig en piepen/kreunen /huilen. De KA dacht niet dat losac de oplossing was maar ik mocht het proberen. Als het na 2 dagen niet beter ging moest ik weer stoppen. Ik vind al wel dat Marin minder pijn heeft ONDER het drinken. Wel doet ze na een boertje nog ontzettend wild met dr hoofdje, maar heb het idee dat het nog wat tussen de oortjes zit. Aangezien ze dan begint te zuigen en vervolgens met dr hoofd slaat (want het slikken deed altijd vreselijk pijn)/ Maar nou heb ik dus een ontevreden piepend meisje na de fles die bijna het spuugdoekje opvreet! Krampen denk ik dus?? Pff ik zit zo in twijfel qua voedingen! De eerste 4 daagjes van dr leven kreeg ze bv en friso HA. En toen deed ze het nog niet zo raar! De onrustige nachten begonnen met de nutrilon. Wel deed ze vanaf dag 1 veel kokhalzen en kreunende geluidjes. Soms heb ik de neiging om de friso HA weer te proberen. Ik word er gewoon niet goed van deze voeding! Hoe dikker de voeding word hoe heftiger ze erop reageerd, Ik ben begonnen met nutrilon +nutriton. Nou toen ging het echt raar! Ik maar denken dat ze zo'n honger had maar zo'n kramp had ze dan. Met de nutrilon alleen was het onder het drinken mis! En spugen na en onder de voeding maar na de voeding geen erge krampen! Wel wat.. En met deze voeding heeft ze veel meer last van krampen
MIjn dochtertje heeft ook verborgen reflux, ze krijgt nutrilon forte (heeft veel honger) en ik verdik dat met JBPM. Dit werkt prima voor haar. Ze krijgt ook lactulose voor de ontlasting omdat ze er zo'n last van had. Voor we naar forte gingen trouwens kreeg ze omneo en JPBM erdoorheen. Dit werkte voor haar ook heel goed. Ehm houd ook in het hoofd dat wisselen van voeding ook buikpijn en krampjes op kan leveren, dit gaat na 2 weken over ongeveer. En veel wisselen van voeding werkt hetzelfde in de hand
hier gebruikte ik bij oudste 2 ook friso comfort ( was toen frisovom)... het spugen werd stuk minder en ook de ontlasting werd er niet bijzonder hard van.. ( hadden eigenlijk altijd smeuige luiers)
Fijn te horen dat friso bij veel zo goed werkt!! Ik weeet idd dat verandering van voeding veel kramp kan opleveren en daarom verander ik dus ook niet veel en zomaar. Ze krijgt nou medicatie bij de enfamil en ik ga dat even afwachten hoe ze daar op reageert. Op een gegeven moment weet je het zelf niet meer en dan weet ik ook niet meer waar het nou wel en niet aan ligt!