Zie het verschil niet zo. Of ze mij nou koe, hond of koala voorschotelen zou me niets uitmaken. Maar laat ik me maar voor dit topic afmelden. Denk niet dat ik een bijdrage lever hier
Ik denk dat het verschil hetzelfde zou zijn als ze tegen jou zouden zeggen dat het zoete aardappel is terwij het konijn is. Zoiets zeg maar. Het raarste dat ik gegeten heb zijn krekels en een sprinkhaan. Ik vond het niet raar smaken maar je moet wel eerst even de achterpootjes eraf breken. Ik denk dat het vooral het idee is dat insecten vies zijn en dat het daarom tegenstaat. Maar zo anders dan bijvoorbeeld garnalen zijn ze nou ook weer niet.
Liegen vind ik überhaupt not done. Maar al helemaal niet tegen een volwassene. Ik wil zelf uitmaken wat ik wel en niet in mijn mond stop. Heb zo mijn persoonlijke redenen waarom ik bepaalde dingen wel of niet wil eten. Daar gaat een ander niet over. Ook mijn moeder niet. Ik wil geen paard en konijn, dus ja ik zou het heel erg vinden als iemand daarover liegt. Want dat is het. Liegen.
Het idee van het ene dier wel willen eten en het ander niet kan ik niet goed begrijpen. Je punt over liegen snap ik wel. Dat is inderdaad niet ok.
Jij ziet vast ook wel verschil in een komkommer of een ananas en misschien vind je daar iets niet van lekker of juist wel. Dat hebben mensen die vlees of vis eten ook. Voorkeur Denk inderdaad verstandig om je af te melden ja
Dat is niet zo moeilijk hoor. Het ene dier is nou eenmaal lekkerder dan het andere. En het ene deel van een dier is lekkerder dan een het andere deel. Is gewoon een kwestie van smaak. Bij planten gaat dat ook op. Zo zijn er zat mensen die de pitjes van een komkommer of tomaat bv niet lekker vinden en de rest wel of het helemaal niet lusten.
Tuurlijk. Maar heb in de meeste gevallen toch niet het idee dat het om smaak gaat maar meer om het idee van een bepaald dier wel of niet willen eten omdat dat meer zielig zou zijn ofzo.
Oh dat zou kunnen. Het kan natuurlijk ook een bepaalde associatie zijn. Als je altijd al paard hebt gereden, zal je misschien minder snel paardenvlees eten. Die associaties zullen er minder zijn met plantaardig eten, denk ik.
Ik heb paarden thuis en wil dus absoluut geen paardenvlees op tafel. Gelukkig niemand van ons gezin. Ik denk dat een ieder dat prima voor zichzelf kan bepalen en een ander daar ongeacht de reden erachter gewoon respect voor moet hebben. Zo zal ik ook nooit hond of kat eten. (Nu eet ik überhaupt geen vlees....)
Ondanks bezoeken aan india, nepal en Indonesië denk ik niks vreemds te hebben gegeten al weet je dat daar nooit zeker. In Indonesië gingen we naar een minang kabau restaurant ze zetten je complete tafel vol en er zou als het goed is geen ingewanden bij staan maar ik weet niet wat het allemaal wel was hahaha. In Spanje vonden ze elke dag een manier om de inktvis te verstoppen. Zo was het een keer zoals je verwacht met nopjes en al, volgende dag als blokjes, balletjes, gefrituurd etc een hele kunst om het te ontwijken hahaha. (All inn en ik was nog jong, het was niet mijn ding)
Hier in Portugal vind ik koeientong en octopussalade of octopustentakels erg lekker. Moelas (kippenmaagjes in een pittige saus) zijn ook heerlijk, mits goed klaargemaakt. Verder pielen we vaak slakken (gewoon die tuinslakjes) uit hun huisjes bij een biertje. Ze eten hier ook veel varkensoorsalade, maar die kraakbeenstukken met glibberig vel vind ik nou niet bijzonder smaakvol.
Hahaha jeetje, ik word helemaal misselijk van deze post. Had eigenlijk honger maar is alweer weg. Het raarste wat ik gegeten heb is maag en lever.
Hmmm, lever. Heerlijk met een uiensaus. Is ook gezond om 1x per 2 maanden lever te eten. Ik eet het meestal alleen, want de rest houdt er niet zo van.
Maar dat punt hoeft een ander ook niet te begrijpen. Het gaat erom dat ik zelf het recht heb om te beslissen wat ik wel of niet in mijn mond stop. Misschien heb ik zelf een paard of konijn en wil ik het daarom niet eten. Of ik krijg enorme buikkrampen ervan. Wat dan ook. De reden doet er voor een ander niet toe, ik blijf zelf degene die beslist.
Ik heb ooit als gast van een Jamaicaanse familie in Engeland geit gegeten. Toen ik dat hoorde vond ik dat wel vreemd (denkend aan de dwerggeitjes van mijn moeder), maar heb het toch gegeten en het smaakte best wel goed.
Ik heb jarenlang paard gereden en op zaterdag een baantje bij de slager, paardenworst of paardenrookvlees heerlijk!!! Het raarste wat ik ook gegeten heb is sprinkhaan, verder eet ik alles, behalve rode kool met appel of bieten.