Progesteronwaarde 4 dagen na eisprong.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Milla, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Mijn progesteronwaarde was maandag 8,2 (toen had ik nog geen eisprong) Maandag avond heb ik als het goed is een eisprong gehad en vandaag 4 dagen later is de progesteron waarde nog maar 11.. Ik weet dat je een week moet wachten en ik krijg maandag nog een onderzoek, maar is 11 niet erg weinig al 4 dagen na de eisprong?

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    (ik hoop dat je hier van iemand reactie krijgt... Want ik kan me voorstellen dat niet veel mensen zo diep op de materie in gaan en dat niet iedereen weet wat de progesteron waarde is gedurende hun cyclus... Maar ik kijk met je mee, ben zelf ook erg benieuwd! Ik duim voor je meid!!!!! Jullie tijd mag nu ook wel eens komen!!)

:thumup:

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hmmm.... lees net dat het dus waarschijnlijk niet goed is.
    Duim met je mee hoor meid...
    X

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Milla, een tijdje terug vroeg iemand me ook hoeveel mijn waarde was zo'n 4 of 5 dagen na de eisprong. Ik was niet zeker maar dacht dat die van mij ook niet zo hoog was, ik denk 9.1. Kan nu alleen dat blad niet meer terugvinden... De gyn zei me echter dat ik wel een goeie eisprong had gehad.

5. Milla

Milla Niet meer actief

@ Elke, bedankt voor je antwoord, de waarde moet zeker boven de 20 zijn wil je echt een goede eisprong hebben gehad, maar mag pas echt bepaald worden 7 dagen na de eisprong heb jij een toen een paar dagen daarna alsnog een progesterontest gehad met een andere waarde?

6. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Durf ook niet te zeggen hoe hoog hij dan op dag 4 na eisprong is...
    Hoop voor je dat hij nog even flinkt gaat stijgen.
    Zelf heb ik nog nooit een echte eisprong gehad, mijn progesteron blijft een week na de eisprong hangen op 8. Mijn LF is dan ook veel te kort.
    Duim voor je!

7. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Zet je ook de Pregnyl spuit, zodat ie zeker springt? Vroeg ik me nog even af.. :D

8. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Erikaatje, bedankt voor je antwoorden, ziet er naar uit dat wij in het zelfde schuitje zitten, ja ik heb Pregnyl gezet, moet ik altijd zetten, maar dat is een ingewikkeld verhaal want de laatste keer is er een follikel niet gesprongen, een week later bleek bij de echo dat er ineens alsnog een rijpe follikel aan de andere kant zat en toen is die uit zichzelf afgelopen maandag gesprongen. Ik wordt ook altijd 8 dagen na mijn eisprong ongesteld. Hoe gaan ze jou nu verder behandelen? Wat gaan ze doen aan dat progesteron tekort, ben heel erg benieuwd!

9. Milla

Milla Niet meer actief

Nog even een vraagje, gaat jou temperatuur wel omhoog, bij mij gaat ie wel omhoog maar pas na 3 dagen en dan stijgt ie heel langzaam om vervolgens na een dag of 7-8 weer te zakken, eerst in de avond uren en daarna ook in de ochtenduren.

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi Milla. mijn progesteron waarde was op dag 21 ( 7 dagen na ei) 60.8.
    volgens mij was dat tamelijk hoog maar ik heb geen idee hoe snel zoiets kan stijgen.... volgens mij weet tezz van het andere topic dit wel... die heeft mij ooit eens een grafiekje laten zien....toen ik me dit ook afvroeg

anders moet je haar ff een pb,tje sturen

groetjes Jose

11. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Hoi Milla

Heb je na maandag nog een echo gehad om te kijken of de follikel echt weg is?
    Kun je bellen voor de uitslagen van je bloed?
    Als ik volgende week een follikel heb, laten we deze springen met Pregnyl, in de hoop de LF te verlengen.
    Reageerde je niet op Clomid?
    Succes

12. Milla

Milla Niet meer actief

@ Joseetje, tnx voor je tip, ga ik zeker doen!

@ Erikaatje, ja ik heb vandaag een echo gehad en de follikel had zich met bloed gevuld, maar was gesprongen, heb maandag een positieve ovulatietest gehad en ook het e.e.a. gevoeld.
    Ik heb nu 3 x Pregnyl gespoten maar het heeft helaas 3 x niet mijn luteale fase verlengd, ik hoop dat het dat bij jou wel zal doen! Hou je me op de hoogte?

13. kriebelken

14 aug 2008
    19
    0
    0
    Dag iedereen

Ik ben op controle bij de gyn geweest:
    - progesteron was iets meer dan 20 volgens bloeduitslag
    - dus gyn zei: je hebt ZEKER een eisprong gehad. (was trouwens op het eerste zicht een follikel, meer een cyste van 3 cm) waar dus toch iets in zat.
    - maar kwaliteit was niet goed, zodanig verdund dat bevruchting bijna onmogelijk is zei gyn
    Isabelle

14. Milla

Milla Niet meer actief

Isabel dat klopt ik ben even gaan googelen en ene Michael Hull heeft hier onderzoek naar gedaan. Hij heeft 212 vrouwen getest en het bleek dat bij een waarde onder de 30, 7 dagen na de eisprong gemeten, geen enkele zwangerschap ontstond. Met een waarde hoger dan 20 heb je wel een eisprong maar is het niet voldoende voor een goede bevruchting.
    onder de 20 is helemaal niet goed.

Mijn temeratuur is trouwens (nu 5 dagen na de eisprong) alweer aan het kelderen, ik heb maandag nog een test, maar ik geloof er niet meer zo in.

15. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Mila balen dat je temperatuur al weer aan het dalen is...

Als je de LF fase verlengt met hormoon pillen. Dan stel je het ongesteld worden uit. Maar is de eisprong dan wel goed geweest? Snappen jullie wat ik bedoel :( , ben soms beetje onduidelijk.
    En zegt geen goede eisprong iets over wat in de follikel zit, of over je hormonen? Ja het zet me even aan het denken ;) .

16. wolly

wolly Niet meer actief

Dat klopt niet helemaal.
    Ik heb uit mezelf geen goeie eisprong en heb daarvoor Clomid moeten slikken en werd ook iedere maand gecontroleerd met echo's hoe de eiblaasje groeide.
    Heb ook bloed moeten prikken op Progesteron waarde.
    Ik had een Progesteron waarde van 20 en zie mijn banner, ben dus met die waarde zwanger geraakt.
    Ik heb toen ook bij de gyn na gevraagt wat de waarde moest zijn voor een goeie eisprong dus ook de bevruchting en dat was dus vanaf 20.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs wolly

17. kriebelken

14 aug 2008
    19
    0
    0
    De 20-lijn geldt natuurlijk als de 'standaard'
    Er zijn altijd uitzonderingen, zoals bij jou Wolly een dikke proficiat trouwens
    Maar bij 90 % van de vrouwen is dit een eisprong van slechte kwaliteit.
    De gynaecoloog zei me trouwens dat een bevruchting bij progesteron van rond de 20 niet onmogelijk is, maar wel dat het zelden gebeurt. Bij het grosso van de vrouwen is dit veel te laag.

18. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Proficiat Wolly! Geweldig!

Milla ik hou je zeker op de hoogte! Hebben ze bij jou al over een andere behandeling gesproken om de LF te verlengen?
    Ik heb zelf een keer een mooie follikel gehad met Puregon en daarna ook Pregnyl gespoten, maar toen ook geen goede eisprong gehad.
    Maar misschien dat het nu na mijn LEO wel beter werkt. Ach eerst maar eens afwachten of ik wel een follikel heb.
    Herken je wel het gevoel zo blij te zijn met je follikel ( :) klinkt ook wel raar) en dan zo te balen dat die LF niet lang genoeg is...?

19. Milla

Milla Niet meer actief

@ Wolly fijn om te lezen dat de wetenschappers er soms toch naast zitten, gefeliciteerd!

@ Erikaatje, dat herken ik helemaal! Ben zo blij met iedere keer die follikel en die eisprong, maar daana begint de spanning pas echt.
    Ze willen nu extra Progesteron gaan geven ondanks dat ze niet overtuigd zijn van de werking ervan, maar ik vraag me af of dat wel helpt wanneer de eisprong al niet goed is.
    Wat kunnen ze er aan doen wanneer je eisprong niet goed is? Ik gebruik al Puregon en pregnyl

20. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Snap je vraag helemaal, maar kan je helaas niet helpen.
    Als ik volgende week naar mijn gyn ga, zal ik er ook eens naar vragen.
    Heel erg balen voor je dat je nu al een beetje bloedverlies hebt, hoop nog steeds voor je dat het niet doorzet.... Succes!

Deel Deze Pagina