Jeetje meiden, wat een hoop reacties! dankjullie wel voor jullie openheid en laten we hopen op een wonder voor ons!
Hier ook zeer slecht zaad waardoor in 2007 op de wachtlijst voor ICSI. Op de valreep toch 1 goede zwemmer, waardoor spontaan zwanger en een prachtzoon!
Ik heb geen/zelden een spontane eisprong, ben nu met 2e ronde Clomid begonnen. Toon heeft vandaag zijn visjes binnengebracht, hopelijk zijn die wel ok en anders zien we weer wel...
Bij ons is het de kwaliteit van het sperma: te weinig en te langzaam. ik ben bijna "blij" dat ze iets gevonden hebben, want onbegrepen onvruchtbaarheid lijkt me echt heel erg! groetjes
@2bb, Daar ben ik ook zo bang voor. het is enerzijds fijn als ze niets vinden, anderzijds ook frustrerend dat ze er dus ook niets aan kunnen doen!
@ germini: gaan ze je man ook onderzoeken? ook belangrijk nl. bij een vriendin van mij is zij eerst maandenlang door de mangel gehaald, bleek haar man verminderd vruchtbaar....
Bij ons is de oorzaak ook slecht zaad, bij mij de uitslagen gelukkig tot op heden goed! Inmiddels zitten wij ook in de MMM in afwachting van een aantal uitslagen.
pco en endometriose (met verklevingen in eileiders) gelukkig wel goed zaad! Hopelijk is er bij jullie een klein zetje nodig, want het hoeft niet altijd een lang drama te worden hoor, dus maak jezelf niet te bang!
@2bb, Dat weet ik eigenlijk niet zo goed, volgens mij onderzoeken ze in eerste instantie alleen mij, omdat mijn man al een kind heeft verwekt in een vorige relatie, maar dat weet ik niet zeker. @ alle meiden, fijn dat er een forum is als deze zodat we alles met elkaar kunnne delen! kop op! Onze tijd komt ook hopelijk! (en liefst snel )
Ik heb geen (regelmatige) eisprong uit mezelf dus sinds een jaar Clomid en dan gaat het goed. Mijn vriend heeft 1x zaadonderzoek gehad, 40% was maar goed helaas. Volgende week moet hij voor het 2e onderzoek om te kijken of er dan weer hetzelfde uitkomt. Ik ben wel een keer zwanger geworden dus het kan blijkbaar wel bij ons alleen helaas miskraam. Als het in jan 2008 nog niet is gelukt gaan we IUI of IVF ofzo proberen zei de gyn. Deze maand ronde 26 (voor zover je daarvan kunt spreken als je in het 1e jaar na pilstop amper eisprongen hebt gehad). Succes allemaal!
Bij ons is ook slechte zaad de oorzaak, bij mij is gelukkig tot nu toe alles goed gebleken. Ben alleen 26 kg af moeten vallen om uberhaupt met IVF te mogen starten. Vanwege het slechte zaad gaan wij voor ICSI. Succes allemaal! Gr. Sabrien