Wat moet ik nu aanhouden?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lt20, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik ben een beetje in de war...

Eigen berekening: 16.1 weken zwanger
    Volgens termijnecho: 16.4 weken zwanger
    Volgens echo van gisteren: 17 weken zwanger

Wat kan ik nu het beste aanhouden? Ook ivm zwangerschapsverlof, dit scheelt bijna een week in berekening namelijk..

Bedankt voor het meedenken!

Liefs lt20

2. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    En de verloskundige wat houdt die aan?? dat zou ik namelijk aanhouden

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Voor zwangerschapsvelof heb je een zw-verklaring van je vk nodig, dus wat die daarop invult is leidend.

Zelf zou ik denken van de meest recente echo, of niet? Ik weet niet wanneer je termijnecho was? Tot een bepaald aantal weken loopt de groei eigenlijk bij iedereen gelijk dacht ik, daarna kan het een beetje verschillen, dus de termijn dan ook. Maar ik weet niet waar die grens ligt... (dacht wel voor de 17 weken, dus dan termijnecho aanhouden denk ik).

Voor je verlof is trouwens zo lang mogelijke termijn het fijnst lijkt me, heb je eerder verlof :). Maar ja, de vk 'kiest' dus volgens mij.

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

@ mila2008: de vk is uitgegaan van mijn eigen berekening.

@ Gwn: we hebben bij 11 weken de termijnecho gehad.

Ik zal het maandag met de vk overleggen. Zit toch bijna een week verschil tussen en zal op het werk moeten aangeven vanaf welke week ik met verlof ben.

Bedankt voor jullie antwoorden.

5. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik zou je eigen berekening aanhouden. Het kan soms voorkomen dat kindjes op de echo ineens een paar dagen voorlopen. Heb ik de vorige zw-schap ook gehad (tot bijna 2 weken aan toe) en toch werd de oorspronkelijke termijn aangehouden.

Als ze telkens de uitkomst van een echo moeten nemen, dan blijf je vaak switchen van datum! Dus ik zou gewoon 16+1 aanhouden!

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dat is best veel toch, 2 weekjes?

Ik vond die 3 dagen ook niet zo vreemd maar ze blijft maar groeien ;), mij hoor je niet mopperen.

Ook bedankt voor jouw antwoord en ik hou mooi me eigen berekening aan!

Fijne zwangerschap verder

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik zou de middelste aan houden :p dan zit je er tussen in :D

8. Trees

Trees Niet meer actief

Bij mij werd de termijnecho aangehouden en niet mijn eigen berekening. Volgens mijn gynaecoloog is dit veel betrouwbaarder, omdat je nooit exact weet wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden en hoe lang de innesteling heeft geduurd. Onze beeb loopt nu wel 3 dagen voor op groei, maar dat schijnt normaal te zijn dat dit gaat varieren vanaf ongeveer 13-14 weken (je hebt grote kinderen en kleine kinderen ;)). Daardoor is de echo van gisteren niet meer betrouwbaar, maar de termijnecho wel.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij ons is de "regel" dat je eigen berekening wordt aangehouden als de uitkomts van de termijnecho niet meer dan een week scheelt.

10. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Bij mij op het werk willen ze zelfs een officiele zwangerschapsverklaring hebben ivm eventuele ziekte ivm zwangerschap. De datum die door de gyn is ingevuld is de datum van de termijnecho, heb het nog eens nagevraagd maar dit is de datum die wordt vastgesteld en wordt later niet meer aangepast omdat ze dan geen goede metingen meer kunnen verrichten.

Liefs

11. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Mijn gyn houdt ook de oorspronkelijke datum aan en dat terwijl mini Nijn met de 20 weken echo 9 dagen voor lag....
    Dus ik denk dat jij de termijnecho aan moet houden, maar vraga het voor de zekerheid even na en anders zie je het op je zwangerschapsverklaring.

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik zou de termijnecho aanhouden, volgens mij houdt je vk dat ook aan...

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben vandaag zelf voor intake bij de vk geweest, en zij houdt nu de termijn van de eerste echo aan, en straks de termijn van de termijnecho (die wij met 9 weken en 4 dagen zullen hebben).

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mij zijn ze uitgegaan van mijn eigen berekening. Mede omdat mijn cyclus regelmatig was, maar ook omdat de termijn echo maar drie dagen verschilde met eigen berekening.
    De HA zei toen ook dat ze dan de uitgerekende datum hanteren op basis van je eigen berekening. Dit wordt alleen aangepast als de termijnecho meer dan een week afwijkt van je eigen berekening.

Vraag anders gewoon een zwangerschapsverklaring van je VK, dan weet je waar iedereen mee rekent.

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ha liefie!

mijn verloskundige houd de echo aan. maar niet de 2e dus je moet wel aanhouden wat zij aan houd. zou gewoon ff bellen ;)

xxx

16. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    gewoon je eigen berekening houden.. Tis toch hetzelfde dan als je 1 week achterloopt terwijl je bij de 3de echo maar 3 dagen achter liep! Dat is dus bij mij het geval geweest!

over 2 wkn krijg ik groeiecho en dan gaat ze weer kijken hoever ik ben...

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb ook zo´n vraag, maar dan precies andersom. mijn menstruatie is 9 weken en 6 dagen geleden. kijkend naar de eisprong kom ik op 9 weken en 5 dagen. maar de termijnecho komt op 8 weken en 6 dagen. maar volgens mijn cyclus moet dat naar mijn idee toch niet kunnen kloppen. weet iemand hier een antwoord op?

Deel Deze Pagina