Wij zijn al meer dan 1 jaar bezig voor de eerste ik ben 30 en nog niks dus ik moet toch gaan nadenken over andere methodes dus ik zoek zoveel mogelijk advies over verschillende methodes en hoe dat dan stap voor stap gaat. of wat je gedaan hebt om zwanger te raken hoeven niet allemaal medisch te zijn alles is welkom dank jullie wel xxx mirandje
Hoi Mirandje, Ik weet niet of je mijn topic al hebt gelezen over een boek met veelgestelde vragen? Mijn arts heeft dat laatst geschreven en daar staan echt heel veel antwoorden in! Ik ben al een tijdje bezig en toch had ik nog genoeg vragen, die in dat boek beantwoord werden. Waarschijnlijk zul je op je topic genoeg reacties krijgen, al is ieder verhaal toch weer anders. Dit boek kan je echt helpen!
Zou gewoon is naar een arts gaan. Eerst maar onderzoeken laten doen dan..want direct overgaan naar alle behandelmethodes is vrij onzinnig...die zijn specifiek voor bepaalde situaties.
Eerst indd even langs de huisarts Je kan niet zomaar zeggen ik wil ivf Er gaat heel wat aan vooraf, ligt eraan wat er aan de hand en waar je eventueel voor in aanmerking KAN komen Bijv ivf of icsi of iui... Ik zou dus echt eerst even de ha bellen, voordat je je echt overal tegelijk in gaat verdiepen
Oke dus jullie raden me wel aan om al naar de huisarts te gaan ? Weten jullie wat ik kan verwachten testjes ofzo ? Vind het ook een betje eng namelijk. En ben ook nieuwschierig naar de andere opties wat t zijn en inhoud vandaar mijn vragen. Xxxx
De huisarts zal eerst bekijken hoe je baarmoedermond eruit ziet. Als hij je doorstuurt naar de gynaecoloog krijg je een aantal vragen die jullie samen moeten beantwoorden. Daarna volgen een paar bloedtesten die kijken of alles goed werkt. Ook krijg je een inwendige echo, wat absoluut geen pijn doet, het is alleen een beetje genant in het begin, maar geloof me, het went vanzelf. Aan de hand van al die dingen wordt een behandelplan opgesteld. Daarover kunnen we je geen advies geven, dat ligt aan je situatie. Maar inderdaad eerst maar eens langs de huisarts gaan en kijken wat die zegt!
Ik zou het echt stapje voor stapje doen. En de eerste stap is, zoals hier al wordt verteld, naar de huisarts gaan. Wat er daarna gaat gebeuren is per situatie verschillend.
Bij ons ging het zo: 1 jaar bezig: Zaadonderzoek. Na 2 maanden > Doorverwijzing gynaecoloog. Intake gynaecoloog. Vervolgens verschillende onderzoeken (soa-tests, inwendige echo, baarmoederfoto, samenlevingstest,bloedonderzoek) Dit nam 2 maanden in beslag. Vervolgens advies> Nog 6 maanden proberen, want er was niks gevonden. Maar idd wat iedereen zegt, vanaf dat je doorverwezen wordt, is het afwachten wat de onderzoeken gaan zeggen, en krijg je een persoonlijk behandelplan. Als je verwijzing hebt zou je je kunnen verdiepen in de onderzoeken die ze gaan doen, daar krijg je ook boekjes van mee tegen die tijd. Suc6!
Je kunt inderdaad zelf niet bepalen welke behandeling je wilt. Artsen werken op een bepaalde manier, met bepaalde protocollen, in een bepaalde volgorde. Je kunt natuurlijk voor jezelf wel uitzoeken wat er allemaal mogelijk is en wat het inhoudt. Maar je hebt er zelf niks over te zeggen, dan zul je toch naar een huisarts moeten en vervolgens naar een gynaecoloog. En die bepaalt weer of je voor verdere vruchtbaarheidsbehandelingen in aanmerking komt aan de hand van eventuele onderzoeken. Succes!
hoi mirandje, wat doen jullie al op zwanger te worden? hou je al bij hoe je cyclus is dmv temperaturen? daar kun je al een boel uit op maken. gebruik je ovulatietesten? dat temperaturen heb ik toen gedaan, en ben daar toen na een jaar mee naar de huisarts gegaan en die heeft me direct doorverwezen, dus dat zou je misschien eerst een paar maandjes kunnen doen. dan heb je een heleboel mogelijkheden als je doorverwezen wordt, eerst echo om te kijken naar je eierstokken en waarschijnlijk ook wat bloedonderzoek, de zwemmers van je mannetje worden gecheckt en aan de hand van die resultaten wordt een plan opgesteld. dus het kan nog alle kanten op. groetjes duckie
Nee ik snap het temperaturen niet zo ik heb gewoon cyclus bijgehouden op papier en wanneer we geklust hebben ik heb ook ovu testen gebruikt maar dat heeft niet geholpen daar komt nog bij dat ik gehoord heb dat bij ivf ze bepaalde dingen kunnen opsporen mijn man is namelijk drager van de gen die borstkanker en prostaat kanker veroorzaakt dat maakt dingen ook dat je meer nadenkt waar je normaal niet aan denkt maar we proberen nu nog wel gewoon op de natuurlijke manier het is 50/50 maar ik ben gewoon wat dingen ant uitzoeken voor de zekerheid over verschillende opties vandaar mijn vragen. Advies welkom. Xxxxx