Wat is je 1e reactie op een top 10 naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mamalin83, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Gewoon, uit nieuwsgierigheid... ;)

Stel, je krijgt een geboortekaartje met een top 10 naam, wat is dan je eerste reactie?

Alwéééér een Daan/Bram/Emma/Sophie...
    Of leuke naam!

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als eerste reactie toch leuk! Maar ik denk dat dat vooral komt omdat het bijzondere van een nieuw leven er veel meer toe doet dan de naam.

Maar heel eerlijk,ik zou daarna ook wel denken wat saai ;)

3. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    Leuke naam! En daarna; maar alweer één.....en daarna; maar alles beter dan die zogenaamd hippe namen.

4. ACH

ACH Niet meer actief

Grappige vraag. Hier pas een Emma geboren en zei gelijk 'oh volgens mij staat Emma op 1' maar mag niks zeggen want onze naam komt ook uit de top 20!
    Dus eigenlijk wel een beetje maar dan niet in negatieve zin..

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
  6. Maggi

Maggi Niet meer actief

Ligt er maar net aan of ik de naam echt leuk vind of niet! Want dat staat bij mij los van wel of niet top 10 naam zijn.

7. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Toch wel leuk, ondanks ik zelf besloten heb dat ik geen top10 naam wil...

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik het een leuke naam vind, vind ik het een leuke naam. En als ik het niet leuk vind, dan niet.

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    +1:)

10. topper12

topper12 Niet meer actief

Een naam vind je leuk of niet leuk. Wat dat betreft maakt het mij niet uit of het op 1 of op 300 staat. Daarnaast heb ik al vaker gezegd de top 10 namen komen relatief weinig voorkomen: 0,79% van de meisjes geboren in 2012 heet Emma... Dus dat is nog minder dan 1 op de 100 kinderen!

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.135
    8.868
    113
    Die is afhankelijk van de naam, maar dan bv. 'leuke naam' of 'mwah' of 'niet mijn smaak' of wat dan ook.

12. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Booooring!

13. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

als mensen zich goed voelen bij een naam is het toch prima.
    En je heb toch geen vat op of een naam een top 10 is of word.

Toen mijn zoontje Bram geboren was hoorde je de naam nauwelijks en was het weer een orgineele naam. 3 jaar verder is het een top 10 naam.

14. Es85

Es85 Niet meer actief

De naam op zich is vaak nog wel leuk, maar daarbij denk ik wel vaak 'en dat is er weer 1'. We hebben er zelf bewust voor gekozen geen naam te geven die in de top 20 staat (op dit moment althans haha).

15. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ligt aan de naam :) Daar let ik meer op dan op populariteit. Ik vind 'die hoor je nu zoveel' ook niet echt een argument om een naam niet te kiezen.

Ik heb met top-10 namen wel snel dat ik ze neutraal of 'algemeen' vind, een beetje risicoloos. Vind daar niet echt iets uitspreken, voelt voor mij dan snel als een 'massakindje' en dat is wel jammer. Er zijn nog zoveel meer leuke namen ^-^

Om de top10's van 2012 erbij te pakken:

Lucas en Sem vind ik leuk.
    Bram en Tim vind ik wel schattig.
    Daan, Thijs, Luuk 'neutraal en algemeen'.
    Levi begin ik inmiddels een beetje te waarderen, maar vind ik gewoon niet zo.
    Milan en Jayden vind ik sowieso al niets, dus nu ze zo allemachtig populair zijn al helemaal niet meer.

Tess, Isa, Saar en Eva vind ik leuk.
    Sophie 'neutraal en algemeen'.
    Lotte en Emma wel een lieve klank.
    Julia en Anna te tuttig.
    Lisa een te harde, kattige klank.
    (Over meisjesnamen heb ik duidelijk een meer uitgesproken mening ;))

16. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    ligt eraan of ik de naam mooi vind of niet.
    Jayden heb ik nu echt wel gehoord. In mijn omgeving zijn er al heel wat Jayden's geboren en daar ben ik nu wel flauw van. (en daarbij vind ik het ook geen mooie naam)

Maar als ik een Sophie of Fleur hoor denk ik mooi! ondanks dat het een top 10 naam is.

17. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik vind het altijd leuk als er een kindje geboren wordt, maar sommige namen vind ik niet zo spannend. Dan krijg ik altijd de indruk dat het kindje gewoon een naam moest hebben. Namen als Vlinder, Steen, Rav of Raaf vind ik persoonlijk daarentegen nog minder leuk. Een naam vind ik leuk als het wel normaal is, maar iets meer gedurfd of uitzonderlijker dan bv Emma of Lars.

18. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    van veel populaire namen kan ik opzich wel begrijpen dat die populair zijn.. dus dan zou ik het alsnog een mooie naam vinden, alleen ik hou er zelf wat meer van als de naam wat origineler is..

anders heb je al gauw kans dat iedereen al een buurkindje, neefje of nichtje, oid heeft met diezelfde naam en dat het kindje straks bij 3 naamgenoten in de klas zit :p

19. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Leuke naam maar zou het zelf niet doen

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    afhankelijk Hoevaak de naam in de omgeving voorkomt.

Hier in de omgeving komen bijna geen tot 10 namen voor. Onze naam staat in de top 10 maar hier zijn er over heel 2012 4 geboren.

Terwijl er in amsterdam bij wijze van 300 geboren zijn.

Deel Deze Pagina