Hmm.. 1e reactie; leeeuk een kindje!! En dan de naam uit de top 10.. sommige vind ik echt wel leuk hoor. Maar dan bedenk ik me.. heb je het gedaan omdat je het echt een SUUUUPER naam vind? of omdat ie toch in de top 10 stond want voor minder doen we het niet.. haha, voor de rest moet iedereen het zelf weten, als je het zelf maar een mooie naam vind.
Dat de naam in de top 10 staat maakt mij niet zoveel uit, maar ik vind het wel 'jammer' als een naam in de omgeving veel voorkomt. Er werden laatst bijvoorbeeld 3 Julia's geboren in een week tijd hier.
Ik zou het een beetje afgezaagd vinden maar dat heb ik niet met alle top 10 namen. Wel met Sophie en Daan, vooral ook de combinaties voor broertjes en zusjes. Maar goed, het zijn niet voor niets top 10 namen dus vaak wel mooie namen
Onze 8 weken oude dochter hebben we een top 10 (top 3 zelfs ) naam gegeven. We vinden het een mooie, lieve naam. Of een naam een top 10 naam is, of niet, zegt ons niet zoveel. 4 jaar geleden werd onze zoon geboren, hem gaven we een (toen) top 20 naam, omdat ik die naam al járen in mijn hoofd had. Ondertussen zijn we verhuisd naar een klein dorpje, op de basisschool zitten +/- 150 kinderen. Waar van 4 dezelfde naam hebben als onze zoon en 2 (waaronder de onze) met zelfs dezelfde achternaam...
De enigste naam die ik echt leuk vind in de top 10 is Lynn. De rest van de namen is niet mijn ding. Ik vraag mij wel af hoevaak de namen gegeven zijn. Hoeveel Daantjes zijn er in 2012 geboren om het een nummer 1 te laten zijn?
top 10 namen zeggen me weinig...in Rotterdam Zuid heb je ws andere top 10 namen. Ik denk dus niet snel...o weer een Daan of Sophie
Mijn eerste reactie is dan:'Hé daar hebben we weer een ...', wat niet wil zeggen dat ik de meeste namen uit de top 10 niet mooi vind. Want dat vind ik over het algemeen wel, maar vind het weinig origineel.
ik zou denken, hehe tenminste weer een kindje met een gewone naam! als ik ooit hoor wat voor namen ze kunnen verzinnen...!!
In mijn omgeving hoor ik echt zelden (eigenlijk tot nu toe nooit) een hele gekke/verzonnen naam. Natuurlijk wel namen die minder vaak voorkomen, maar niet van die 'oh mijn God, waar heb je dat nou vandaan gehaald'-namen. Wel heeeeeeeeeel veel Julia's, Emma's, Sven's, Daan's, Pim's, Finn's etc. De laatste 10 babykaartjes die ik heb gekregen, vallen allemaal in die categorie.
Ik denk dan bijvoorbeeld : hee weer een Emma. En dan of ik een naam leuk vind of niet leuk, that's all..
Haha ja dat denk ik ook wel! Maar Saar staat ook in de top 10 en dat vind ik ook geen naam eigenlijk..
Ik zou gewoon denken oh leuke naam. . Of juist niet leuk maar daarbij blijft een naam voor ieder heel persoonlijk kwa smaak. Mijn dochter haar naam is ook apart maar voor mij is dat de mooiste naam
allereerste reactie: goh zeg, originele naam.... en vervolgens maakt me dat niks uit. Het zijn meestal ook wel leuke namen. Lijkt mij alleen rot om met 3 naamgenoten in de klas te zitten.
Wij wilde ook geen top 20 naam voor onze dochter. Maar dit vinden wij gewion de mooiste naam dus tocheen top 10 positie. En tegenwoordig hebben die kinderen zulke aparte namen dat een normale naam al snel een top 10 naam is. Ik zeg dus ga gewoon voor wat je mooi vindt!
Ik hou me er totaal niet mee bezig of een naam in de top 10 staat, eerlijk gezegd... Dus het zou mij niet opvallen, denk ik.
Ik heb ook geen top 10 naam voor Nederlandse normen, maar mijn vriend is Catalaan en Joan is hier zowat de nummer 2 catalaanse jongensnaam... Dus voor mij wel een plus. Ik denk ook dat traditionele namen het altijd goed blijven doen en later voor het kind ook geen problemen zullen opleveren in het land waar ze wonen.
Ligt aan de naam. Als ik het een mooie naam vind dan denk ik ' mooie naam uit de top 10'. En als de naam me niet aanspreekt (te tijdsgebonden, niet mooi) dan denk ik: weer een, saai.......