Pilea Peperomioides stekken

Discussie in 'De lounge' gestart door Sam01, 14 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    Eindelijk een plant in huis die ik in leven kan houden :D
    Blijkbaar kun je de pannenkoekplant heel goed stekken, maar aangezien ik geen groene vingers heb durf ik niet meteen.

Mijn plantje heeft volgens mij een paar kleine uitlopers. 2kleintjes op de eerste foto en een grotere op de 2e. Kan ik deze gewoon uit de grond "scheppen", zonder dat ik mijn plant vermoord? ;)

Bijgevoegde bestanden:

• plant.jpg
      plant.jpg
      Bestandsgrootte:
      29 KB
      Weergaven:
      3
    • plant2.jpg
      plant2.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,6 KB
      Weergaven:
      4
  2. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik knip ze er af, graaf ze iets uit en de wortels kan je doorknippen. Zorg wel dat er genoeg wortel nog aan het stekje zit.
    M'n stekken deden het allemaal top totdat m'n kat op een nacht alle stekken heeft vermoord:$

3. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik heb eens gelezen dat de stekjes minimaal 4 cm moeten zijn en idd met wortels eruit halen.. alleen las ik dat net nadat ik mijn stokje er al uit had geknipt.. zonder wortels... Deze heb ik in een borrelglasje gezet en nu ongeveer 3 weken later zitten er al verschillende worteltjes aan! 😍

Zo'n leuke plantjes zijn dit!!

Bijgevoegde bestanden:

4. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ok, dus ze kunnen wel iets hebben?
    Minimaal 4cm.... dus dan kan ik die hele kleine beter even laten zitten.

Starre, zo'n katten heb ik ook. Wanneer ik de planten niet vermoord, doen zij het wel ���� sinds ik ook siergras heb, laten ze de rest (vooralsnog) met rust

5. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Nou, die van mij is nu net 3cm.. dus was eigenlijk ook veel te klein 🙈 maar is wel goed gekomen haha

Wat fijn dat de katten het nu met rust lijken te laten! Ik duim voor je dat dit zo blijft haha

Deel Deze Pagina