altijd temp dip voor eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eline23, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline23

eline23 Niet meer actief

Vandaag had ik een temp dipje van 0.3 nu vroeg ik me af kan dit een teken zijn dat mijn eisprong er dan aan komt?

2. Lot508

Lot508 Lid

8 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan het beste 3 keer op een dag temperaturen

3. eline23

eline23 Niet meer actief

3 keer per dag? Ik had juist begrepen dat je het juist smorgens moet meten...

4. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Het kan inderdaad. Is bij elke vrouw en bij elke cyclus anders.

Lot508: 's ochtends vroeg voor het opstaan op hetzelfde tijdstip is betrouwbaar. Elke beweging, innname van voedsel/ drank of omgevingstemperatuur beinvloedt de basale lichaamstemperatuur. 3x per dag is nutteloos.

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    3x per dag meten is volledig nutteloos. Gewoon 's ochtends voor je opstaat.

Een dip kan inderdaad een voorbode van de eisprong zijn. Ik daalde altijd maar 0.1 of 0.2, maar kan dus zeker :) Spannend!

6. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Ik heb vaker temp dipjes. Als ie daarna maar iig drie dagen achter elkaar stijgt dan kan je je ei hebben gehad.

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Toevallig zat ik dat ook even te bekijken in mijn cyclussen. Of je door middel van een temp dip kan zien of je eisprong er aan komt. Maar dat kan natuurlijk bij iedere vrouw en iedere cyclus verschillend zijn.

Bij tempen kan je wel zien dat als je temp hoog is en hoog blijft, je ei dan is geweest.

Drie keer tempen per dag heeft geen zin. Je tempt in de ochtend, iedere dag rond dezelfde tijd voordat je opstaat. Als je je temp in een app invult, dan kan je ook maar 1 waarde invullen en geen drie.

Deel Deze Pagina