Moe en koud

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 1 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Herkend iemand dit? Ik ben de laatste tijd zo extreem moe en heb het al weken koud tot op het bot! Vitamine spuit en slik ik bij dus ik vermoed niet dat daar iets mis gaat. Pfeifer heb ik gehad een jaar of 10 geleden dus ook dat kan de vermoeidheid niet verklaren. Het koud hebben is nog het vervelendste. Is het 23 graden binnen zit ik nog met dik joggingpak en fleece deken op de bank met kippenvel te rillen. De vermoeidheid zorgt ervoor dat ik van de 24 uur op een dag wel bijna 10 uur slaap maar ook dat lijkt niet te werken. Ik kan de laatste alleen nog opstarten in de ochtend met een blikje red bull voor wat energie (koffie lust ik niet) zonder dat ene blikje voel ik me een zombie en krijg ik niets uit mijn handen.
    Herkent iemand dit als een typische winterdip en een gevalletje zon en daglicht tekort? Ik heb hier nog nooit last van gehad. Ik kon namelijk altijd heel goed functioneren op 6 a 7 uurtjes slaap op een nacht en heb eigenlijk altijd energie teveel. Ik probeer nu overdag vooral door te gaan want als ik ga zitten en er aan toe geef val ik midden op de dag ook in slaap. Dat had ik vorige week toen ik bij mijn ouders op visite was namelijk. Ik zat lekker op hun zachte bank ontspannen met mijn moeder te kletsen en val zo tijdens het gesprek in slaap. Ik ga maandag in ieder geval voor de zekerheid bloed laten prikken maar ben benieuwd of iemand dit herkent?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    Misschien te langzaam werkende schildklier.

Je huisarts zal daar vast op laten prikken als je hem dit voorlegd.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik moet ook gelijk aan schildklier denken.
    Slim om maandag bloed te gaan prikken.

4. GossipGirlxoxo

Kan je dat zo krijgen van de een op andere dag? Weet dat daar in het verleden wel eens op geprikt is toen ik de molen in ging voor mijn B12 tekort.

5. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Heb zoiets een maand of 2 geleden gehad, kon 8 uur slapen 's nachts, om een uur of 10 's ochtends werd ik zo moe,dat ik gerust een dutje van 2 uur kon doen en dan was ik rond 16 uur weer zo moe, dat ik het liefste weer zou slapen, had ook soort inwendige rillingen van de kou, echt heel raar. Uit bloedonderzoek bleek dat ik magnesium tekort had en die slik ik nu, gaat al een stuk beter.
    Veel beterschap, al is het geen echte ziekte,maar zo moe zijn is echt klote.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Ik kreeg wel van de een op andere dag klachten als buikpijn, bleek later ook door een trage schildklier te komen. Moe en koud had ik lange tijd daarvoor. Maar je kunt het alfijd laten prikken om het in elk geval uit te sluiten.

7. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ik herken wle wat je zegt, bij mij past het bij mijn fibromyalgie. Komt met periodes bij mij. Ik kwam er 3 maanden geleden achter dat mijn vitamine D wel echt tegen de ondergrens aan zat. Dus dat ben ik bij gaan slikken.

Goed dat je maandag bloed laat prikken. Met wat geluk heb je de uitslag dan dezelfde week nog binnen.

En als ik heel eerlijk mag zijn en je een tip mag geven.
    Ik zou stoppen met de Red Bull. Het is echt slecht voor je en ik kreeg er na altijd een soort after dinner dip van.

Evanesco en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Ik herken daar heel veel in. Maar heel veel symptomen overlappen ook met mijn nekletsel (en daardoor foute houding) en hersenletsel en met mijn b12 opname stoornis. Ik denk dat het dus onmogelijk word een diagnose in die richting te stellen voor artsen.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Is jouw voedingspatroon verandert? Eet je bijv misschien minder cal, minder khd of minder vlees?

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Vit B12 is nog ok? Onlangs nog getest?
    Testen Heeft trouwens alleen nut wanneer je een paar maanden met de B12 stopt anders krijg je een valse waarde. Maar mogelijk dat je B12 inname aangepast moet worden? Krijg je B12 spuiten?

Huisarts zal waarschijnlijk op schildklier, B12, vit D en Hb/Ferro prikken.

Mensen met B12 tekort/opname tekort hebben ook vaak een tekort aan vitamine D. Is die onlangs nog geprikt?
    Ik ben ook vaak moe en heel erg koud. Maakt niet uit hoe hoog de verwarming staat en hoeveel kleding ik aan heb. Ik heb een hemd, thermoshirt lange mouw, gewoon shirt lange mouw en 2 dikke vesten aan en nog koud.
    Koud van binnen. Weet niet hoe ik het uit moet leggen.
    Ik heb een vitamine D tekort. Ondanks slimme van vit D . Zit rond de 37 en die moet eigenlijk rond de 80 a 100 zitten. Daarnaast nog lage hb/ferritine.

11. GossipGirlxoxo

Minder vlees, moest rund en varken laten staan ivm veels te hoge cholesterol. Dit drie maanden testen voor we over gaan op medicatie hiervoor.

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Heb je dit opgevangen met andere ijzer rijke en cal rijke voeding?

13. GossipGirlxoxo

Nee. Dat advies ook niet gekregen. Moet eens googelen waar dat in zit zoal.

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hoog cholesterol had ik ook toen mijn schildklier te traag was ;) schildklier onder controle -> cholesterol weer prima.

Ik zou idd ff bloed laten prikken op schildklier (tsh EN ft4) vitamine D, algemeen bloedbeeld en iets extra's van ijzer want HB geeft niet altijd genoeg informatie omtrent ijzer (dus ijzer of ferritine). Je B12 heeft geen zin gok ik.

Krijg je bij je B12 ook iets van folium extra enzo?

15. Louise11110

De diagnose fibromyalgie word zelfs nog door veel artsen niet erkend;)
    Mijn reumatoloog zei me: zolang het goed gaat en je functioneel niet achteruit gaat en werken lukt is het niet verstandig om de diagnose in je dossier te zetten.

Nou spreek ik over bijna 10 jaar terug dus misschien is het nu anders, maar ze vond het niet handig omdat je er dan altijd op aangekeken kan worden en soms niet serieus genomen word.
    Haar woorden toen, niet de mijne.

In mijn geval valt er prima mee te leven. Is het mogelijk om er gewoon eens over te praten met je artsen? De diagnose werd toen gesteld op basis van uitsluiten van andere dingen, artrose, bloedarmoede, etc. Ook op basis van triggerpoints.

16. GossipGirlxoxo

Wat jouw arts benoemde herken ik heel erg in mijn nek en hersenletsel. Als ik iets "vaags" heb word het snel daarop of op de medicatie daarvoor gegooid zonder verder onderzoek.

17. Louise11110

Ja end at is jammer want je hebt blijkbaar wel echt last van iets op dit moment. Hopelijk nemen ze je serieus en kunnen ze je helpen;)

Deel Deze Pagina