anwb wegenwacht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Hanneke, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier even een enigzins dom vraagje.
    Wij willen lid worden van de wegenwacht, we hebben eigenlijk nog nooit pech gehad met de auto. Maar er zitten nu toch 2 hummeltjes in ons autotje en we willen dus niet langs de weg komen te staan en nikst kunnen. Eerst had ik er geen probleem mee, maar nu lig ik er steeds over na te denken. Maar nu de echte vraag. Weet er hier iemand hoe dat precies in zn werk gaat? Heb al op de site zitten lezen, maar ben aardig blond geloof ik. Zit hier met vragen als: Hoe lang duurt het voordat ze je daadwerkelijk 'gevonden' hebben langs de weg. Kunnen hun je auto dan meteen fixen? of word ie naar een garage gebracht? Is het abbonement per maand/kwartaal/jaar? Toevallig mensen die ervaring hebben met de wegenwacht en me het een en ander willen uitleggen? Alvast bedankt.
    Groetjes Bolbuikje.

2. Hier al een tijdje lid van de Wegenwacht. Als je ze nodig hebt zijn ze meestal vrij snel bij je in de buurt en hebben ze je zo gevonden. Is een beetje afhankelijk van waar ze rijden en welke auto het dichtst bij is.
    Ze proberen je dan meteen daar te helpen, maar als dat niet lukt brengen ze je volgens mij naar een garage (maar dat weet ik niet zeker).

Succes ermee!

3. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Als ik jou was, zou ik voor Route Mobiel kiezen. Die zijn een stuk goedkoper dan de ANWB én ze zijn er gegarandeerd binnen een half uur. De ANWB mag er maximaal een uur over doen. Op routemobiel.nl kun je jezelf zo aanmelden. Er is één maar: ze accepteren geen auto's ouder dan 15 jaar. Succes.

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik heb ze 1x nodig gehad. Ze waren er binnen een kwartiertje. Die man is op onderzoek uitgegaan wat er fout kon zijn. Hij had hier niet het juiste onderdeel voor bij zich, maar heeft het uiteindelijk provisorisch gemaakt zodat ik er rustig zelf mee naar een garage kon rijden.
    Als ze materiaal gebruiken om je auto te maken moet je dat wel betalen (logisch), maar ze hebben dan ook wel heeeeeel veel achter in die bak liggen voor verschillende merken auto's.

5. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb betere ervaring met Route mobiel, ze zijn er veel sneller...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.473
    113
    Maar voordeel van de ANWB is, ik zag namelijk dat je 22 bent, is dat zij korting geven voor mensen onder de 25 jaar. Daarom ga ik me ook straks inschrijven bij de anwb.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij zijn toen route mobiel "zich melde" gaan twijfelen wel of niet bij route mobiel..was toch nieuw e.d en zou het wel goed gaan...maar ja zij kosten maar € 50,- per jaar met woonplaats service e.d. in tegenstelling tot de anwb dus tja we hebben de gok maar genomen, en zijn nu achteraf ontzettend blij dat we dat gedaan hebben...

ten eerste zijn ze vele malen goedkoper dan de anwb en de ervaringen van andere met de anwb en de mijne met routemobiel zijn toch iets anders (positiever)...

heb met onze oude auto wel eens op het schoolplein gestaan dat ik het contact niet meer omkreeg (contactslot bleek kapot) en ze waren er binnen 15 min....

we stonden eens een keer op de parkeerplaats van de zwarte markt met een lege accu omdat ik door het geschreeuw van de kids het waarschuwingssignaal van mijn lichten niet heb gehoord...ze waren er met een kleine 25 minuten....we stonden eens in amsterdam bij de albert kuyp (lege accu) nog geen 5 min. later waren ze er....

ben er echt heel erg tevreden over en weet dat de anwb nog wel eens op zich wil laten wachten....

ik zou zeggen kijk eens naar beide meid er zijn meerdere wegen die naar rome gaan ;)

8. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Het enige nadeel met route mobile is dat het op nummerbord gaat en bij de anwb op naam.

Mijn ouders waren lid van route mobile en die hebben er best gezeik meegehad.
    Wij zijn toen lid van de anwb langs de weg geworden daar onze auto niets meer deed.
    Die man heeft er toen voor gezorgd dat we weer naar huis konden.
    En ze waren er binnen 10 min.
    Al duurt wachten nou eenmaal lang als je moe bent en in het gips zit.
    hahaha.

lydia

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Zo is het bij ons ook een keertje gegaan. Een jaar of 5 geleden was dat. Het afgelopen jaar hebben we ze toevallig 2X nodig gehad. Beide keren waren ze er binnen een half uurtje en is het probleem ter plekke gratis verholpen. En bij 1 van deze keren stond de auto gewoon bij ons voor de deur! Geen pech onderweg, dus. Echt prima service. Wij zijn dik tevreden.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben ook dik tevredeb met de ANWB... Ooit eens een keer een akkefietje gehad met mijn oude auto. Mijn auto sloeg steeds af als ik langer als een kwartier gereden had! En als ik dan even wachtte kon ik weer starten en verder rijden en had ik er geen last meer van.

Ik heb hem een paar keer naar de garage gebracht (elke keer minstens 60 euro uurloon) en ze konden het niet vinden. Toen het op de znelweg gebeurde heb ik de ANWB gebeld. Ze waren er binnen 15 minuten, die man trok de moterkap open, keek een keer, en zei: "Ik zie het al" Hij loopt naar zijn wagen , komt terug met een klemmetje, zet een slang vast (waarvan ik al drie keer gevraagd had bij de garage of die niet vast moest zitten...) en voor € 2.50 was ik weer klaar om te gaan... Nooit meer last van gehad!

En wat ik ook erg handig vind van de ANWB is de winkel, voor wegenkaarten enzo. Vooral die gratis doorreis kaarten. Plus dat je als lid altijd korting krijgt op alle artikelen.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Wij hadden eerst de wegenwacht en sinds 2 jaar ofzo Route Mobiel. Die laatste bevalt mij prima, in ons geval stukken goedkoper en ik word altijd snel en vriendelijk geholpen.

12. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Hallo

Ik zit al jaren bij de ANWB en ben echt zeer tevreden. Heb twee jaar geleden echt een pech jaar gehad, eerst mijn dinamo stuk. De man van de ANWB heeft een half uur in de stromende regen onder mijn auto gelegen om er een nieuwe in te zetten. Koste mij 25 euro. Hij vroeg mij of ik niet lekker in de auto wilde zitten maar dat vond ik zielig dus heb hem bij gestaan met een paraplu.

Paar maanden later heb ik een klapband op de snelweg gehad, was echt dood eng en gevaarlijk. Maar de man van de ANWB heeft mij verteld dat ik juist gehandeld had. (niet geremd, gas los en uitrollen met knipperlichten de vluchtstrook op). En vervolgens de band verwisseld.

Weer paar maanden later was mijn accu stuk. Man van de ANWB heeft hem geladen en is mij voorgereden naar een garage die nog een accu voor me had. Voor het geval dat mijn motor weer afsloeg. Daar heeft hij voor mij nog een vrienden prijsje afgesproken voor een nieuwe accu.

Kortom ik ben echt meer dan tevreden met de ANWB. Ik heb bij kassa(geloof ik) eens een onderzoek gezien tussen RM en ANWB. Daar kwam uit dat RM wel sneller was maar minder problemen kon oplossen en je eerder naar een garage sturen. ANWB heeft beter getrainde mensen en meer materiaal mee. Dus als je een niet zo'n goede auto meer hebt ben je volgens mij toch goedkoper uit met de ANWB.

Ben trouwens ook wel eens mijn pasje vergeten en dat was geen probleem. Ben gewoon geholpen. Moest wat meer gegevens doorgeven via de telefoon.

Nou heel verhaal geworden, ik hoop dat je er wat aan hebt. Laat maar even weten waar je voor hebt gekozen.

Liiefs Zoe

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wij zijn ook bij de ANWB en zijn supertevreden. We hebben ze nu ongeveer 3 keer nodig gehad en telkens was het netjes verholpen. En bij Route Mobiel zouden we veel duurder uit zijn, omdat we 1 auto en 2 motors hebben.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    De routemobiel mensen die mij hadden geholpen, hadden ook jaren bij de wegenwacht gewerkt, dus weinig verschil. Vond ze ook net zo kundig als bij de ANWB, alleen hoef ik geen 1,5 uur te wachten tot ze me komen helpen, wat ik nog wel eens bij de ANWB had.
    Maar goed, over de ANWB was ik ook wel tevreden hoor, alleen is het in ons geval een stuk goedkoper bij Route Mobiel.

15. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik ben ook erg tevreden over de ANWB, ik ben trouwens pas lid geworden toen ik met pech langs de kant stond, en vanaf toen lid gebleven
    in de stad zijn ze er meestal met ong. 10 min. op de snelweg tussen een half uur en een uur

RM heb ik geen ervaring mee

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Allemaal bedankt voor de informatie. Maar in de eerste plaats zouden we de anwb willen omdat we echt nog nooit een routemobiel auto hebben zien rijden, en die van de anwb toch regelmatig tegenkomen. En in de tweede plaats is het een erg fijne aanbieding die ze nu hebben voor onder de 24 jaar. Als ik ga rekenen, kom ik uit op 55 euro bij RouteMobiel (incl. woonplaatsservice, vervangende auto, caravan/aanhangwagen) bij de anwb kom ik op 39.75 (incl. woonplaatsservice en vervangende auto). Scheelt dus 15.25 (meer bij routemobiel) omdat ze bij de anwb nu die korting geven, anders waren we daar duurder uit. Dus het gaat hoogstwaarschijnlijk de anwb worden, alleen nog even 1 vraagje, zijn deze prijzen nu eigenlijk per maand/ per kwartaal/ per jaar? Kan daar bij beide sites geen antwoord op vinden? Iemand enig idee? alvast bedankt (nogmaals).
    Groetjes Bolbuikje.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Als het voor jou goedkoper is, moet je inderdaad de ANWB nemen. Maar dat je zelden een routemobiel auto ziet, is omdat ze bijna altijd in wagens rijden waar het niet op staat. Ik heb ook al aangegeven in een enquete dat ze maar beter hun naam erop kunnen zetten, want nu lijkt het net alsof ze maar 10 auto's voor heel Nederland hebben ofzo.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ahaaa, dat zal het zijn dus! :) Tja, en die van de anwb zijn natuurlijk niet te missen he! haha!

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wat ik volgens mij nog niet heb gelezen in de andere reacties, is dat de ANWB je ook komt helpen als je nog géén lid bent!

Je moet dan alleen wel tegen een veel hoger starttarief daar ter plaatse lid worden.

Maar het voordeel kan natuurlijk wel zijn, dat je ze wellicht helemaal niet nodig hebt, en zo de eerste paar jaartjes misschien wel uitspaart!

En mochten mensen nu gaan zeggen dat de niet-leden langer moeten wachten ofzo, dat is NIET het geval.
    Ik heb zelf bij de Alarmcentrale gewerkt, dus weet dat iedere beller hetzelfde wordt behandeld.
    En de ervaring leert dat RM en de ANWB allebei wel ongeveer even snel ter plaatse zijn.

Dat je minder RM-auto's ziet, kan inderdaad ook komen door het feit dat zij ook regelmatig lokale transporteurs/garages inzetten, waar het logo van RM niet megagroot op staat.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Net het formulier ingevult, dus binnenkort zijn we lid van de anwb.

Deel Deze Pagina