Wat is je eerste herinnering

Discussie in 'De lounge' gestart door Madelie, 28 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Ik was ongeveer 2 jaar. Ik sta in een ledikantje, kei hard (wat voor mij uuuren lijkt) te roepen en huilen: mama!
    Dan komt ze "eindelijk", doet de deur open zegt: "Ben je al wakker?" Je hoeft niet te huilen want je mag eruit" en tilt me uit bed. Ik zooo blij :)

    Van mijn kleuterperiode weet ik nog best veel!
     
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    En toen deed je het nooit meer :roflmao:
     
    Peetje83 vindt dit leuk.
  3. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Ik heb op mijn 3de een auto ongeluk gehad met mijn vader. En een paar flarden daarvan herinner ik me als eerste.
     
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ik weet niet heel veel meer van voordat ik 6 was, maar bij deze moet ik een jaar of 3 zijn geweest, omdat ik met kort haar naar de kleuterschool ging:

    Mijn haar kammen en wassen was altijd drama. Op een dag krijste ik weer alles bij elkaar tijdens het douchen en ik sputterde en spartelde. Dat was waarschijnlijk het moment dat mijn moeder besloot om met mij naar de kapper te gaan en mijn haar helemaal kort te laten knippen.

    En in groep 2 heb ik een klasgenootje met een prikpen geprikt. Daar kreeg ik toen straf voor.
     
  5. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.701
    2.346
    113
    Limburg
    Nee inderdaad :roflmao:
     
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Dat ik op mijn 4e alleen naar school wilde lopen. Ik was immers groot! Mama mocht me niet brengen.
    Dat mijn moeder 19 m achter me aanliep accepteerde ik enkel omdat zij ook op school moest zijn (ze is juf). Maar ik heb heel wat drama gemaakt om niet samen te hoeven lopen. En ze mocht zeker niet mee de klas in!

    En een poosje voor mijn 4e verjaardag. Dat ik stampend en gillend in de keuken stond omdat ik ook naar school wilde. Maar dat mocht dus nog niet.

    En een hele mooie, kort voor mijn 4e verjaardag. Dat mijn broertje ineens was geboren. Zus en ik waren wakker geworden en toen was de huisarts er en papa deed heel druk. En mama lag in bed met een piepklein lief broertje. We mochten toen heel voorzichtig op het bed komen zitten om broertje te bekijken.
    We waren dus door de hele bevalling heen geslapen.

    Ik denk dat die 'naar school lopen' herinnering is van de eerste dag na Mama's verlof. Dag zij heel enthousiast liep te doen dat we dan samen konden lopen. Niet dus:roflmao::roflmao: Broertje is vijf dagen voor mij jarig.
     
  7. Nietverwacht

    Nietverwacht Bekend lid

    9 okt 2013
    768
    109
    43
    Tiel
    Mijn allereerste herrinering is dat ik mijn moeder een emmer bracht omdat ze moest spugen door de chemo.
    Ik zal 2/3 jaar geweest zijn toen..
     
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Een heftige zeg...
     

Deel Deze Pagina