Een vriendin van me staat op het punt om te bevallen, zij is 24 ongetrouwd (in de steek gelaten door haar verloofde ) verstoten door haar familie wegens de "ongetrouwde zwangerschap" kortom ze staat er alleen voor. Nu kwam zij gister met de vragen: Wie brengt mij naar het ziekenhuis? Wie gaat mijn kindje aangeven bij het stadhuis binnen die 3 werkdagen? nou willen mijn man en ik er voor haar zijn want ze heeft echt niemand meer, nu is mijn vraag kunnen wij zomaar als twee "vreemden" haar kindje aangeven bij het stadhuis of moet zij ons machtigen? wie kent deze situatie en weet wat ik en mijn man nodig hebben om dit voor haar te kunnen regelen? alvast bedankt!
volgens mij kan ze jullie wel machtigen hoor zal je bij het gemeente huis wel een of ander formulier voor moeten hebben
Je zou dit kunnen navragen op het gemeentehuis. In ieder geval opgegeven vader onbekend. Kan ie ook nergens aanspraak op maken. Heb dit niet bij de hand gehad maar vindt get geweldig van jullie dat jullie dit doen. Als je vriendin niet in het ziekenhuis hoeft te blijven kan ze ook zelf haar kindje aangeven. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Liefs en sterkte Lydia
Hoi meid, je mag het kindje alleen aangeven bij de gemeente als je zelf bij de bevalling geweest bent! Kijk hier staat het van mijn gemeente: http://www.heerlen.nl/smartsite.dws?id=7643 Succes ermee en sterkte voor je vriendin!
beste is even naar het gemeente huis te laten bellen en haar te laten vragen hoe ze dat precies moet doen wbt aangeven van de kleine... volgens mij kan je ook uitstel krijgen, dat je een paar dagen langer de tijd hebt om de kleine aan te geven..maar nogmaals beter is om even contact op te nemen met het gemeentehuis want overal kan het natuurlijk anders gaan... wens je vriendin maar veel succes en lief van jullie dat jullie haar zo willen steunen... jammer zeg dat sommige mensen nog zo "ouderwets" denken en de hulp om die reden ontzeggen terwijl het juist een periode is dat je alle steun kan gebruiken...
jeetje wat een situatie zeg .... voor mij heeft ook iemand anders mn kindje aangegeven , ten eerste moet je inderdaad vader onbekend opgeven, en je hebt alleen een legitimatiebewijs van de moeder nodig en de goeie gegevens en nou weet ik het niet zeker maar volgens mij moet degene die dat kindje aangeeft ook bij de bevalling zijn geweest ,, sterkte voor je vriendin...
wat een fijne vrienden zijn jullie. Ik geloof dat de vk ook aangifte mag doen. Ik weet niet of die op de hoogte is van de situatie en of ze daar een goede band mee heeft?
helemaal met je eens, dan heb ik het nog niet eens over die LOW LIFE van een verloofde maar over de ouders..... als vader kun je nog hard zijn tegenover je kind maar hoe DURF je als moeder je kind op straat te gooien. laf wijf! ik zou als ik moest kiezen tussen mijn kind of mijn man NOOIT mijn man kiezen en dat weet hij ook! ik ben echt zo boos op die ouders dat kan je niet voorstellen
jeeeeeeeee wat een toestand zeg voor haar en wat super lief van jullie dat jullie dat willen doen voor haar ik weet wel dat de VK het kindje aan kan geven voor haar zonder poespas dus maar even informeren idd bij burgelijke stand hoe jullie dat kunnen doen voor haar maar vind jullie toppertjes hoor dikke knuffffffffff voor jullie en voor haar een hele fijne bevalling gewenst en hopelijk gaat ze het redden met jullie steun
aangezien wij haar naar het ziekenhuis gaan brengen blijf ik (mits ze dat wilt) ook bij haar tijdens de bevalling, dus dat moet dan geen probleem zijn!
Ja dan zal het wel goedzijn met een paspoort van de moeder en de gegevens van het ziekenhuis, en ze moet als het niet meer goedkomt met de vader echt vader onbekend laten registreren anders krijgt ze later problemen met allimentatie en dergelijke ,,,
er schijnt dat je bij sommige zh het kind zelf aan kan geven. Nog niet bij alle zh helaas maar miss. wel in diegen waar zij bevalt?
@ Peeetje dus wat jij wil zeggen is dat wij het kindje OOK in het ziekenhuis kunnen aangeven ipv op het stadhuis? want als je dat idd bedoelt ga ik even bellen om te vragen of Leyenburg ZH dat ook doet?
in sommige ziekenhuizen kun je gelijk aangifte van geboorte doen ja dat kan hier in Arnhem ook MITS het niet snacht/savonds is dan is het gesloten. Liefs Jessie
maar kortom ondanks alle verschillende ervaring van iedereen gaat het er overal anders aan toe en wil je zekerheid over het hoe of wat dan gewoon simpelweg even bellen en vantevoren opschrijven wat je wilt vragen en wat je nodig hebt om de kleine aan te geven... liefs smoekie
jaaa wat een heerlijk nieuws en wat een opluchting voor mijn vriendin,ik heb net even het ziekenhuis gebeld en zij kan in het ziekenhuis waar zij gaat bevallen ook haar kindje aangeven dus die zorg is van haar/onze schouders afgevallen. dames, bedankt voor jullie reacties
Bij ons in het ziekenhuis was een aangiftepunt voor de pas geboren kindjes. Misschien is dat ook bij haar zo? Ik vind het heel lief dat jullie haar hierbij willen helpen! Knuffels Suske