vandaag 40 weken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boeddha23, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boeddha23

boeddha23 Lid

4 okt 2011
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik 40 weken zwanger van de tweede... Wie ook? En heeft zin om te kletsen en klagen de laatste daagjes hihi

Groetjes, linda

2. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Had gister ook zo;n topic geopend.. Hier nu 40 en 3 dagen.. en ja mijn geduld raakt op... ;)

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik ben bijna 40 weken en ben het ook zat, maar heb het met jullie te doen. Overtijd gaan is echt een nachtmerrie geloof ik haha.
    Misschien dat de kleintjes ons nog het mooie weer gunnen en donderdag pas komen. Dan wordt het slecht weer en is het niet zo erg om in bed te liggen....
    En toch heb ik liever hij NU komt haha....
    Sterkte!!!

4. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    snap dat jullie er klaar mee zijn! dat ben ik al en ik moet nog ff;)
    ik hoop dat jullie beebs snel komen!
    wanneer moeten jullie weer naar verloskundige?

5. boeddha23

boeddha23 Lid

4 okt 2011
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik mag dinsdag weer naar de vk. Maar hoop toch echt dat het niet nodig is... Mijn dochtertje gaat donderdag voor de eerste keer naar de basisschool en is 5 juni jarig... Hoop toch echt voor die tijd te bevallen.

Wanneer moeten jullie weer???

Gr. Linda

6. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik donderdag en dan wordt ik gestript.. Hoop zo dat al doe rompslomp niet nodig is!
    Ik ben behoorlijk emotioneel de afgelopen dagen, lichamelijk gaat het nog prima.. Maar die hormonen..

7. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    De 40 weken al gepasseerd helaas. Ik ben er echt wel flauw van zeg :x

Vanochtend was het onwijs aan het rommelen en op een gegeven moment kwamen de harde, pijnlijke buiken zelfs om de 4 minuten, wel echt bijna een uur lang. Toch deden ze me niet zeer genoeg en had het gevoel dat ze over zouden gaan als ik uit bed zou stappen.

Dat was ook zo....:( Nu is alles weer helemaal rustig helaas.

Mijn dochter kwam 2 weken te laat ook: ingeleid in het ziekenhuis.

Dinsdag naar de VK en dan kijken ze of ze gaan strippen. Als dat ook niet helpt hoop ik dat ik eerder ingeleid mag worden, want ook dan komt deze niet uit zichzelf.

8. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijna 40 weken.
    Sinds gisteren heb ik (denk ik) voorweeën. Voel echt een menstruatie-achtige pijn. Heel vervelend en pijnlijk en heb soms echt het gevoel dat ik ongesteld ben. Hoop dat het betekent dat ik snel mag gaan bevallen. Dit ga ik echt niet nog 2 weken volhouden.
    Ook baal ik nu dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Ben zo bang dat ik er niet snel genoeg ben. Hele zwangerschap niet onzeker geweest en nu slaat de angst ineens toe.
    Herkenbaar?

9. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hopelijk zet het door! Maar waarom moet je nu in het ziekenhuis bevalen, dat hoeft toch vanaf 42 weken?

10. boeddha23

boeddha23 Lid

4 okt 2011
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook ik moet in het zh bevallen, vanwege mijn gewicht! Maar dat terzijde wilde ik zelf ook weer in het zh bevallen... Vond mijn eerste bevalling een hel, en hoop dat deze aangenamer is...

Ikzelf hoop ook dat het snel gebeurd, ben vandaag heeeeel erg moe en vreemd genoeg erg kalm. Hoe is het met de rest?

11. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik hoop ook dat het doorzet, al komt dat m'n vriend erg slecht uit :)

Vanwege medische indicatie moet ik in het ziekenhuis bevallen. Zelfs in een academisch ziekenhuis en dat is een halfuurtje rijden (als het geen spits is). Zie nu al erg op tegen de autorit.

Voor de bevalling zelf ben ik overigens niet bang. Dat laat ik gewoon over me heen komen.

12. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Aha, vandaar Leenislief en boeddha. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, bij mijn dochter werd ik ingeleid dus ik moest wel. Uiteindelijk is ze met de vacuum geboren, dus als deze er ook niet uit wil en ik zit thuis...nee lijkt me geen pretje om een kind er "half uit" nog naar het ziekenhuis te moeten.

Hier weer pijnlijke krampen, maar nog geen weeën. Gek hè? Ik wil ook gewoon niet geloven dat deze uit zichzelf zou kunnen komen, al hoop ik dat zo ontzettend!

Waarom komt het je vriend slecht uit dan Leenislief? ;)

13. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Heel herkenbaar. Maar het komt goed. Ik vond het heerlijk bevallen in het ziekenhuis. En de menstruatie pijn...zo voelde mijn echte weeen! Dus wie weet..het duurt vast iet lang meer!

14. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    @juenco
    Oh, die heeft nog wat "belangrijke" dingen te doen :D. Morgen naar circuit Zandvoort en dinsdag een ballonvaart. Maar hij vind het niet erg als het niet doorgaat hoor. Alleen zou ik het wel leuk voor hem vinden als hij die dingen nog even kan doen. Zijn een beetje van die "once-in-a-lifetime" mogelijkheden en gun het hem zo.

Heb jij al geregeld dat je in het ziekenhuis gaat bevallen of beslis je dat op het laatste moment?
    Lijkt me inderdaad niet fijn om nog naar het ziekenhuis te moeten als je eigenlijk al begonnen bent.

15. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh is dat zo? Dat is dus een beetje waar ik bang voor ben. Dat ik weeën niet herken (ook omdat ik een best wel hoge pijngrens heb). Ik heb het nog niet bijgehouden, maar voor m'n gevoel zit er geen regelmaat in dus ga er een beetje vanuit dat het voorweeën zijn. M'n darmen zijn nu overigens ook begonnen met rommelen. Kon er ook nog wel bij :x
    Pffff, wat spannend allemaal zeg!

Fijn dat je goede ervaring hebt met ziekenhuisbevalling. Hoop dat ik snel hetzelfde kan zeggen :)

16. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Als ik hier even op in mag haken..... De meeste vrouwen ervaren weeen niet als menstruatiepijn hoor. Dat je dat weet.
    Ik heb ze ervaren als het meest pijnlijke gebeuren wat er bestaat en dat herken je echt wel.
    Maar misschien heb je geluk haha.
    Ik denk dus dat het bij jou voorweeen zijn en geen echte weeen.

17. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig. Bedankt voor je info. Ben ik weer een beetje gerustgesteld :)
    Ik hoor inderdaad wel meer dat je een wee echt wel herkent en dat bij twijfel je er vanuit mag gaan dat het geen wee is. Zal me daar dus maar aan vasthouden.

18. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    @leenislief: ja kan me voorstellen dat je vriend daarnaar uitkijkt! Nog even die paar daagjes wachten dan ;)

En weeën, ja ik was er vandaag ook een beetje bang voor dat ik het niet zou (h)erkennen. Er zat al een uur regelmaat in, maar ze waren dus niet pijnlijk (genoeg) Het klopte dus ook wel dat het geen weeën waren. Maar bij mijn vorige bevalling heb ik kunstmatig opgewekte weeën dus gehad en die waren loei en loeipijnlijk...die herken je idd echt wel :cool:

Als (stel dat) het begint dan komt eerst de VK. Als ik dan al 8cm ontsluiting heb ga ik thuis bevallen, maar dat zal wel niet zo snel gaan. De ontsluiting moet dus ergens tussen de 5 en 8 cm zitten, want voor de 5 cm mag je nog niet naar het zh...passen en meten dus ;) De VK gaat dan bellen of er een plekje is in het zh.

19. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee, ik ben zojuist mijn slijmprop verloren.
    Zal ik vriendlief nu wel of niet naar Zandvoort laten gaan? Het is ongeveer anderhalf uur rijden vanaf hier.
    Oh dit is echt Murphy's law!
    Kind is vader nu al aan het dwarsbomen hihi :)

Heb trouwens nog geen (echte) weeën.

20. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Pfff...ja, het wil nog niet zeggen dat het (snel) gaat beginnen, kan ook nog wel een week duren. Ja jeetje, moelijk. Ik denk dat je echt goed moet overleggen met je vriend. Als hij kan garanderen dat hij meteeeeen de telefoon opneemt en meteen weg kan, dan zou ik het wel aandurven. Maar goed, hij moet het zelf ook willen natuurlijk. Wil hij het risico lopen dat hij de bevalling mist? Dan moet hij niet gaan.

Lastig joh! Hoe is het nu? Al meer actie in je buik?

Hier helemaal geen actie meer gehad, in tegenstelling tot gister. Bah. Ik baal als een stekker. Ik dacht echt dat het zou gaan beginnen...zoveel weeën had ik. Kennelijk waren het allemaal voorweeën :(

Deel Deze Pagina