Lieve dames, Na lang en hard werken ga ik eindelijk de grote stappen zetten om binnenkort als newborn fotograaf een eigen bedrijf te starten. Ik heb hier ontzettend veel zin in! Al een aantal jaar ben ik als hobby bezig als fotograaf, na al bijna mijn hele leven achter de camera te hebben gestaan. Zelf al bijna drie jaar mijn eigen kinderen vollop voor de camera gezet, en nu graag andere mooie wondertjes! Ik zoek mama’s en papa’s die het leuk zouden vinden om, natuurlijk helemaal gratis, een newborn fotoshoot te willen doen. Ik zal vooral focussen op de baby, maar foto’s met papa en mama of broertjes en zusjes vind ik ook erg leuk om te maken! Waar ik mijn aandacht vooral op wil richten tijdens deze fotoshoots is het kennismaken, werken met de ouders, wensen etc. bespreken, en het wennen aan werken met een baby die niet van mij is De fotoshoot zal plaatsvinden bij jullie thuis, voor het gemak voor kersverse ouders die dan niet de deur uithoeven met de baby, en omdat ik als newborn fotografe wil focussen op lifestyle newborn fotografie. Dit houdt in dat ik de baby zo rauw mogelijk in de omgeving wil fotograferen, waarbij ouders later op kunnen terugkijken en de newborn tijd echt kunnen herkennen. De foto’s zijn zo unieker en natuurlijker. Als het gewenst is en er ruimte voor is kan ik ook in studio stijl fotograferen. Hier neem ik dan een setup voor mee als er ruimte is thuis. Ik gebruik natuurlijk licht. Omdat ik pas echt veel props pas zal aanschaffen wanneer ik veel mensen gepland heb in mijn agenda, kan ik niet garanderen dat ik voor de fotoshoot veel kan meenemen. Mocht je interesse hebben of iemand kennen die dit zou hebben, stuur mij gerust een berichtje! Ik kan dan verdere informatie geven en voorbeelden sturen van foto’s die ik zal maken. Groetjes, Chai. Edit beheer: TS heeft toestemming om dit bericht hier te plaatsen.
Heb je geen zin om tips en trucs te delen met mij bijvoorbeeld? Ik fotografeer ook new born als hobby. Helaas 2 maal baby's gehad die te vroeg waren geboren en dus niet meer new born waren maar wel zo klein. Maar evengoed al meer wakker. Omdat ze veel wakker waren zijn de foto's niet gelukt zoals ik het in mijn hoofd had. En dan baal ik...grrrr. Hoe zorg jij ervoor dat de kindjes goed slapen en in zo'n mooie positie komen te liggen? Succes!!
Ik woon in Amsterdam, maar ik vind het prima om een uur à anderhalf uur te reizen. Geen probleem! Stuur me gerust een mailtje vidafotografie@outlook.com
@Ysabella @Niveah De laatste foto's die ik heb genomen zijn van mijn oudste dochter voor ik ben bevallen, die kan ik wel opsturen via de mail als je echt interesse hebt! Die zijn in lifestyle stijl. Van mijn jongste, die 6 weken is, heb ik door de heftige bevalling niet zelf een newborn shoot kunnen doen helaas. Dus daar heb ik geen foto's van. Verder heb ik niet echt toonbare voorbeelden van newborn fotoshoots omdat ik daar nog niet veel van heb gedaan. Maar binnenkort zijn de lifestyle foto's van mijn jongste wel af, die zijn dan niet officieel newborn omdat zij daar te oud voor is. Ik heb dus niet veel van newborns in mijn portfolio, vandaar dat ik deze oproep doe natuurlijk Ik hoop dat ik meer de gelegenheid krijg om deze uit te breiden zodat ik verder kan met mijn droom! Mocht je interesse hebben, stuur mij een berichtje of email mij: vidafotografie@outlook.com @LisannevB
Lijkt mij wel erg leuk en je stel spreekt me wel aan. Alleen ben ik pas eind juli uitgerekend Dus dat is misschien wat laat voor je.Ik woon in de regio Den Haag dus dat moet op zich wel te doen zijn. Maar heb je nog niks van een eigen website?
De meeste mensen die mij tot nu toe hebben benaderd zijn in de zomer uitgerekend, dus dat is geen probleem! Ik wacht tot ik echt een degelijk portfolio heb voor ik mijn website online zet. Als je interesse heb moet je mij vooral een mail sturen, dan kan ik je een paar foto's sturen
Baby's hoeven toch niet perse te slapen? Juist door het op een meer journalistieke manier te benaderen volg je het kind en de routine van het gezin. Bij het echt poseren van newborns, laat je alsjeblieft goed informeren, zeker als je met van die speciale poses wilt gaan werken. De meeste poses worden in 2 foto's gemaakt en daarna aan elkaar gemonteerd zodat het kindje niet onnodig in een lastige positie hoeft te liggen en het hoofdje/nekje altijd ondersteund wordt.
Uiteraard zou ik nooit iets aanbieden zonder genoeg informatie erover te hebben gekregen (ik heb een cursus gedaan)! Ik weet ook dat de meeste 'leuke' poses twee foto's zijn die je bewerkt. Bedankt voor je zorgen, deze zijn echter niet nodig En wat het slapen van de baby betreft, dit klopt! Het hangt echter echt van de ouders af en wat voor foto's zij willen. Dat laat ik aan hen over. Ik geniet zelf ook het meeste van ongeposeerde foto's waarin ouders en baby echt puur contact hebben met elkaar i.p.v. geposeerd te staan voor de camera.
Was niet aan jou gericht, ik heb er vertrouwen in dat als jij je diensten serieus aan gaat bieden dat je dan ook weet hoe het werkt Ik vind het documentair benaderen van dit soort shoots ook het mooist, heb zelf het gevoel dat het geposeerde ook wat "geweest" is. Dat is althans wat ik van veel fotografen zie (ben zelf prof. fotograaf)
Inderdaad wat oud ja, haha. Maar het kan alsnog mooi zijn, vooral met de juiste props. Maar over het documentaire, ik zie het ook steeds vaker en hoop echt dat mensen dit ook meer gaan waarderen!
Haha! Mocht je iemand kennen die interesse zou hebben, dan mag je uiteraard mijn email doorsturen vidafotografie@outlook.com