Nieuwe toeslagensite Belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Pff, er was in 2011 iets foutgegaan met het registratienr van de opvang en dus moest ik over 2011 en 2012 opnieuw aanvragen. 2012 is sowieso pas vanaf vandaag beschikbaar terwijl de betalingen 20 december al verstuurd gaan worden. Ik kan er dus wel op rekenen dat ik de 20e geen cent ga ontvangen! Da's al ergernis nummer 1.

Dan gaan ze daarna natuurlijk het jaarbedrag uitsmeren over de resterende maanden, waardoor ik het bedrag dat van de spaarrekening komt voor komende maand, niet in één keer kan terugschrijven. Ergernis nummer 2 dus al...

MAARRRRRR nu heb ik net de nieuwe gegevens van de opvang ingevuld op de site en verstuurd. Kom ik er daarna achter dat over het inkomen van mijn man (uberhaupt over mijn man als lid van ons gezin!) niets vermeld staat. Dus ik de Belastingtelefoon gebeld. Klopt dat ze daar alleen mijn inkomen hebben staan. Moet ik dus de wijziging Ik ga trouwen invullen (ben al sinds 2007 getrouwd eikels!). Maar ook daar weer geen woord over inkomen. Nu ga ik dus waarschijnlijk straks als ik eindelijk wat krijg, veel te veel krijgen en de maanden daarop dus weer te weinig.

Wat een stelletje suffe idioten zijn het daar zeg!! En dat allemaal alleen maar omdat er dus geen koppeling is tussen de belastingdienst en het Landelijk Register Kinderopvang.......

2. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hmm apart. Heb net ook alle nieuwe gegevens voor de KOT ingevuld en dergelijke. Kon ook gewoon de gegevens van mijn partner zien. En wij zijn nog niet eens getrouwd. Ik vind het eigenlijk wel een fijn systeem op de nieuwe site.

Hoop dat je er toch nog uitkomt! En soms zijn ze wel sneller met een aanvraag toekennen dan de 8 weken die ervoor staan hoor dus hopelijk krijg je toch al wat eerder je geld.

3. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Ik heb vandaag ook een aantal veranderingen voor de kinderopvangtoeslag doorgegeven!
    En ik vond het wel ideaal. na 15 min was alles zelfs al verwerkt en kon ik zien wat ik voor toeslag per januari zou krijgen.

Ik denk doordat je alles zo invult het best per 20 dec goed overgemaakt wordt!

Ik vind het ideaal en erg overzichtelijk en duidelijk!

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik kreeg ook helemaal geen bedrag te zien van de nieuwe situatie. Heb ik weer. ;)

Nou hebben wij dan nog de mazzel dat we wel iets spaargeld achter de hand hebben, maar als je dat niet hebt, is het knap lastig!

5. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    even opnieuw inloggen dan staat het nieuwe bedrag er als het goed is!

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    nou... hier klopt het ook voor geen kant...

ik kijk bij de kinderopvangtoeslag, krijgen we maar 576 toeslag per maand... terwijl we dit jaar ruim 1500 toeslag krijgen. Lijkt me niet kloppen. klik ik daar vervolgens op, staat alleen F.emke erbij... Terwijl M.eike ook nog gewoon naar de creche gaat, is niemand die dat heeft opgezegd! En straks gaat L.ieze ook, maar dat moeten we nog doorgeven...

dus meiden, check je gegevens even op toeslagen.nl...

7. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Het kan zijn dat je andere dochters onder je man zijn naam staan!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bedankt voor de tip :)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het wel jammer dat je niet het rekeningnummer kan zien waar de toeslagen naar overgemaakt worden. Dus morgen nog even bellen, ga ervan uit dat het wel klopt, maar Eva gaat van kdv naar bso, bij dezelfde opvangorganisatie, weet niet of ze het oude rekeningnummer pakken.

10. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hier werkt het ook niet, ik moet alleen de uurprijs veranderen dus ga naar 'er verandert iets in de kinderopvang'.
    Dan moet ik kiezen op welke kinderen het betrekking heeft met ja/nee maar staan er geen kinderen vermeld?! Bij gegevens gezin staan ze wel? Rara...

Net belastingtelefoon gebeld en daar zien we waarschijnlijk hetzelfde dus lukte ook niet, krijg formulier binnen 10 (jaja) dagen opgestuurd dus dat wordt leuk met die 8weken.

Ik zie ook mijn (toeslag)partner niet staan, moet ik dan ook wij gaan trouwen doen?

Vind het echt heel slecht dat we, a, zo lang moeten wachten, en dat er dan b, een site gelanceerd wordt waarvan de helft niet klopt!

Grrrrr

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben dan weer de mazzel dat we alleen netto aan de opvang betalen, de belastingdienst maakt de toeslag 1x per jaar over naar de opvang.

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, ik vind eigenlijk dat als ze dit alles pas in december kenbaar maken, ze dat niet in januari al mogen laten ingaan (nieuwe regels) als ik nou ff heel bleu zou zijn en hier niet op het forum had gezeten had ik dus never niet van de nieuwe regelgeving gehoord. Dan sta je mooi in je hemd.

13. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik vind het idd sowieso belachelijk dat als zijzelf een termijn van 8 weken hanteren, ze de vroegste mogelijkheid tot aanvragen of wijzigen pas 2 weken voor de betaaldatum beschikbaar stellen. Je zal idd maar een kindje (of meerdere!) 5 dagen op de kdv hebben!

14. Rono

Rono Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik het een hele goede stap vind van de bd! Normaal moet je tig keer bellen of er een beschikking klaar staat en nu kan je het gewoon zien als je inlogt! Echt super!

15. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Waar vullen jullie dan het inkomen in?? Ik kan alleen de gegevens wijzigen die ingaan per 1 januari, maar ik zie nergens de gegevens van mij of mijn man staan??

16. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Hallo

Ook ik ben bezig geweest met de toeslag. Wij starten miv 05-01-2012 met BSo, de kdv stopt per 18-01-2012. Dus ik geef wijziging door van de 5e, daarna nieuwe wijziging per de 18e, log ik opnieuw krijgen we maar voor vier dagen toeslag.....gggrrr!!! Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb de nieuwe regels van de KO al online gelezen (niet hier op zp).

Nou, net even gesurft naar toeslagen.nl. ik moet zeggen, mijn complimenten. het ziet er erg overzichtelijk uit.

18. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Oke, het inkomen heb ik gevonden? Maar dit is een ander geschat inkomen dan ik heb doorgegeven dit jaar hoor?? Ik weet toch zeker dat ik ronde bedragen in heb gevuld en nu staan er geen ronde bedragen? Ook is het hoger dan ik dacht?? Zie ook nergens een knop om dit aan te passen?? HELP..

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als je kind al op een kdv zit maakt het niet heel veel uit aangezien je sowieso al toeslag krijgt, het kan dan alleen zijn dat je teveel of te weinig krijgt.. (alsnog vervelend, maar je krijgt tenminste nog iets)

Maar ik vind het vooral heel vervelend voor alle moeders die een kindje hebben die vanaf begin januari naar een kdv gaan. Die krijgen deze maand nog helemaal niks, maar je mag wel al een flink bedrag aan het kdv betalen. Zijn genoeg mensen die dat niet even allemaal voor kunnen schieten.

Ik heb de wijziging doorgegeven, maar ze hadden (als ik het goed begrijp) al een nieuwe berekening gemaakt voor aankomend jaar. Na mijn wijziging bleef het bedrag voor 2012 gewoon gelijk. Klopt ook wel want de uurprijs van het kdv gaat wel omhoog, maar het uurbedrag waar je toeslag over krijgt blijft hetzelfde. Verder veranderd er voor ons niks aangezien ik ons loon afgelopen jaar al flink omhoog heb gegooid.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De gegevens die er stonden hadden ze gewoon overgenomen van vorig jaar. Als je wijzigt en uitlogt en inlogt staan de nieuwe bedragen er.

Deel Deze Pagina